phenom x4 9550 2.2 ghz + amd 6870?

Pagina: 1
Acties:

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 21:23
Beste iedereen

Mijn systeem is nu twee jaar geworden. Het was toen een budgetbuild, maar tot op heden draait het nog elk spel op high!

specs:

amd phenom 1 9550 2.2ghz
6GB ram, ddr2 667mhz
1000GB WD green edtion sata II
ATi 4850 512 mb ASUS
msi ms7501 mobo

Nu zit ik al vanaf de 6serie aan het kijken of mijn systeem een amd6870 aankan?
performance gelijk 5850, maar dan met die nieuwe AA. Wat het interessant maakte (voor mij toch).
En het energiegebruik nog wat minder was dan de 5 serie. ik weet dat een 4850 meer verbruikt dan een 6870 (eerder eens opgezocht gehad). dus mijn voeding kan het wel aan. zoniet, heb ik nog een 600W liggen.

Gedachten?

ps: woon in Turnhout. Azerty.nl ken ik, maar vrij hoge verzendingskosten. andere opties?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55

D4NG3R

kiwi

:)

Je CPU is nu al de bottleneck, laat staan wanneer je er een nog sneller GPU in zet..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vochtige
:D

als ik op full HD speel, valt het nog mee.
mss gwn wachten tot bf3 uitkomt, en dan nieuw systeempje?

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Nee echt, je CPU is de bottleneck, ik heb hetzelfde probleem.

Mijn specs kan je zien hier : Hier dus

Als ik mijn CPU van 15*200 naar 17*200 zet scheelt dat 2000 punten in 3dmark06

• vochtige
Ik zal anders de reden van nieuwe graka anders omschrijven:

In het verleden had ik een p4 630 3.0ghz HT met een 6600GT
na een 1.5 jaar had ik een 8600Gt gekocht. performance verdubbelde! ikke joepie joepie jeuj kei blij. Die pc heeft het 5 jaar uitgehouden. (2 jaar bij iemand anders nog)

Nu kocht ik 2 jaar geleden dit. ik wou gwn gta4 kunnen spelen. en dat doet hij trouwes geweldig.
Ik WEET dat mijn cpu een bottleneck is. wrm zou ik anders mijn cpu in titel zetten?

Maar de vraag is. Ga ik hier nog een jaar deugd van kunnen hebben? ik had dit jaar niet echt gepland om een nieuwe pc te kopen. laatste vijf jaar al elk jaar een nieuwe pc of laptop gekocht. deze trent moet eens stoppen, en had ik met nieuwjaar mij voorgenomen om GEEN nieuwe pc noch laptop te kopen.

Maar aangezien mijn cpu nog steeds alles vlot draait. Zie ik de kans groot dat een nieuwe gpu haalbaar is.

Ik wil hier niet mee zeggen, dat ik alles uit die kaart kan halen. ik wil gwn meer uit mijn games halen. (zoals gta4; bfbc2)

Ik heb een vuile gewoonte om elke desktop en laptop na 3 jaar buiten te gooien. Dus dit jaar nog niet. ik wil zijn leven alleen maar rekken.
Cpu upgrade is trouwens ook geen optie, vanwege het moederbord.

BTW ik sta er nog van versteld hoe goed deze pc werkt na twee jaar. Het was al best een krappe budgetpc.

[ Voor 4% gewijzigd door vochtige op 02-03-2011 12:56 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 19:30
Maar de vraag is. Ga ik hier nog een jaar deugd van kunnen hebben? ik had dit jaar niet echt gepland om een nieuwe pc te kopen. laatste vijf jaar al elk jaar een nieuwe pc of laptop gekocht. deze trent moet eens stoppen, en had ik met nieuwjaar mij voorgenomen om GEEN nieuwe pc noch laptop te kopen.
Dat zit em dus vooral in wat je koopt, als jij een nieuwe pc aanschaft waarvan je zelf al aangeeft dat het al een budgetsysteem was... dan zit je dus bij nieuw al aan de onderkant van de prestatieschaal. Als je zo inkoopt dan zit je idd ieder jaar met hetzelfde verhaal. Mijn advies, leg een paar honderd meer neer voor een steviger systeem waarmee je wel 2/3 jaar vooruit kan... anders blijf je in die cirkel zitten. Eigenlijk een typisch voorbeeld van goedkoop = duurkoop.

Ben hierin namelijk aardig ervaringsdeskundige... ik liep ook altijd in die valkuil. Tegenwoordig geef ik dus gewoon even iets meer uit aan cpu+mobo+ram... overige onderdelen kan je later nog wel kopen, zolang de basis maar goed is. Een goed begin is het halve werk... Of een goed fundament bouwt stevige huizen... etc etc. Je snapt mijn punt vast wel.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 02-03-2011 13:13 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik snap ff niet wat het hele probleem is... Waarom kan die gewoon niet een nieuwe videokaart kopen en ff 2 jaar sparen voor een nieuwe PC (mb/cpu/ram) ??

Ik doe het ook.. heb nu een nieuwe videokaart gekocht, en over een jaartje ga ik een nieuwe kopen
(laatst dus een HD6950 gekocht)

Als ik dan naar mijn spec kijk, dan is mijn CPu ook een bottleneck (zeg jij dan):

(specs:

Gigabyte P35_DS4
Q6600 @ 2.4Ghz stock (nu oc naar 3.06 Ghz)
2x2 GB kingston
HD6950 (flashed 6970))

Ik merk weinig dat mijn CPU een bottleneck is.. maar vertel mij dan waarom dit een bottleneck is en waar je dit op basseert.. !!

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• vochtige
Ik heb geld genoeg om een nieuwe pc te kopen. ik weiger gewoon om dit jaar een nieuwe te kopen.

Ik wil gwn een grafische kaart hebben, die beter presteerd dan mijn 4850.
De laptops van deze moment zijn niet sterk genoeg, want ik herriner me vaag nog zeggen dat ik nooit nog investeer in een desktop omdat ik het toch niet kan laten om er aan te prutsen.

Dit gezegd zijn, ben ik blij dat er eindelijk iemand iets typt waar ik iets aan heb. en dat is soundstorm 2010

Want ik was op de moment van aanschaf aan het twijfelen tussen q6600 of die amd. maar dan had ik geen geld meer over voor de 4850.

ik wil gwn het leven van mijn pc wat verlengen, en er voor zorgen dat ik betere frames ga krijgen.

Mijn vraag is gwn, of dit te veel problemen gaat geven.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 19:30
Er zijn wel meer aspecten die meespelen, sowieso is jouw processor al krachtiger out-of-the-box en heb je het een flinke overclock gegeven. Daarnaast zal jij zeer waarschijnlijk ook nog sneller geheugen in je systeem hebben, want het geheugen in het systeem van de TS is gewoon aardig traag geheugen... en dat helpt je uiteraard ook bij het clocken. Daarnaast is de q6600 een van de betere cpu's van Intel van de afgelopen 10 jaar, kostte weinig maar heel veel potentieel. Ik ken er die er bijna 4GHZ uit wisten te slepen... maar goed ghz is ook niet alles. Mij maak je niet wijs dat je HD6950/70 maximaal presteert op die Q6600... je zal vast hoge fps halen, maar niet het maximale wat er gegeven zou kunnen worden.

Dat het bij jouw verder goed werkt kan prima, er is ook niemand die beweerd dat bovenstaande niet werkt... alleen niet tot het volle potentieel en de bottleneck daarin is niet de videokaart. Het gaat er puur om of het zin heeft om in een dergelijk systeem zo'n kaart te stoppen... dan luid mijn antwoord nee dat is zonde van je geld. Wat je ook zou kunnen zeggen is dat je met die kaart wel het maximale uit je systeem haalt zonder al teveel hoge kosten. Tis maar hoe je het bekijkt uiteraard... Een HD5770 zou veel meer in balans zijn met dat systeem, geeft je ruwweg dezelfde prestaties als een HD4850.

Misschien moet de TS nog heel even geduld hebben totdat AMD met de HD67xx kaarten komt, dat zullen ongeveer kaarten worden die in de 'sweetspot' liggen voor dat systeem en weer wat betaalbaarder dan de €150,- voor een HD6850. De verwachting is dat de HD6770 net zo krachtig gaat worden als een HD5850 tegen bijna de helft van het verbruik.

• vochtige
Interessante post ivm de 6770. Zijn het slechts geruchten, of komen ze er snel aan? Want 150euro lijkt me minder een verloren zaak.

Ik hoop gwn op een fps of 20 meer in games. Meer moest ik niet hebben. Mss moet ik gwn de 67xx serie afwachten.

Enige data daaromtrend?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55

D4NG3R

kiwi

:)

De HD6770 word een Rebranded HD5770 (Zelfde GPU -Jupiner- IIG). En een HD5770 is maar 5-10% sneller als een HD4850. Dat is het dus niet waard.

Waarom kijk je niet naar een HD6850 of een 460GTX? Of je moet echt zeker zijn dat je binnen 6 maanden een nieuwe PC haalt.. Anders kan je beter even wachten en dan tegen die tijd misschien wel een HD7xxx kaart halen :+ .

Mag ik eigenlijk vragen op welke resolutie, en welke games jij momenteel speelt? Want ik kan weinig spellen opnoemen die niet (vrij) soepel lopen op een HD4850. Met minstens Medium-High graphics.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 02-03-2011 20:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vochtige
ik speel alles op resolutie 1600x1050 OF full HD. ik merk wel, als ik full hd speel (op tv) dan heb ik stabielere fps.

ik speel gta4, battlefield bc2, cod bo (wat echt enorm goed draait, ik snap die klachten niet. heb geen lagg, heb een fps boven 50 zonder shadows)

als de 6770 idd een rename wordt, dan liever niet. die presteerd ongeveer hetzelfde zoals een 4870. echt niet de moeite.

zou een 6850 de mogelijkheid geven om battlfield bc2 met schaduw te spelen. ik speel dat spel high, dx10, 4aa, 8af maar shadows low.

is een 6850 wel de moeite? is dat zo'n goeie kaart?

http://www.tomshardware.c...od[4572]=on&prod[4605]=on

[ Voor 11% gewijzigd door vochtige op 02-03-2011 22:43 ]

Pagina: 1