Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03
Tweakers,

Ik heb een HP B110a AiO printer gekocht. Ik heb hem hier wireless in een netwerkje gehangen, daarbij heeft hij op dit moment een ip via dhcp gekregen vanaf een fritzbox router. De dhcp werkt echter niet helemaal lekker (vermoedelijk doordat hij ip adressen uitdeelt als 192.168.178.x ipv 192.168.1.x) , en ik moet hem een statisch ip, gateway en DNS geven. Om dat te doen moet ik via de pc, het huidige ip van de printer in mijn browser invoeren. Als ik dat doe krijg ik echter niet het config scherm van de printer. Is er een andere manier om een statisch IP in te voeren, ook als je nog geen verbinding hebt? (anders zou het voor mensen met een netwerk zonder dhcp toch onmogelijk zijn de printer te gebruiken?)

Bedankt,

Igor

[ Voor 5% gewijzigd door Igor4 op 02-03-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik dat doe krijg ik echter niet het config scherm van de printer.
Wat dan wel?

Kan dat niet via het menu op de printer zelf?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Mischien kun je in je router een vast IP instellen voor je printer? dus elke keer hetzelfde vooraf ingegeven IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Yintha schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:17:
Mischien kun je in je router een vast IP instellen voor je printer? dus elke keer hetzelfde vooraf ingegeven IP
Ik kan helaas niet in de router komen (wordt beheerd door iemand anders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 19:51
De printer met een IP-adres heeft toch ook wel een hostnaam? Anders zou bij elk nieuw/ander IP-adres alle links in de aangesloten computers aangepast moeten worden. Is dat printermenu trouwens niet via USB op te roepen via een of ander consoletooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Room42 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:16:
[...]
Wat dan wel?

Kan dat niet via het menu op de printer zelf?
Er komt helemaal niets :/

In het menu is nergens een optie voor handmatig IP te vinden helaas..

Is het mogelijk een netwerk via mijn macbook aan te maken, daarna het ip statisch te maken en dan weer met het andere netwerk te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Igor4 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:24:
[...]
Is het mogelijk een netwerk via mijn macbook aan te maken, daarna het ip statisch te maken en dan weer met het andere netwerk te verbinden?
Ja, zie http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02262829.pdf -> Connectivity -> Ad-hoc (without a router)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Dan heb je een verbinding tussen je Macbook en je printer, je kunt hem daarna niet weer terug verbinden met je Router (voor zover ik weet, kan ik fout hebben) aangezien hij op dat moment een DHCP request stuurt naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Igor4 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:24:
[...]

Er komt helemaal niets :/

In het menu is nergens een optie voor handmatig IP te vinden helaas..

Ik geloof, als je webinterface van de printer bekijkt, het 3e tabblad iets van Network heet. In dit menu heb je echt de optie om een vast IP-adres in je printer te kloppen.

In dit menu staat standaard de optie aan om een adres via DHCP te verkrijgen. Op deze pagina kun je ook direct een vast IP-adres inkloppen.

Heb het al bij 2 B110 printers ingesteld en werkt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nextware schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:53:
[...]

Ik geloof, als je webinterface van de printer bekijkt [...]
Hij kwam juist niet op de webinterface ;)

Maar wat ik me nog bedenk: Het is wel mogelijk om via het menu op de printer zelf een statuspagina te printen. Hierop staat ook de (verkregen) netwerkconfiguratie. Daarmee kun je, door in hetzelfde subnet te gaan zitten met jouw pc/macbook, uiteindelijk wel de webinterface bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Room42 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:41:
[...]

Hij kwam juist niet op de webinterface ;)

Maar wat ik me nog bedenk: Het is wel mogelijk om via het menu op de printer zelf een statuspagina te printen. Hierop staat ook de (verkregen) netwerkconfiguratie. Daarmee kun je, door in hetzelfde subnet te gaan zitten met jouw pc/macbook, uiteindelijk wel de webinterface bereiken.
Ik heb die config pagina die je bedoelt laten afdrukken, en het IP adres vervolgens geprobeert op te roepen in safari, maar nog steeds niets. Wat bedoel je precies met in hetzelfde subnet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ok, geef het IP-adres en subnet van jouw PC/Mac en die van de printer eens, dan kunnen wij je vertellen of je hem ooit gaat bereiken.

Leesvoer: Wikipedia: Subnet

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 02-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat ding heeft alleen wireless en USB? Dan zul je toch via 1 van de 2 direct verbinding moeten proberen te maken om in de webinterface te geraken...
Wat bedoel je met de DHCP werkt niet lekker? Welk IP geeft de router hem dan, geeft hij überhaupt een IP aan de printer en welk IP geeft de router jouw MAC/PC? Gebruikt de router MAC-filtering?
Pagina: 1