Goede cpu koeler gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 17:03
Hallo allemaal,

aangezien mijn asus triton 78 nu een ratelende cpu fan krijgt ben ik bang dat ie het niet lang meer volhoud.
Ik zoek daarom ook een vervanging, alleen die ik door de bomen het bos niet meer!

welke koeler kan ik het best nemen? Ik denk dat de scythe muggen 2 niet gaat passen aanezien mn huidige koeler 10x10x10 is en er tussen window en de koeler +- 3 cm ruimte zit.

alvast bedankt voor de moeite :)

PS: ik heb een intel core 2 quad, 2.6ghz

[ Voor 4% gewijzigd door hipy op 02-03-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Waarom vervang je niet alleen de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
De fan zit ingebakken in de heatsink, ook is het een fan zonder case er om heen, dus vrees dat het niet zo makkelijk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik me wel vaker afvraag is waarom die towerkoelers nooit vinnen hebben bij de basis. Tis meestal gewoon een x-aantal heatpipes die naar de torens gaan en that's it. Het wordt toch het warmst bij de basis lijkt me toch?
Als ze daar nou ook vinnen doen zoals bij deze Scythe Mugen3:
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-review.de/uploads/reviews/177d1ddf2746a4e892900934096b7bf7.JPG

Of zou het de koeling juist niet ten goede komen?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Deathchant schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:46:
Wat ik me wel vaker afvraag is waarom die towerkoelers nooit vinnen hebben bij de basis. Tis meestal gewoon een x-aantal heatpipes die naar de torens gaan en that's it. Het wordt toch het warmst bij de basis lijkt me toch?
Als ze daar nou ook vinnen doen zoals bij deze Scythe Mugen3:
[afbeelding]

Of zou het de koeling juist niet ten goede komen?
Hoe meer vinnen hoe beter (en duurder). Maar ze zitten daar niet voor de ventilator dus erg effectief zullen ze niet zijn.

Ontopic:

Kijk eens naar de Shurinken en BIG shurinken. Volgens mij moeten die allebei wel passen, afhankelijk van wat er nog meer omheen zit in je kast...

[ Voor 10% gewijzigd door mcDavid op 02-03-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Simpel, het voegt gewoon weinig toe, in de toren hebben ze per heatpipe ontzettend veel koeloppervlak wat door de lucht geraakt wordt, zoals je op de foto ook al ziet is dat op de basis dus niet het geval. Verder geleiden de heatpipes warmte dermate goed dat het verschil in temperatuur tussen de basis en de heatpipes niet groot is en dat er dus uberhaupt al weinig winst te halen zou kunnen zijn.
Als laatste, zoals mcDavid ook al aangeeft, zou je dus ook nog een extra fan moeten monteren om het maximale uit die extra koeling te halen, erg veel moeite/geld voor een beetje extra koelvermogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bastard op 02-03-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

KAdrifter schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:54:
...... het verschil in temperatuur tussen de basis en de heatpipes niet groot is en dat er dus uberhaupt al weinig winst te halen zou kunnen zijn.
Noem me gek, maar je hebt hier aan de basis toch al warmteafgifte wanneer je daar zo'n vinnen doet zoals op dat plaatje staat aangegeven? Dus als die warmte al weggevoerd zou worden, dan hoeft het die weg door de heatpipes niet af te leggen en pak je de hittebron toch al bij de basis aan?
Sorry dit gaat wel offtopic idd, maar ik was gewoon benieuwd.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Deathchant schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:22:
[...]

Noem me gek, maar je hebt hier aan de basis toch al warmteafgifte wanneer je daar zo'n vinnen doet zoals op dat plaatje staat aangegeven? Dus als die warmte al weggevoerd zou worden, dan hoeft het die weg door de heatpipes niet af te leggen en pak je de hittebron toch al bij de basis aan?
Sorry dit gaat wel offtopic idd, maar ik was gewoon benieuwd.
Ik zou zeggen lees je eens in over heatpipes ;)

Waarschijnlijk is de geleiding naar de uiterste puntjes van die heatpipe beter dan de geleiding naar de vinnetjes op dat extrusieblokje wat onderin jouw plaatje te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipy
Woops, vergeten te zeggen welke cooler ik heb een intel core 2 quad(of quad core, hoe je het ook wilt noemen) 2.6 ghz

dus hij heeft wel beetje goeie koeling nodig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Misschien is een Corsair H60 wat voor je? pricewatch: Corsair Hydro H60
Zit je in ieder geval goed met de hoogte bij je processor in de buurt. Het rad, waar de fan aan zit, kan je aan de achterkant van je kast monteren. De fan dient dan tevens als outtake voor warme lucht. De prestaties zijn in ieder geval ruim voldoende om je Core 2 Quad met overclock koel te houden.
Anders kun je inderdaad nog voor een Big Shuriken gaan, of voor deze Zalman: pricewatch: Zalman CNPS8700 NT

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Als je koopadvies vraagt is het handig je budget te vermelden.
Pagina: 1