Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC defect!

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
Gisteren was mijn vriendin op de pc bezig vervolgens viel de stroom uit (aardlek schakelaar stoppenkast sloeg uit).
Aardlek schakelaar aangezet en vervolgens doet de pc helemaal niks meer. :'(
Geen rare luchtjes of wat so ever!
Zou de voeding stuk zijn?
Hoe kan ik deze testen?

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
uuhhmm.....andere voeding proberen/jouw voeding in een andere pc proberen.

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Door een nieuwe voeding te plaatsen?

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Spanningmeter op de pinnetjes van je voeding om je voeding te testen.

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 10:40

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Gezien je geen luchten hebt geroken vermoed ik dat de zekering in de voeding defect is.
Maak maar open je voeding dan zie je een glaszaekering zitten. Die kun je of er direct uithalen of lossolderen.
Bij elektrospeciaalzaken kun je die wel bestellen.

Maar kortste weg is een andere voeding erin goedkoop modelletje heb je vanaf euro of 20.
Hopen dat de rest het overleeft heet.

Je kunt met een paperclip sluiting maken tussen een groene draad op je voedingstecker en dan 2 vrij laten(zijn de middeltste aan die kant) en een zwarte beide aan 1 zijde van de stecker. Dus bij 20 polig bedoel ik dus sluiting maken tussen pool 8 & 11 (groen en zwart) dan moet de voeding aan gaan.

Als je hem aangaat zetten met deze voeding dan kun je beste overige componenten afkoppelen (hdd,DVD etc)

Suc6

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:55
inderdaad even met een andere voeding testen.
mocht je dan nogsteeds geen stroom krijgen dan is je mobo wss R.I.P

• dekilo
Ik heb de zekering bekeken en die is geheel wit?
Het is dus geen glaszekering!
Maar die is ook niet het probleem aangezien ik voor en na de zekering spanning heb!
Ik meet echter geen spanning op de voedings kabels.
Maar ik wist ook niet of ik die goed heb gemeten aangezien er gele zwarte en rode kabels uitkomen!

Ik ga straks ff een andere voeding kopen!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
janvk schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:51:
Maar kortste weg is een andere voeding erin goedkoop modelletje heb je vanaf euro of 20.
Hopen dat de rest het overleeft heet.
Had toch verwacht dat het intelligentie niveau op t.net iets hoger zou zijn. NOOIT, maar dan ook NOOIT een voeding van € 20,- nemen. De voeding is het belangrijkste deel van de computer, als een goedkope voeding ermee ophoud dan sloopt hij daar 9/10 keer de rest van het systeem mee. De voeding mag je NOOIT op bezuinigen. Dat is het enigste onderdeel dat absoluut goed moet zijn.

Zucht...

• dekilo
Ik heb zojuist deze gehaald:

OCZ Voeding ModXStream Pro 500WATT80PLUS,Modular,135mm FanVoeding: 500 W
http://www.mycom.nl/Produ...Stream-Pro-500WATT/230076

Vanavond eens kijken of dat het probleem was!

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 10:40

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Nou ligt eraan wat voor PC je hebt of je een voeding van 40+ euro nodig hebt.
Dus heeft niets met niveau te maken maar voor een simpel ouder pc-tje een voeding te kopen die de waarde van het pc-tje met meer als 20% doet stijgen vind ik zonde van het geld.
En ook de goedkopere voedingen van HKC of Hunkey of Coolermaster (vanaf 25 eur) zijn echt niet slecht meer.
Pas als je echt naamloze chinese voedingen hebt maar die koop je meestal voor 10 of zo.
Dus vind je reactie beetje overdreven.

Daarnaast gezien de voeding die dekilo nu heeft geloof ik dat het om een wat zwaarde pc gaat. Heb die voeding zelf ook om een i7 860 en R5850 te laten draaien.
Ideaal dat ie modulair is. Vind alleen vreemd dat ze de 4x en 8x EPS kabel voor moederbord voeding niet beiden modulair gemaakt hebben je gebruikt altijd maar 1 van de 2 toch ? Niet beiden.

Maar suc6 alvast

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vanavond eens kijken of dat het probleem was!
Als je nou eens voortaan eerst kijkt wat het probleem is voordat je ergens geld aan uitgeeft...

Zie o.a.:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Aangezien je totaal niet de moeite neemt iets uit te zoeken of met ons te delen wat voor systeem het is en wat je geprobeerd hebt, gaat dit topic dicht - hier kunnen we toch niets zinnigs over zeggen zo.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.