Acer laptop met heel raar internetprobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391230

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een acer laptop (niet van mij overigens), met een raar probleem.

Het internet doet het prima bij mijn zus thuis, maar in mijn huis doet het het maar 20 minuten, en dan krijgt ie geen verbinding meer.

In mijn huis kan ik met alle andere laptops wel gewoon internetten, zonder problemen.

Router is een Linksys, draadloze gateway ook. Als ik thuis ben post ik wat meer specs, heb ik nu niet bij de hand.

Ik dacht zelf, dat het misschien aan de configuratie van het netwerk lag op de bewuste laptop, maar ik kon zelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:18
drivers van je internet kaart al geupdate?
en anders kan je mischien even in de windows logs kijken als de verbinding weer wegvalt of daar foutmeldingen te vinden zijn

[ Voor 60% gewijzigd door nickertNL op 02-03-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 10:13

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Wat voor merk wireless zit er in je acer laptop heb dit ook wel eens gehad met een 2200BG en ee linksys WRT series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Drivers zouden de nieuwste zijn volgens faildows.

Ga er vanavond even naar kijken.

Ook zal ik even beschrijven hoe ik mijn router en gateway aan elkaar heb gebeund (omdat het anders niet werkte met de provider....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
Anoniem: 391230 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:04:
Drivers zouden de nieuwste zijn volgens faildows.
Misschien moet je even op de website van de fabrikant kijken, daar staan iig de nieuwste drivers.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 10:13

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Aha het B-woord. Nou kijk maar of je wat details kunt prijsgeven.
Neem aan dat je drivers niet gecontroleerd hebt bij Acer maar bij Fabrikant van de Wlan-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, in het beleid van dit subforum staat duidelijk dat vragen over netwerken in... Netwerken thuishoren :o

Move OH -> NT

Verder zullen we waar dan ook op GoT een stuk meer info nodig hebben, we hebben geen glazen bol en kunnen niet ruiken hoe jouw netwerk eruit ziet of wat deze PC ermee doet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb wel een glazen bol. Even kijken...

Na 20 minuten, soms iets eerder, soms iets later, is "insert p2p-software" zo dichtgeslibt met max aantal verbindingen dat internet eruitknalt. Vooral acers van "anderen" hebben daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hm, hoezo 'anderen' ?

Oke specs:

Acer Aspire 5738G
802.11a/b/g/Draft-N WLAN (staat op de sticker op de body)

nu wat informatie wat de computer zegt dat erin zit:

Intel(R) WiFi Link 5100 AGN

Ik zal even kijken naar het Input/Output verschil tussen deze acer en mijn fujitsu siemens (tevens een fail-laptop..)
Pagina: 1