HDD in laptop vervangen door SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik gebruik momenteel een Acer Aspire 7720G uit 2008.
Hierin zitten twee harde schijven van elk 160 Gb.

Nu is mijn vraag of ik zo een harde schijf kan vervangen door een SSD (bv. OCZ Vertex 2 60 Gb). Is dit mogelijk qua aansluitingen en dergelijke?

Indien dit mogelijk is dan lijkt me dit een betere keuze dan een nieuwe laptop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zeker mogelijk, mits de laptop is uitgerust met SATA aansluitingen in plaats van IDE drives.
Makkelijk te controleren door de laptop even open te schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Ja dat is mogelijk, volgens de specs heeft de laptop twee Sata schijven. Ik zou persoonlijk één laten zitten en de andere vervangen voor een SSD. Zo heb je het beste van twee werelden, opslag zet je op de HDD en je OS op de SSD. Maar je verdubbelt je (oude) laptop zo wel in waarde, je CPU en geheugen blijft immers ongewijzigd dus de prestatiewinst is misschien gering (zeker als het Sata 150 poorten zijn).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
Puch-Maxi schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:50:
Ja dat is mogelijk, volgens de specs heeft de laptop twee Sata schijven. Ik zou persoonlijk één laten zitten en de andere vervangen voor een SSD. Zo heb je het beste van twee werelden, opslag zet je op de HDD en je OS op de SSD. Maar je verdubbelt je (oude) laptop zo wel in waarde, je CPU en geheugen blijft immers ongewijzigd dus de prestatiewinst is misschien gering (zeker als het Sata 150 poorten zijn).
Dat was ook mijn bedoeling, één HDD vervangen door een SSD.
Als jij echter zegt dat de prestatiewinst gering zal zijn, dan lijkt het me toch een betere optie om een nieuwe laptop te kopen, of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hat laden gaat sneller, maar zodra alles is ingeladen heb je geen winst.
Je framerates gaan niet omhoog, en phothoshoppen gaat ook niet magischerwijs met veel hogere snelheid, buiten het inladen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
Je weet het pas wanneer je het zelf uitprobeert :)
Ik heb de HDD in mijn Vostro 1510 ook vervangen voor een SSD, ik kan nog goed uit de voeten met cpu/gpu/mem.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen.
Als de prestatiewinst gering is, dan kan ik de SSD nog altijd in mijn desktop-pc steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:44

ManiacsHouse

Scheisse!

In dit topic [Ervaringen] HP Pavilion dv7-4 serie - Deel 1 (ookay gaat over een HP) zijn er meerdere die naast de HDD een SSD hebben ingebouwd. Laptop krijgt er een behoorlijke boost door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:29:
Hat laden gaat sneller, maar zodra alles is ingeladen heb je geen winst.
Je framerates gaan niet omhoog, en phothoshoppen gaat ook niet magischerwijs met veel hogere snelheid, buiten het inladen natuurlijk.
Volgens mij kan dat wel meevallen afhankelijk van hoeveel geheugen je laptop heeft en met welke beelden je Photoshopped. Het is namelijk wel een programma wat al snel enorm veel aan het swappen is. Dan kan een SSD behoorlijk schelen. Hier in mijn laptop 2x 64GB SSD in RAID0 en in mijn desktop 2x 120GB SSD in RAID0. En heb vaak erg veel bestanden open in Photoshop. Echter heeft mijn laptop 8GB en PC 12GB geheugen, dus er hoeft niet meer zoveel geswapped te worden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1