Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop batterij kapot?

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 23:35

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude E5400, daarvan werd de accu erg slecht na een jaar ongeveer. Daarna heb ik een andere accu aangeschaft, een imitatie met dezelfde specificaties.

Deze heeft het nu zo'n 5 maanden gedaan. Maar heel af en toe gaf hij spontaan aan dat het geen dell batterij was en hij niet wou opladen. Dit was dan na een aantal keer erin en eruit stoppen weer opgelost. Maar nu zat ik te surfen en hij zat nog half vol, opeens zegt windows dat hij nog maar 18% heeft, 5 seconden later zegt hij nog 6 procent, en weer 5 seconden later valt mn laptop uit.

Nu blijft hij bij het booten zeggen dat het geen dell batterij betreft en hij niet op kan laden. Ik kan trouwens als ik de laptop aanzet met de batterij nog half booten en dan valt hij wederom uit.

Hoe detecteert het systeem of het een juist type accu betreft? Meet hij een bepaalde weerstand of amperage? En hoe kan een batterij af en toe wel en af en toe niet compatible zijn? Ik heb weinig zin om weer een andere accu aan te schaffen daar deze tot gisteren prima 2 uur een lading kon houden.

Mijn oude batterij laad trouwens wel gewoon op als ik deze er weer in stop.

[ Voor 3% gewijzigd door me1299 op 02-03-2011 00:35 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Er zit een chipje in die met de boel communiceert, misschien is deze bij de imitatieversie van slechte kwaliteit?

My favorite programming language is solder.