Win7 Win Vista, printer drivers installeren niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Pc1: Win7 64bit
Pc2: Win vista 32bit
printer: canon mp240

probleem: Sluit ik printer aan op win7 pc, geeft hij melding "printerstuurprogramma's zijn niet geinstalleerd op server" Stuurprogramma beide 32b en 64b geven error als ik ze wil installeren, lokaal installeert de printer op beide pc's prima.

MAAR

als ik printer aansluit op win vista pc, installeert tie prima extra stuurprogramma's (x64) en print hij direct goed via het netwerk

wat doe ik fout? De Printer heeft voor mijn reinstall/update naar win7 sp1 prima gewerkt...

[ Voor 13% gewijzigd door Dalyxia op 01-03-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
niemand? of is mijn verhaal niet duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Stuurprogramma beide 32b en 64b geven error als ik ze wil installeren, lokaal installeert de printer op beide pc's prima.
daar haak ik af eigenlijk. Installeren geeft een error maar hij installeert prima? Wat probeer je nou precies te doen? Wat bedoel je met lokaal installeren en kan je dan wel of niet printen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Rupie schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:35:
[...]

daar haak ik af eigenlijk. Installeren geeft een error maar hij installeert prima? Wat probeer je nou precies te doen? Wat bedoel je met lokaal installeren en kan je dan wel of niet printen?
als ik de printer fysiek aan de laptop hang, installeert vista de printdriver prima en kan ik printen, maar via het netwerk naar dezelfde printer connecten geeft hij een foutmelding dat er geen drivers op de server staan en kan hij met geen enkele mogelijkheid drivers voor de printer vinden terwijl hij lokaal wel kan printer, wil ik de drivers voor de printer installeren (die ik op de vista laptop heb gebruikt en waarvan ik dus weet dat die werken) op de server, dan geeft hij een foutmelding dat de drivers niet geschikt zijn voor de geselecteerde printerarchitectuur. Dit is dus op de "server" via "eigenschappen van printer > Delen > Extra Stuurprogramma's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat ik altijd doe is de printer lokaal installeren met als poort gewoon LPT1, en handmatig de drivers erop zetten. Vervolgens in de eigenschappen van de printer de poort aanpassen van LPT1 naar \\pc\sharenaam.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
strandbal schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:59:
Wat ik altijd doe is de printer lokaal installeren met als poort gewoon LPT1, en handmatig de drivers erop zetten. Vervolgens in de eigenschappen van de printer de poort aanpassen van LPT1 naar \\pc\sharenaam.
ook geprobeerd, maar als ik dan dat verander en op de "ok" knop klik, zegt tie "toegang is geweigerd"
Pagina: 1