Dag allen,
Ik heb al een klein tijdje de Asus N73SV laptop. Prima ding, helemaal tevreden. Er is echter één maar... De bluetooth adapter werkt niet. Ik krijg een zgn. code 43. Hierdoor wordt de adapter automatisch uitgeschakeld...
Ik heb het hele internet al afgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden! Ik moet er bij zeggen dat ik een clean install heb gedaan met windows 7 ultimate 64-bit, i.p.v. de standaard geïnstalleerde home premium 64-bit. Toch zou dit toch niet uit moeten maken?
Uiteraard heb ik de drivers van de Asus website geprobeerd, 2 stuks totaal. Ook de standaard drivers van Windows bieden geen uitkomst, telkens dezelfde fout.
Nadat ik contact heb opgenomen met Asus kreeg ik volgend advies: update de bios. Dit had ik al gedaan, er is intussen geen nieuwe versie uitgekomen. Dat ging dus niet door. Het tweede advies was de recoveryfunctie te gebruiken. Sorry jongens, ik heb de partities zelf opnieuw ingedeeld, dus die recoverypartitie is niet meer. Bovendien lijkt het me onlogisch dat het ook maar iets zou uitmaken, de adapter moet gewoon functioneren! Als derde advies: RMA. Ja, 2 weken de deur uit, dat gaat dus niet!
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb geprobeerd de bluetoothadapter te bereiken door de klep er af te halen, maar ik zie alleen de WLAN adapter, nergens de bluetooth...Dus zelf vervangen zal lastig zijn denk ik. Nou ja, niets is onmogelijk?
Ook heb ik trouwens meerdere malen gespeeld met het in-/uitschakelen van de router, opnieuw opstarten, de bios verkennen en daar de bluetooth in-/uitschakelen..
Tenslotte: het lijkt er op dat de bluetooth op een interne usb is aangesloten. Kan hier het probleem liggen? Ook naar deze drivers heb ik gekeken, prima in orde voor zover ik kan nagaan!!