Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er in de n73 ruimte is voor een 2de harde schijf?

ik wil de laptop graag voorzien van een SSD om meer snelheid te halen.

echter wil ik deze naast de bestaande zetten. Ik weet dat een groot aantal 17" laptops hier ruimte voor heeft maar bij deze laptop kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Openschroeven en kijken een ideetje? Volgens mij is er wel ruimte voor, maar soms laten fabrikanten ook de connector weg. Dus even openschroeven en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm hoe wil je dat doen met een laptop die nog niet leverbaar is *binnenkort pas*.
en ik niet ga kopen als die ruimte er niet is?

had gehoopt fotos te vinden op internet van een open geschroefde n73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als jij ze niet kan vinden, waarom zouden wij ze wel kunnen vinden.
Ik denk dat alleen asus je hierbij kan helpen.

Een andere optie is de DVD speler uitbouwen en hier een HDD voor in de plaats hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asus stuurt me door naar de verkoper.
verkoper stuurt me door naar asus ;)

kastje naar de muur verhaal dus helaas.

ik hoop dan ook op iemand die een n73 heeft en dit toevallig heeft uitgezocht of wel informatie heeft los gekregen.

de dvd speler wil ik graag beschikbaar houden omdat ik die toch best wel vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo kom je er natuurlijk nooit achter (kastje > muurverhaal).
Een dvdspeler kan je natuurlijk ook extern aansluiten via USB, mits je dat geen probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:11:
ik hoop dan ook op iemand die een n73 heeft en dit toevallig heeft uitgezocht of wel informatie heeft los gekregen.
Dat hoeft ook niks te zeggen. Zoals ik al aangaf: De ruimte kan er wel zijn, maar dat garandeert nog niet dat ze ook de aansluiting op het moederbord hebben... Je zal dus helaas moeten wachten tot de laptop te koop is en iemand hem in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Als je de handleiding had gedownload, had je kunnen zien dat er ruimte is voor twee harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou na wat aandringen lijken de berichten toch allemaal negatief:
Geachte heer Veenie.

Helaas is er geen ruimte voor een 2e harddisk in deze machine.

Met vriendelijke groet,

Take it now.
Geachte heer Winius,

Bedankt voor uw email.

Zo ver bij ons bekend is dit model alleen leverbaar met slechts 1 harde schijf aansluiting. Tevens is dit model momenteel slecht leverbaar i.v.m. problemen met de chipset (Sandybridge). Omtrent de levering e.d. van dit model raad ik u dan ook aan om contact op te nemen met een lokale computerwinkel. Zij kunnen voor u nagaan of en wanneer dit model leverbaar is. Zij kunnen eventueel ook nagaan over er t.z.t een model beschikbaar is met de ondersteuning voor een extra harde schijf zodat u deze voor een SSD harde schijf kunt gebruiken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Asus TSD
ik had de handleiding reeds gedownload maar daar kon ik het niet concreet uit opmaken.
de berichten lijken nu nogal negatief uit te vallen voor de 2de hardeschijf.. das jammer.

dan moeten we weer op zoek naar een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09-09 11:43
Raar, ik heb hem gisteren zelf gedownload bij ASUS en op pagina 60 ofzo stond dat er twee harde schijven in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
chim0 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:56:
Raar, ik heb hem gisteren zelf gedownload bij ASUS en op pagina 60 ofzo stond dat er twee harde schijven in kunnen.
Ook niet "Optional". Er kunnen vast 2 in. Maar voor de derde keer: is de aansluiting ook aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik via take it now te horen dat het wel mogelijk blijkt.

ikke niet meer snap :t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:12:
nu krijg ik via take it now te horen dat het wel mogelijk blijkt.

ikke niet meer snap :t
Dan blijft er maar 1 optie over denk ik, even open schroeven en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.icecat.nl/p/as...n73sv-tz138v-7001434.html

er duikt er nu ook 1 op waar 2 harde schijven inzitten..
zal alleen wel gelijk de hoofdprijs kosten en ik wil er toch een SSD inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand inmiddels al gelukt om een 2e hard disk in te bouwen? Fysiek past er wel een tweede in. In de BIOS zie ik de volgende gegevens staan.

Sata 0 de standaard hd aangesloten is
Sata 1 emty is
Sata 2 DVD / CD Rom aangesloten is.

Dit impliceert dat het mogelijk moet zijn om een 2e hd in te bouwen / aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Laatst online: 18-06 00:08
Er is zeker ruimte voor een 2de schijf maar wat ik ook probeer in de bios blijft empty staan bij sata1.
Ik dacht eerst dat de SSD niet goed was maar hij wordt wel gezien op poort 0.
Als ik dan de normale schijf op poort 1 zet wordt die weer niet gezien.
Ik moet nog wat dingen proberen maar begin het vermoeden te krijgen dat dit een "oplossing" is voor het sandybridge probleem...

*update*
Oudere bios zorgt er voor dat de schijf wel gezien wordt.
Het is wel de nieuwste bios die bij asus op de website staat (2.12) maar de laptop kwam al geleverd met versie 2.16. Installatie van windows is zonder problemen verlopen en draait nu lekker rap van de ssd.
Ik heb de helpdesk van Asus ook gebeld en die zijn het aan t uitzoeken.
Als ik meer nieuws heb laat ik het weten.

[ Voor 33% gewijzigd door barco op 25-03-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barco schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:18:
Er is zeker ruimte voor een 2de schijf maar wat ik ook probeer in de bios blijft empty staan bij sata1.
Ik dacht eerst dat de SSD niet goed was maar hij wordt wel gezien op poort 0.
Als ik dan de normale schijf op poort 1 zet wordt die weer niet gezien.
Ik moet nog wat dingen proberen maar begin het vermoeden te krijgen dat dit een "oplossing" is voor het sandybridge probleem...

*update*
Oudere bios zorgt er voor dat de schijf wel gezien wordt.
Het is wel de nieuwste bios die bij asus op de website staat (2.12) maar de laptop kwam al geleverd met versie 2.16. Installatie van windows is zonder problemen verlopen en draait nu lekker rap van de ssd.
Ik heb de helpdesk van Asus ook gebeld en die zijn het aan t uitzoeken.
Als ik meer nieuws heb laat ik het weten.
Hetzelfde probleem geldt dus ook voor mij. Poort 1 blijft hoe dan ook emty. Heb 2 harde schijven een van 640 GB (standaard harde schijf) en een van 320 GB. Sluit ik de 320 GB aan op poort 0 dan wordt deze wel herkent, op poort 1 wordt geen enkele harde schijf herkent.

Als de oudere bios ervoor zorgt dat de schijf wel gezien wordt (heb de laptop ook geleverd gekregen met 2.16), hoe is het dan mogelijk om een oudere BIOS te flashen. Via Windows is dit niet mogelijk namelijk.

@ Barco, voor mijn duidelijkheid heb jij nu versie 2.12 draaien met 2 hd's? Alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Inderdaad draai ik nu met ssd en de standaard hd.
Antwoord van Asus laat nog op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, kan dus een SSD geplaatst worden náást de ingebouwde harddisk, en is het alleen nodig om de bios te flashen naar versie 1.2? Dat is goed nieuws!

Zijn er trouwens reviews te vinden over deze laptop? De enige review die ik vinden kon was een Spaanse, en die gaf het scherm en toetsenbord nogal een negatieve recensie. Aangezien ik de laptop als programmeermachine ga gebruiken, zijn toetsenbord en scherm voor mij belangrijk bij de aanschaf. Als iemand daar meer info over heeft: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ssimon

het scherm is prachtig, vooral de hoge resolutie is een genot voor het oog. Het toetsenbord is voor mijn toedoen goed genoeg.

@ barco

Hoe is het mogelijk om de bios terug te flashen naar 1.12? Welke tool heb jij daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rakeshchotkan: Dus het keyboard is niet zo erg als op dit review-filmpje: YouTube: Asus N73SV - Keyboard FAIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:58:
@ barco

Hoe is het mogelijk om de bios terug te flashen naar 1.12? Welke tool heb jij daarvoor gebruikt?
De flash tool zit in de bios ingebakken.
Gewoon bios 2.12 downloaden van hun website.
Uitpakken op usb stick.
Tool draaien vanuit de bios.

En dat youtube filmpje over het toetsenbord vind ik nogal overdreven.
Als je hard genoeg op een toetsenbord duwt zie ik dat bij iedere laptop gebeuren.
Bij sommige wat meer dan bij andere maar als je maar goed genoeg inzoomt kan je iedere laptop laten falen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door barco op 28-03-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ barco: Dank je wel voor je uitleg. Ik heb het inmiddels geprobeerd en kan blij en vrij beide harde schijven gebruiken.

@ ssimon: Zie de reactie van barco, als je hard genoeg op een toetsenbord duwt krijg je dat altijd voor elkaar. Ik vind het niet irriterend o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kang2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08-2013
zitten bij jullie al een extra HDD-bracket geinstalleerd? of gewoon de HD er in steken?

En onder de keyboard heb je nog een soort geheugen slotje. Weet iemand waar die voor dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:05:
@rakeshchotkan: Dus het keyboard is niet zo erg als op dit review-filmpje: YouTube: Asus N73SV - Keyboard FAIL!
Hangt af van je laptop. Asus heeft geen schroeven meer aan de onderkant om ze echt goed vast te zetten. Nadeel is dat het toetsenbord dan kaarsrecht moet zijn. Helaas komen nie alle toetsenborden zo van de lopende band. Bij problemen even het toetsenbord er uit halen en zelf voorzichtig bijbuigen fixes the trick. Daarom heeft niet iedereen er evenveel last van. Mijn Asus U30Jc had ook veel flex, maar bijbuigen heeft het echt veel en veel beter gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 29-03-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
kang2 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:47:
zitten bij jullie al een extra HDD-bracket geinstalleerd? of gewoon de HD er in steken?

En onder de keyboard heb je nog een soort geheugen slotje. Weet iemand waar die voor dient?
Inderdaad standaard geen bracket. Zonder bracket lukt t ook zolang je maar de lege ruimte opvult zodat de schijf niet los kan schieten (stukje karton gebruikt hier, ook in mn vorige asus al een jaar op die manier).

De laptop heeft inderdaad een derde geheugen slot. In tegenstelling tot de extra sata deed die het wel direct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Ik krijg deze laptop morgen ook binnen en ben van plan op korte termijn hier ook een SSD in te plaatsen, kan je dan gewoon de image die je moet maken bij in gebruiksneming hier op installeren?
Welke SSD hebben jullie er in gezet, dan weet ik tenminste zeker dat dat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
120 GB OCZ Vertex 2. met de 212 Bios werkt dat prima. Van de installatie partitie kun je een backup maken (5 dvd's). Deze partitie kun je vervolgens weer op je SSD zetten.

De HDD bracket mis ik inderdaad ook. Ik heb al menig uurtje besteed om er eentje te vinden op internet, maar helaas niet gelukt. Als iemand een adresje heeft dan hoor ik dat graag.

Wat betreft het geheugen slot.. Wat kun je daar in pluggen? moet dat gelijk zijn aan de andere (2 gigabyte dus) of kan ik daar ook 4 of zelf 8 gig in prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Het hoeven geen gelijke modules te zijn. Getest met 10GB ram in totaal.
Triple channel zal het sowieso niet worden want dat blijft een x58 feature.
De hd brackets heb ik aangevraagd bij onze inkoop afdeling.
Hopelijk binnenkort leverbaar.

Helaas nog niet voor elkaar gekregen een zinnig antwoord van asus te krijgen.
Ze blijven maar zeggen dat de laptop geen ssd support.
De grootste onzin natuurlijk want het probleem staat los van ssd of normale hd.
We blijven proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mogelijk om een tweede hardeschijf erin te zetten alleen het probleem is met de bios wanschijnlijk ondersteund de nieuwe versie van de bios het tweede sata controller niet dus heb ik bij mij asus geflash naar de oude type bios versie (GEFLASH) en nou ziet hij me tweede hardeschijf wel en het werkt perfect dus mijn advies downgrade zijn er vragen hoor ik het wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou het niet kunnen dat vanwege het sata controller probleem asus de sata 300 poorten heeft uitgeschakeld? Zou me anders een beetje vaag lijken dat nieuwe bios functionaliteit uitschakelt ipv toevoegd

nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets

[ Voor 13% gewijzigd door -36- op 01-04-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Ik heb van asus een tooltje ontvangen waarmee de 2e poort aangezet kan worden bij bios 2.16.
Nu even niet bij de hand maar morgen zal ik m posten.

Sorry voor de vertraging maar hier is ie dan:
http://rapidshare.com/files/455974589/FTTOOL.zip

fttool /sdisk enable
Voor de veiligheid is het verstandig om dit in dos te doen.
Hoe windows hier op reageert durf ik niet te zeggen.

[ Voor 45% gewijzigd door barco op 05-04-2011 11:20 . Reden: Tooltje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ik heb al ergens een foto ontdekt hoe je de laptop open moet maken, zoals het daar beschreven werd, moet eerst het toetsenbord er uit en daaronder zitten een stel schroeven, en als je die losmaakt kan het klepje aan de onderkant open.
Nu 2 vragen klopt het dat dit de procedure is ook voor deze laptop?
En voor ik met een beschadigde laptop zit, hoe klik je het toetsenbord er uit?
PS @barco, dat tooltje van jou zou ik ook wel graag gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
Het is verstandig om de manual erbij te houden.
Als je geen papieren versie hebt download dan de pdf.
Boven het toetsenbord kan je een aantal lipjes wegduwen waardoor het toetsenbord los komt.
Onder het toetsenbord moet je een schroef of 7 losmaken waarna de onderkant open kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukema
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Vandaag vond ik op http://www.asustreiber.de/ een Bios versie 3. Hoewel niet direct van de Asus site afkomstig heb ik hem toch maar eens geflashed. Dat ging probleemloos, maar ik weet niet of alle problemen zijn verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilwilwil
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 16:59
hallo forum

ik heb nog een vraag over het interne geheugen en wil dat weten voor dat ik de Asus koop.

Het geheugen bij koop is 4 Gb , stel dat ik dit wil uitbreiden naar 8 Gb , zijn dan bij aankoop de geheugenbanken bezet met dus 2x2 Gb of is die bezet met1x 4 Gb.

Aangezien in dit forum over inwendige van de asus wordt gesproken neem ik aan dat dit iemand kan beantwoorden liefst met foto .

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Laatst online: 07-09 17:13
De geheugen modules in de n73sv zaten bij mij aan de onderkant. Bij de harde schijf dus.
Onder het toetsenbord zit ook een mogelijkheid om een geheugen module te plaatsen.

In mijn geval (n73sv-tz094v) zijn het 2 banken van 2Gb. En is er dus een lege bank over.
Voor zover ik het weet kan je dus in de lege bank rustig een geheugen module plaatsen van 4Gb...

Helaas heb ik geen foto'tje voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ben van plan om ofwel de N53SV 15,6inch of de N73SV te kopen met FHD resolutie, nu ik dacht eerst aan de 15,6inch maar omwille van de FHD resolutie en de mogelijkheid tot 2 schijven in de N73SV denk ik meer aan meer om het 17,3inch model te kopen.. de FHD lijkt mij aangenamer op een 17,3inch?

Werkt die SSD al zoals het hoort met de laatste bios 2.17?

wat ik me ook afvroeg.. past de nieuwe ocz vertex 3 met 6gbbs interface er ook in?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSnaddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07-2023
Heb zelf met de laatste bios versie (217) de 2e aansluiting kunnen activeren
Schijf 1 is nu OCZ Vertex 2 60GB
Schijf 2 is nu de 640GB die er standaard in zit
Totaal geheugen is 6GB (3x2GB)

Alles werkt als een zonnetje

Bracket is te bestellen als je even goed zoekt: p/n: 13GNZX1AM030-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 12:02
Ik ben van plan de tz094 aan te schaffen met ssd: kan iemansd de vraag van Tweetyor beantwoorden:

wat ik me ook afvroeg.. past de nieuwe ocz vertex 3 met 6gbbs interface er ook in?

Maw: is het een sata300 of sata600 controller? Heb al even gegoogled maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze laptop waarschijnlijk ook kopen. Vooral nu ik heb gelezen dat je in dit model ook gewoon een tweede hd kunt inbouwen. Wat ik me nog wel afvraag is of alles onder Linux werkt. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 12:02
Het is sata300 volgens asus, dus vertex3 biedt weinig extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels gedowngrade van 217 naar 212, nu zie ik m'n 2e schijf wel.

Mijn vraag is: hoe heb jij dat in 217 geactiveerd?

gr Ronald
McSnaddy schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:22:
Heb zelf met de laatste bios versie (217) de 2e aansluiting kunnen activeren
Schijf 1 is nu OCZ Vertex 2 60GB
Schijf 2 is nu de 640GB die er standaard in zit
Totaal geheugen is 6GB (3x2GB)

Alles werkt als een zonnetje

Bracket is te bestellen als je even goed zoekt: p/n: 13GNZX1AM030-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanovich
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-01-2024
kan iemand me uit legen hoe ik m'n bios moet downgraden of upgraden van 2.16 naar 2.12 of 2.17
ik heb dit nog nooit gedaan en ik heb ook niet egt een goed idee wat ik moet doen

ik heb een SSD 128 GB voor m'n ASUS gekocht en in m'n computer gestopt alleen herkent m'n pc de schijf niet

kan iemand me aub helpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikemm
  • Laatst online: 07-09 17:13
Hoi Dylanovich

Als je meer info wilt over updaten van je asus bios staat op deze site een behoorlijk goeie uitleg.

http://forum.notebookrevi...guide-asus-notebooks.html

Ook met betrekking tot updaten vanuit je bios. (wat de voorkeur heeft)
Downgraden moet sowieso via de bios.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McSnaddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:10:
Inmiddels gedowngrade van 217 naar 212, nu zie ik m'n 2e schijf wel.

Mijn vraag is: hoe heb jij dat in 217 geactiveerd?

gr Ronald

[...]
Heb hier niets voor hoeven te doen verder, eerst allebei er in : 2e werd niet herkend, BIOS geupdate, en toen werden ze beide herkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Inmiddels heb ik een N73SV in mijn bezit en er 2 dagen terug een OCZ Vertex 2 in gezet en wel als volgt namelijk de SSD op poort 1 ( waar de harddisk van origine zit ) en de harddisk naar poort 2 verplaatst. Nu lees ik dat mensen met bios versie 2.17 problemen hebben dat de SSD niet zichtbaar is hetgeen niet aan die biosversie ligt maar aan iets heel anders.

In 1ste instantie zag ik de SSD ook niet direct staan maar ik wist van het bestaan van de feature Hard Drive BBS Priorities die je in het Boot menu kan vinden. In dat menu zie je wel de SSD staan maar de harddisk nog op de 1ste plaats staat en je deze simpelweg kan omwissellen met de SSD. Je zal zien dat daarna de SSD bij Boot Option Priorities komt te staan en je daarna zonder problemen Windows kan installeren.

Dit werkt althans bij mijn type N73SV feilloos en sinds 2 dagen al dus ik neem wel aan dat dit bij de andere types nagenoeg hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-04-2019
Kan iemand mij eens goed vertellen hoe je laptop N73SV-TZ094 moet open, moet je de "vijf dingen ()" bij het toetsenbord nu schuiven of eruit trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
woody1 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:25:
Kan iemand mij eens goed vertellen hoe je laptop N73SV-TZ094 moet open, moet je de "vijf dingen ()" bij het toetsenbord nu schuiven of eruit trekken
Heel eenvoudig namelijk je pakt een bankpasje en duwt met het hoekje van het pasje die palletjes richting scherm toe totdat je klik hoort en zie je vanzelf het toetsenboard een stukje omhoog komen. Beste kan je dan van links naar rechts werken en met het pasje wip je dan het toetsenboard vrij gemakkelijk omhoog. Let er wel trouwens goed op dat je het toetsenboard voorzichtig naar achter klapt want er hangt een bandkabeltje aan vast die je niet mag beschadigen.

Het toetsenboard kan je dan even andersom leggen en dan zie je 8 schroefjes zitten waar ehm dacht 8 x 2.5 mm onder staat behalve dan rechtsboven waar een kleiner schroefje nog zit ( dacht 4 x 2.5 of zoiets ). Wanneer je de schroefjes los hebt kan je het toetsenboard weer even terug op de plaats leggen maar niet weer vastklikken. Vervolgens kan je de laptop omkeren en die beschermplaat van het harddisk gedeelte in het midden omhoog trekken maar let wel erop dat je niet teveel kracht moet zetten.

Hopelijk heb je hier iets aan en is het in elk geval de manier zoals ik het heb gedaan en trouwens ook in de online handleiding van de laptop staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Hebben jullie de image terug gezet op de SSD van de schijf, dus de recovery image of de DVD of hebben jullie een hele verse install gedaan?
Is het goed te doen evt de recovery image te gebruiken, en hebben jullie dan misschien wat aanwijzingen of spreekt het vanzelf?
Ik lees ook dat je dat misschien beter niet kan doen, maar gewoon een verse install doen omdat de SSD dan minder zou presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
markmart33 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:05:
Hebben jullie de image terug gezet op de SSD van de schijf, dus de recovery image of de DVD of hebben jullie een hele verse install gedaan?
Is het goed te doen evt de recovery image te gebruiken, en hebben jullie dan misschien wat aanwijzingen of spreekt het vanzelf?
Ik lees ook dat je dat misschien beter niet kan doen, maar gewoon een verse install doen omdat de SSD dan minder zou presteren.
Het is afhankelijk van welke SSD je gebruikt maar bij bv de OCZ Vertex 3 word het zelfs ten strengste afgeraden en heeft iemand al bijna zijn SSD ermee om zeep geholpen. Daarbij krijg je bij die herstel DVD's een boel onnodige troep erbij geinstalleerd die je toch naderhand weer handmatig moet gaan verwijderen. De tijd die je daarmee kwijt bent is net zoveel tijd dan dat je een fresh install doet waarbij je de drivers op de bijgeleverde cdrom kan vinden. Dus ik zou het je niet aanraden om het recovery image te gaan gebruiken en ik zelf dus een fresh install gedaan heb en alles prima werkt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:16
Dag allen,

Ik heb al een klein tijdje de Asus N73SV laptop. Prima ding, helemaal tevreden. Er is echter één maar... De bluetooth adapter werkt niet. Ik krijg een zgn. code 43. Hierdoor wordt de adapter automatisch uitgeschakeld...

Ik heb het hele internet al afgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden! Ik moet er bij zeggen dat ik een clean install heb gedaan met windows 7 ultimate 64-bit, i.p.v. de standaard geïnstalleerde home premium 64-bit. Toch zou dit toch niet uit moeten maken?

Uiteraard heb ik de drivers van de Asus website geprobeerd, 2 stuks totaal. Ook de standaard drivers van Windows bieden geen uitkomst, telkens dezelfde fout.

Nadat ik contact heb opgenomen met Asus kreeg ik volgend advies: update de bios. Dit had ik al gedaan, er is intussen geen nieuwe versie uitgekomen. Dat ging dus niet door. Het tweede advies was de recoveryfunctie te gebruiken. Sorry jongens, ik heb de partities zelf opnieuw ingedeeld, dus die recoverypartitie is niet meer. Bovendien lijkt het me onlogisch dat het ook maar iets zou uitmaken, de adapter moet gewoon functioneren! Als derde advies: RMA. Ja, 2 weken de deur uit, dat gaat dus niet!

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb geprobeerd de bluetoothadapter te bereiken door de klep er af te halen, maar ik zie alleen de WLAN adapter, nergens de bluetooth...Dus zelf vervangen zal lastig zijn denk ik. Nou ja, niets is onmogelijk? ;)

Ook heb ik trouwens meerdere malen gespeeld met het in-/uitschakelen van de router, opnieuw opstarten, de bios verkennen en daar de bluetooth in-/uitschakelen..

Tenslotte: het lijkt er op dat de bluetooth op een interne usb is aangesloten. Kan hier het probleem liggen? Ook naar deze drivers heb ik gekeken, prima in orde voor zover ik kan nagaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
hichelay schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:47:
Dag allen,

Ik heb al een klein tijdje de Asus N73SV laptop. Prima ding, helemaal tevreden. Er is echter één maar... De bluetooth adapter werkt niet. Ik krijg een zgn. code 43. Hierdoor wordt de adapter automatisch uitgeschakeld...

Ik heb het hele internet al afgezocht, maar kan nergens een oplossing vinden! Ik moet er bij zeggen dat ik een clean install heb gedaan met windows 7 ultimate 64-bit, i.p.v. de standaard geïnstalleerde home premium 64-bit. Toch zou dit toch niet uit moeten maken?

Uiteraard heb ik de drivers van de Asus website geprobeerd, 2 stuks totaal. Ook de standaard drivers van Windows bieden geen uitkomst, telkens dezelfde fout.

Nadat ik contact heb opgenomen met Asus kreeg ik volgend advies: update de bios. Dit had ik al gedaan, er is intussen geen nieuwe versie uitgekomen. Dat ging dus niet door. Het tweede advies was de recoveryfunctie te gebruiken. Sorry jongens, ik heb de partities zelf opnieuw ingedeeld, dus die recoverypartitie is niet meer. Bovendien lijkt het me onlogisch dat het ook maar iets zou uitmaken, de adapter moet gewoon functioneren! Als derde advies: RMA. Ja, 2 weken de deur uit, dat gaat dus niet!

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb geprobeerd de bluetoothadapter te bereiken door de klep er af te halen, maar ik zie alleen de WLAN adapter, nergens de bluetooth...Dus zelf vervangen zal lastig zijn denk ik. Nou ja, niets is onmogelijk? ;)

Ook heb ik trouwens meerdere malen gespeeld met het in-/uitschakelen van de router, opnieuw opstarten, de bios verkennen en daar de bluetooth in-/uitschakelen..

Tenslotte: het lijkt er op dat de bluetooth op een interne usb is aangesloten. Kan hier het probleem liggen? Ook naar deze drivers heb ik gekeken, prima in orde voor zover ik kan nagaan!!
Ik denk dat ik je wel verder kan helpen aangezien ik dezelfde laptop heb en Bluetooth prima aan de praat gekregen heb maar ik wel een tijdje heb moeten zoeken voor de goede drivers. Probleem is namelijk vreemdgenoeg dat op de Asussite niet de goede drivers erbij staan voor bluetooth.

Overigens je hebt wel op de goede plek gekeken toen je de laptop open had want er zit namelijk een combi-kaartje in van Atheros. Dus je bluetooth gedeelte is gecombineerd met je Wifi gedeelte en is een mini-pci-e kaartje van halve hoogte.

Wanneer je op deze http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers link klikt ( jawel Acer ) en dan zoekt bij notebook en vervolgens Aspire en dan de Acer 5820TG aanklikt, ga je vervolgen naar Bluetooth en dan de driver Stuurprogramma voor Bluetooth ( 3.0 ) downloaden.

Deinstalleer wel dan eerst even andere drivers die je geprobeerd hebt en laat eventjes CCleaner registry clean draaien, waarna je zal zien dat ie je Bluetooth meteen herkent en installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:16
Werkt helemaal! Super bedankt! Beetje late reactie wellicht, maar ik was er in de tussentijd even niet aan toe gekomen... Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om de titel van dit topic even te veranderen in [Ervaringen]Asus N73~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Op aanraden vanuit dit topic heb ik een schone installatie van Windows 7 uitgevoerd en de drivers vanaf de asus dvd geïnstalleerd, alleen nu doet het lampje van de wifi het niet meer maar het draadloos internet doet het wel gewoon.. Iemand een oplossing??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:51

thof

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:15:
Op aanraden vanuit dit topic heb ik een schone installatie van Windows 7 uitgevoerd en de drivers vanaf de asus dvd geïnstalleerd, alleen nu doet het lampje van de wifi het niet meer maar het draadloos internet doet het wel gewoon.. Iemand een oplossing??
Ik ben ook in het bezit van een Asus laptop uit de N73SV serie en heb ook een clean install gedaan. Mijn laptop heeft helemaal geen wifi-lampje, dus weet niet jij verwacht dat deze zit? Wel krijg ik het Optimus lampje niet aan de praat, het lampje dat aan geeft of er op de discrete GPU (Nvidia Geforce GT 540m) of de Intel GPU van de processor gewerkt wordt. Iemand daar ervaring en/of oplossing voor?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooleronie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb de laptop sinds vandaag, omdat ASUS blijkbaar mijn laptop niet meer (op tijd) kon repareren en gezien Media Markt om die reden de mogelijkheid geeft een nieuwe laptop uit te kiezen ;)

Anyway, ik heb gelijk een SSD erbij aangeschaft en heb 'em erin gebouwd. Hij wordt prima herkent. Maar nu is Windows al geinstalleerd op de standaard schijf. Nu lees ik dat mensen een clean install doen op de SSD. Maar wat ik niet snap, en dit klinkt allicht dom, hoe? Want is het niet zo dat als ik de recovery gebruik (dus via DVD) dat je geen clean install krijgt?

Ofwel, ik wil een clean install van Windows 7 op mijn SSD en NIET op de standaard HDD... Hoe kan ik dit het slimste doen?

Thanks in advance

P.S. Ik ga er nog even op los googelen, maar als iemand 't me kan uitleggen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cooleronie

Een clean windows install kan je doen door een OEM (dus geen gecrackte) van de versie van Windows 7 waarvan je de license key hebt te downloaden en installeren, deze zal dan gewoon activeren (is ook niets illegaals aan volgens mij).
De recovery is geen clean install aangezien je windows dan niet daadwerkelijk installeert, je keert alleen terug naar het punt van maken van de recovery. Ook zit er bij de recovery een hele hoop bloatware, onnodige software die je systeem alleen maar langzaam maakt.
De drivers kun je gewoon zelf installeren met de driver cd die je van asus erbij gekregen hebt.

Ik heb sinds een aantal dagen ook de N73SV en wil ook graag een SSD inbouwen. Wat ik me afvraag is hoe het zit met het behouden van garantie als je zelf een ssd inbouwt. In de warranty staat:

The warranty will not apply if:

the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;

Dit betekent volgens mij toch echt dat de garantie vervalt bij het zelf plaatsen van een extra hdd. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Wel weer vreemd dat er in mijn pakket een zakje met schroefjes zat waar 'hard disk screws' op staat.
Pagina: 1