Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ik zoek een apparaat à la een Airport Express dat simpelweg fungeert als een draadloze geluidskaart. Ik ben één product tegen gekomen dat precies doet wat ik wil: de Linksys WMB54G. Deze is echter niet in Nederland verkrijgbaar. Ik wil dus in principe gewoon speakers via WiFi aansluiten op mijn laptop i.p.v. een 3,5 mm-kabel, daar komt het op neer. Een Logitech Squeezebox o.i.d. die je computer enkel gebruikt als server is dus niet wat ik zoek.

Heeft iemand tips of ideeën voor alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Is een tweedehands Airport Express een idee? (hint hint) :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
Exirion schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:28:
Is een tweedehands Airport Express een idee? (hint hint) :+
Zou kunnen, maar dan werkt het alsnog alleen via iTunes of andere AirPlay-apparaten. Als ik bijvoorbeeld YouTube bekijk gaat het geluid dan nog steeds over je eigen (laptop)speakers. Dat nadeel vind ik echter niet zo'n heel groot probleem aangezien ik zelf ook een iPhone heb waardoor AirPlay weer extra voordeel biedt t.o.v. een simpele 'geluidsbrug'.

Maar als je een goedkope AirPort Express weet te vinden houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TMC schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:30:
Zou kunnen, maar dan werkt het alsnog alleen via iTunes of andere AirPlay-apparaten.
Nee, er bestaat gewoon software om de Airport Express (ook vanuit Windows) als virtuele geluidskaart te gebruiken, waaronder Airfoil.
Als ik bijvoorbeeld YouTube bekijk gaat het geluid dan nog steeds over je eigen (laptop)speakers.
Ja, maar audio/video zou ik nooit wifi streaming gebruiken omdat je dan lipsync issues krijgt. Er zit altijd latency in als je audio via wifi streamt terwijl je het beeld op je laptop ziet. Het is leuk voor muziek spelen, dat wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan een bleutooth apparaatje met a2dp ondersteuning kopen.
Ik gebruik een bt3030 voornamelijk om mijn nek, maar je kan hem ook op een stereo aansluiten (nadeel laden en luisteren kan niet tegelijk, dus mischien moet je een andere zoeken)

of dit soort dingen
pricewatch: Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

of
http://www.creative.com/soundblaster/products/wirelessaudio/
pricewatch: Creative SoundBlaster Wireless Music System

etc

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 01-03-2011 23:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan als je een degelijke video player gebruikt op je laptop het beeld vertragen zodat het gelijk loopt met het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

brilsmurfffje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:53:
je kan als je een degelijke video player gebruikt op je laptop het beeld vertragen zodat het gelijk loopt met het geluid
Moet je wel een streaming apparaatje hebben met een fixed latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
Exirion schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:48:
[...]

Nee, er bestaat gewoon software om de Airport Express (ook vanuit Windows) als virtuele geluidskaart te gebruiken, waaronder Airfoil.
Bedankt voor de tip, dat ga ik even bekijken.
Exirion schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:48:
[...]

Ja, maar audio/video zou ik nooit wifi streaming gebruiken omdat je dan lipsync issues krijgt. Er zit altijd latency in als je audio via wifi streamt terwijl je het beeld op je laptop ziet. Het is leuk voor muziek spelen, dat wel.
Correct, maar voor een simpel YouTube of Dumpert-filmpje maakt dat niet zoveel uit. Ik wil het ook niet gaan gebruiken voor een media center o.i.d.
fish schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:50:
Je kan een bleutooth apparaatje met a2dp ondersteuning kopen.
Ik gebruik een bt3030 voornamelijk om mijn nek, maar je kan hem ook op een stereo aansluiten (nadeel laden en luisteren kan niet tegelijk, dus mischien moet je een andere zoeken)

of dit soort dingen
pricewatch: Sitecom WL-060 Wireless Audio Transmitter

of
http://www.creative.com/soundblaster/products/wirelessaudio/
pricewatch: Creative SoundBlaster Wireless Music System

etc
Had ik ook gezien inderdaad, maar dan heb je weer een extra apparaatje en dat wil ik niet. Het moet zo simpel mogelijk blijven qua apparatuur, extra software installeren vind ik minder erg. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TMC op 01-03-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt geen bleutooth op, ik neem aan, je laptop ? Dan heb je dus geen extra apparaten.

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 01-03-2011 23:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
fish schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:59:
Je hebt geen bleutooth op, ik neem aan, je laptop ? Dan heb je dus geen extra apparaten.
Euhm jawel, maar de systemen die jij noemde (van Creative en Sitecom) hebben beide een eigen zender en die werken niet via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:35
Eigenlijk een soort DLNA zoek je, alleen waar de reciever in de WIFI adapter zit :). Kom ik stiekem uit bij een mobieltje :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TMC schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:08:
[...]
Euhm jawel, maar de systemen die jij noemde (van Creative en Sitecom) hebben beide een eigen zender en die werken niet via bluetooth.
Dan moet je het nog een keer lezen denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 02-03-2011 00:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406114

sitecom niet doen. Zoek maar op dit dit forum, is al eerder over besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

En dat is een reden om een topic te kicken?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.