Harde schijf dood, Acer laptop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240224

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heeft mijn harde schijf het begeven.Ga nu een andere zoeken maar vroeg me af of het uitmaakt of het een 3,5 is of 2,5. Er zit nu volgens mij een 2.5 in. Het gaat om een Aspire 6935G. 320GB HDD. Zou zo niet weten wat voor merk en type het is. Hopelijk weten jullie of het uitmaakt welk type of merk erin kan. Of moet ik echt via Acer zo'n schijf bestellen? Dacht van niet toch.. (Hoopte van niet want wil graag snel weer een potje gamen haha. :9)

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Teun

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 240224 op 01-03-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:14
Het maakt wel degelijk uit of 't een 2.5" of 3.5" model betreft. Dit gaat namelijk om de grootte van je schijf, en ik denk niet dat er ooit een mainstream (op de allereerste laptops na misschien) waar een 3.5" hdd in past.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Meestal als ik geen 2,5" laptop schijf heb liggen pak ik gewoon een 3,5". Scheelt weinig qua grootte en als je gewoon heel voorzichtig een paar snoei harde klappen met een baksteen geeft past het prima.

Maar hoe heb je bedacht dat je harde schijf stuk is?

[ Voor 16% gewijzigd door Q op 01-03-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Als je HDD inderdaad defect is hoef je deze zeker niet via Acer te bestellen als je dat niet wil. 2.5" HDD's zijn overal verkrijgbaar.
Als er een speciale restore-partitie op je HDD staat op dit moment ben je die wel kwijt bij vervanging van de HDD.
gewoon heel voorzichtig een paar snoei harde klappen met een baksteen
>:) Ik moest toch even glimlachen. Was echt vol verbazing aan het lezen dat 3.5" HDD's ook passen... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door JvW op 01-03-2011 23:16 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Zit de HDD niet gewoon in een soort van caddy? Heb ik op mijn 6292 in ieder geval wel. Nog sterker, een halfdode Acer uit 2003 heeft dat zelfs. Bijna altijd 2,5" drives. En als je zeker weet dat de HDD kapot is, is dit natuurlijk het moment/excuus om te upgraden naar een SSD of die hybride Seagate (Momentus XT geloof ik) >:)

@Q:
Met een hamer past alles!

[ Voor 4% gewijzigd door PhatFish op 01-03-2011 23:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dankjewel voor de reactie's tot zover. En ik denk dat de HD kapot is omdat hij freezed tijdens de Windows Loading screen. Als ik Safe Mode wil booten freezed die op loading disk.sys en kan niet eens de Windows 7 DVD Loaden. Dan hangt hij vast bij Loading Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
Als ik jou was zou ik eerst toch wat meer diagnose programma's draaien. Probeer eens een Ubuntu CD'tje te branden, en daarvanaf op te starten (en te installeren). Als die ook niet wil installeren (maar wel vanaf de CD wil draaien) weet je praktisch zeker dat het aan de hardeschijf ligt.

Iets lastiger, maar sneller is het downloaden van een tool als Hiren's boot CD en daarmee je harde schijf te testen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 240224 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:23:
Oke dankjewel voor de reactie's tot zover. En ik denk dat de HD kapot is omdat hij freezed tijdens de Windows Loading screen. Als ik Safe Mode wil booten freezed die op loading disk.sys en kan niet eens de Windows 7 DVD Loaden. Dan hangt hij vast bij Loading Setup.
Als de dvd niet eens boot zou ik NIET aan de harde schijf denken....

Heeft de laptop ook nog een of andere recover mode? (meestal wel, druk eens f12 enzo tijdens bios scherm)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:15
Dan zou ik toch eerst is zeker zijn dat het je hdd is. Het zou ook een geheugenfout kunnen zijn. Memtest/tool van fabrikant even draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via Hiren's BootCD detect hij niet eens me HD. Test Hard Disk Drive 1.0 Met dat programma en had er een bij Disk utilities gedraaid en daar kreeg ik paar errors van dat er geen device gevonden was.. En ben nu Memtest aan het draaien en tot zover nog geen errors.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 240224 op 01-03-2011 23:53 ]

Pagina: 1