Ernemmer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:07:
hij vroeg om de beste

.
Ik zou ook gewoon een goede losse cd-speler op me marantz aansluiten of alle muziek die je zelf ook al op cd hebt downloaden en dan je computer via sp-dif aansluiten op je versterker.
Het beste op audiogebied bij optische drives is elke drive die je maar beschikbaar hebt

Kwalitatief gezien (levensduur, snelheid met zoeken, etc) is een Plextor wel de créme-de-la-créme
Anyway, zoals al gezegd: Je CD/DVD speler/brander in je PC leest de rauwe digitale data en stuurt dat bit-perfect door naar de geluidskaart. Die zet het dan weer om naar analoog zodat je versterker het vreet.
Die omzetting is waar het hem in zit. Het beste is om je signaal volledig digitaal te houden tot aan de speaker omdat je dan minimale kans op ruis hebt.
Praktisch is dat natuurlijk niet haalbaar, dus als je versterker digitale audiosignalen lust kan je dat het beste gebruiken.
Vreet de versterker dat niet, dan moet je op zoek naar een hele goede geluidskaart en heel goed afgeschermde kabel. Bijvoorbeeld een M-Audio/Auzentech/Asus Xonar etc geluidskaart en de beste kabel die je kan krijgen.
Henk007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:25:
Is het eigenlijk wel zo efficiënt om je muziek van CD's af te spelen. Als je de muziek één keer omzet naar een lossless formaat (bijvoorbeeld flac), kun je je hele verzameling vanaf je harddisk afspelen in exact dezelfde kwaliteit. Immers in de digitale wereld is een 0 een 0 en een 1 een 1.
Dat is inderdaad een goed plan. Houd er wel rekening mee dat software daarbij meer invloed heeft wat betreft bewerking op het geluid (equalizers, bass boost, etc)
royozz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:20:
[...]
Dankje! bedankt voor je inzicht, mijn geluidskaart is idd uit een hoger segment.Dan ga ik nu alleen voor een andere optische drive zoeken die wat stiller. Deze maakt nogal herrie.....maar de illusie van beter geluid is de wereld uit...thx
LG drives zijn in de regel wel lekker stil.
Aopen staat bekend om de wat meer luidruchtige drives.
Maargoed, geen enkele optische drive voor een PC is van zichzelf stil. Je zou met Nero Drivespeed de draaisnelheid kunnen verlagen, wat een veel effectievere methode is om de drive stil te krijgen. Voor audio hoeft het ding toch maar op 1x speed te draaien. Dingen als 52x speed is alleen echt nuttig voor data of voor het rippen van schijfjes.
[
Voor 36% gewijzigd door
McKaamos op 02-03-2011 00:10
]