Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote MSSQL DB realtime kopieren naar local MySQL DB

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb de volgende uitdaging waar ik niet uit kom. ik ben opzoek naar een oplossing om een Remote MSSQL DB (dus die roep ik aan via ip, heb alleen kijk rechten) realtime kopieren naar een local MySQL DB.

Ik heb via navicat wel een transfer optie gevonden maar die kan niet van mssql naar mysql.
Via Php heb ik het ook geprobeerd echter de mssql_connect gebruikt wel 20/30 seconden om verbinding te maken terwijl navicat direct verbind.

misschien zijn er nog andere mogelijkheden maar mssql databases zijn voor mij onbekend terrein

I reject your reality and substitute my own!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 20:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat bedoel je met 'realtime'? Ik vermoed dat je bepaalde records direct wilt overzetten naar een MySQL database op moment van update?

Je kan in MSSQL een link leggen (via ODBC) naar een MySQL database. Vervolgens kan je via triggers de diverse CRUD operaties doorzetten naar de gelinkte MySQL database.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Super! Ik wil idd bepaalde records hebben! Kun je me een beetje op weg helpen?
Welke programma's heb ik dan nodig? En waar stel ik die triggers "kopieer acties" dan in?

I reject your reality and substitute my own!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mkanon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:34:
Kun je me een beetje op weg helpen?
Welke programma's heb ik dan nodig? En waar stel ik die triggers "kopieer acties" dan in?
Als je eens begint met zelf wat te onderzoeken en dan verder vraagt als je er niet uit komt? ;)

Je bént al op weg geholpen:
msqql linked server mysql
msqql linked server mysql odbc
mssql triggers
what is crud
etc... etc... Ik heb op elk van de zoekopdrachten meer dan voldoende (goede) informatie gevonden waar je prima mee verder kan. Je bent in de juiste richting gewezen; de volgende stap is aan jou.

Open gerust een nieuw topic als je een concreet probleem hebt met een-of-ander, maar verwacht niet dat we hier mensen aan 't handje gaan houden.

Zie ook meteen even: Waar hoort mijn topic? want ik zie niet waarom je topic in SEA staat :?

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 01-03-2011 22:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.