Stevige aluminium/stalen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 22:05
Ik ben de laatste tijd op zoek naar een stevige laptop.
Met een stevige behuizing zoals staal of aluminium
deze laptop word dan namelijk gebruikt in een werkplaats door monteurs.
De behuizing van de vorige laptop is volledig kop zoals schroefkoppen die kapot zijn.
Ik heb op vele vergelijkingsite's gekeken maar ik kan niets specifiek vinden op wat stevige behuizingen.
Heeft iemand tips of ervaringen met laptops die een stevige behuizing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Check deze shop eens voor wat ideetjes... :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:02
Ik heb wat hands-on ervaring met een Toughbook, klinkt precies wat je nodig hebt. Vziw worden ze veel door automonteurs gebruikt. Ze hebben ook een touchscreen wat de boel wel makkelijk maakt.
Nieuw zijn ze nogal duur, maar tweedehands is veel te vinden.

Je zoekterm is trouwens "rugged laptops" ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
Ja ik ken ze maar dit is weer een beetje over de top.
En prijs ligt ook erg hoog tegenover de specs
We hebben zelf ook thuis een oude panasonic CF-18 staan.
Ik zoek gewoon een normale laptop maar dan met een stalen/aluminium inplaats van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een ThinkPad? Geen staal of alu , maar magnesium kooi met sterk kunststof behuizing daar omheen...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:42
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
unibody aluminium van apple of sony is het eerste wat in mij opkomt

[ Voor 0% gewijzigd door JJ Le Funk op 01-03-2011 20:47 . Reden: of monteer een stalen desktop op een skatebord :+ ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

2e hands thinkpadje op de kop tikken? Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Een ander idee is om gewoon de goedkoopste netbook te nemen die je kunt vinden, kapot? maakt niet uit, neem er nog een. Zorg wel dat je oppast met stof in de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MrJayMan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:45:
unibody aluminium van apple of sony is het eerste wat in mij opkomt
Ik heb zelf een unibody MBP, hoewel de behuizing en de toetsen relatief stevig zijn, lijkt me het scherm redelijk breekbaar met z'n glasplaat. Er komen ook makkelijk krassen op het aluminium. Het zijn prachtige laptops, maar voor de prijs die ze kosten in een ruwe omgeving... ik zou het niet aanraden :N

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Ik gebruik zelf een panasonic touchbook voor het werk, en heb deze al in een garagewerkplaats zien staan (weliswaar zonder touchscreen).
Hij is aan de prijs maar is wel stevig. (Al moet je hem niet van 2m hoog laten vallen met open scherm zoals een collega van mij).

Maar anderzijds als het voor een werkplaats is waarom geen desktop, of voor welke toepassingen heb je het nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

warhamstr schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:41:
Een ThinkPad? Geen staal of alu , maar magnesium kooi met sterk kunststof behuizing daar omheen...
My thoughts exactly. Ennuh, die zijn er wel met rubber overtrokken metalen behuizing, maar dat zijn de duurdere modellen. Goedkopere moeten het stellen met een speciaal kunststof behuizing idd. Sterk genoeg om een volwassen mens te dragen die er perongeluk op gaat zitten. (ok niet aan te raden, maar ze overleven het in de regel wel )
ThinkPad Edge raad ik niet aan, hoewel ze relatief stevig zijn, zijn dat wel de zwakste TP's.

Andere optie zijn de HP Probooks. Zijn standaard voorzien van een metalen klep.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 01-03-2011 21:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:38
-onzin-

[ Voor 95% gewijzigd door Vinnienerd op 01-03-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
gauntlet schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:17:
Ik gebruik zelf een panasonic touchbook voor het werk, en heb deze al in een garagewerkplaats zien staan (weliswaar zonder touchscreen).
Hij is aan de prijs maar is wel stevig. (Al moet je hem niet van 2m hoog laten vallen met open scherm zoals een collega van mij).

Maar anderzijds als het voor een werkplaats is waarom geen desktop, of voor welke toepassingen heb je het nodig?
Tis een laptop die dmv usb link (EDL om precies te zijn) met tractors verbinding maakt.
Voor service onderweg wat je vaak hebt tractoren is het ook wel handig om een laptop te hebben
Dan word een desktopje moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
in dat geval wel ja. wat is je budget en over welke aantallen gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Staal als materiaal voor een laptopbehuizing heb ik nog nooit gezien, wel laptops die afgewerkt zijn met RVS, zoals HP Elitebooks. Maar dit is niet zozeer voor de stevigheid, maar meer voor de looks.
Dat geldt ook voor de aluminium unibody van de mac's en sony's, dat is echt niet voor de stevigheid maar vooral voor de looks.
Volgens mij ben je toch het beste af met iets als een Toughbook, of een andere rugged laptop.
Een alternatief is gewoon de uitval voor lief te nemen en zo goedkoop mogelijke laptops te kopen. (Als je bijv denkt om 3 jaar te kunnen doen met een laptop van 1200 euro, kun je ook elk jaar 1 van 400 kopen)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:50
Ik heb zelf een Dell D630. Deze heeft een alu deksel. Maar geen idee of die heeeel erg stevig is. Hoe veelt wel degelijk aan.
Pagina: 1