Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hyper-V: verwijder AVHD bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
voor mijn schoolwerk gebruik ik Hyper-V als virtualisatieprogramma.
Maar mijn schijfruimte begint op te raken door de verschillende snapshots.
Nu vroeg ik mij af ok de oude snapshot bestanden mag verwijderen?

Ik heb een computer die DC1 noemt. Tijdens de installatie heb ik deze gekoppeld aan DC1.vhd, ondertussen heb ik enkele snapshots gemaakt, en zijn er verschillende AVHD bestanden bijgekomen. Mijn vraag nu is: kan ik de oude snapshot bestanden verwijderen, en enkel de laatste laten staan?

mvg,
Nathan

• TijsVdB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02-2023
Zolang je de snapshots via de Hyper-V Manager verwijderd is er geen probleem, rechtstreeks de AVHD bestanden van je schijf verwijderen is niet de bedoeling. :-)

Hier vind je nog wat meer info: http://technet.microsoft....rary/dd560637(WS.10).aspx

Mvg,

Tijs

Verwijderd

Topicstarter
TijsVdB schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:51:
Zolang je de snapshots via de Hyper-V Manager verwijderd is er geen probleem, rechtstreeks de AVHD bestanden van je schijf verwijderen is niet de bedoeling. :-)

Hier vind je nog wat meer info: http://technet.microsoft....rary/dd560637(WS.10).aspx

Mvg,

Tijs
Ik zal de link nalezen, maar het probleem is dat ik de snapshots niet uit mn console kan verwijderen doordat ik vroeger al plaats te kort had en dan ben beginnen verplaatsen enzo, en daardoor kan ik mijn oude snapshots niet meer verwidjeren... Het zou dus via de verkenner moeten lopen...

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 18:44
je eerste installatie staat in de VHD
toen jij een snapshot hebt gemaakt werden de wijzigingen bijgehouden in de avhd
volgende snapshot de wijzigingen tov de vorige avhd

als je via de hyper-v manager de snapshots weg gooit en de server shutdown gooit worden de wijzigingen gemerged met de vhd en verdwijnen de avhd's vanzelf.

als je alle avhd bestanden weggooid en boot van de VHD dan is je server in de staat waarop hij was bij het maken van het eerste snapshot.

je zult dus even goed moeten gaan zoeken welke avhd's je hebt en welke de aanvulling zijn op welke en dan 1 voor 1 mergen en verwijderen dus anders dan mis je wel wat zaken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft niets met PNS te maken.. Move naar Serversoftware en Windows Servers

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:14

CNS

Heb je wel eens gedacht om met differencing disks te werken? Hiermee kun je op voorhand al een hoop diskruimte besparen.
Pagina: 1