Toon posts:

Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een nogal lastig probleem. Ik ben nu aan mijn vierde monitor bezig in 2 maanden tijd. De eerste had aan de linkerkant een wazig beeld de 2e in de midden de 3e aan de linkerkant en gisteren kreeg ik de 4e monitor die we hebben getest bij de leverancier waar hij een perfect beeld gaf. Ik blij naar huis en thuis opgestart en ook bij mij een perfect beeld. De hele middag bezig geweest en plotseling gisteravond begon het beeld weer wazig te worden en begonnen alle letters te trillen, dus ik denk dat het systeem de boosdoender is. Iemand dit al een keer meegemaakt misschien???

Groetjes

Verwijderd

Heb dit ook een keer gezien.. Niet bij mezelf gelukkig.. is een erg vervelend probleem.. er kunnen een aantal oorzaken zijn :

- Magnetische velden van luidsprekers etc
- pc te dicht bij scherm
- Monitor scheef staat
- Moire ?

Anders zou het mischien een brakke (kapotte) videokaart kunnen zijn die als ie lekker opgewarmd is rare dingen gaat doen.

Veel suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 16:22 schreef Gasbrandertje het volgende:
Heb dit ook een keer gezien.. Niet bij mezelf gelukkig.. is een erg vervelend probleem.. er kunnen een aantal oorzaken zijn :

- Magnetische velden van luidsprekers etc

Is niet het geval.

- pc te dicht bij scherm

Staat hetzelfde als hij al jaren heeft gestaan.
- Monitor scheef staat

Staat recht

- Moire ?

Uitgeschakeld.

Anders zou het mischien een brakke (kapotte) videokaart kunnen zijn die als ie lekker opgewarmd is rare dingen gaat doen.

Systeem is nog geen 3 maanden oud, dus het zal een heel gezoek gaan worden

Veel suc6 ermee.

Dank je

Verwijderd

Wazig beeld, letters trillen.

Zoiets had ik ook een keer toen ik een neon trafo had aangesloten. Die veroorzaakte zo'n sterk magnetisch veld dat ie het beeld van de monitor aan de andere kant van de kamer (3 meter afstand) nog beinvloedde.

(Dat was overigens een trafo voor in een cafe, om de gevelreclame te voeden. Volgens mij kon je heel Las Vegas op dat ding aansluiten, de tweakers die neon in hun pc zetten gebruiken een wat beschaafder model trafo denk ik)

Zoiets zou het dus kunnen zijn, je zou eens moeten kijken of je iets in de buurt hebt staan dat een (sterk) magnetisch veld opwekt.

4000 Watt battleblaster speakers naast je scherm staan?

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
Check ff of de spanning op je stopcontakt wel boven de 220 zit! als de spanning erg ver inzakt als bijvoorbeeld een wasmachine of oven o.i.d. aan gaat, dan kun je ook dit soort problemen krijgen... Merk je ook vaak bij LAN-Party's >:)