Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:48
Hoi allemaal,

Ik zat te kijken naar een nieuwe externe harddisk van 2TB. Ik kan maar niet kiezen tussen 2 verschillende.
De Western Digital Elements 2TB of LaCie Hard Disk Design by Neil Poulton 2 TB.
Heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of bijde? Het enige wat de Western digital wel heeft en de LaCie niet is dat hij automatisch uitgaat als je de pc uit doet. (hij gaat ook pas aan als je de pc aan doet.) Ik ga hem vooral gebruiken voor mp3 tjes, video's en foto's van vakantie maar ook om een paar nieuwe programma's te installeren aangezien ik op mijn oude pc maar 30 GB harde schijf geheugen heb. :-(

M.v.g: Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn ervaring met LaCie is dat je er ver weg van moet blijven. Vooral de controllers in die behuizingen gaan regelmatig stuk waardoor de schijf niet meer benaderbaar is. WD had een vroegere serie Elements die met een slechte voedingsadapter werden uitgerust, maar die kon je bij mijn weten zonder problemen om laten wisselen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Wie bij mij in huis het woord "LaCie" zegt, staat of gelijk weer buiten of mag zijn mond uit gaan spoelen met zeep. Ik blijf zo ver mogelijk uit de buurt van dat spul, is het niet de controller die stuk gaat, dan zijn het wel de externe voedingen die dat doen. Bij mij komt LaCie er niet meer in, al zouden ze 100 euro per dag toegeven om dat wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het bezwaar van al die merken die zelf geen harde schijven maken als LaCie en Verbatim is dat je niet weet wat voor schijf er in zit. Bij WD weet je in elk geval dat er een WD schijf in zit. Dat zijn schijven uit de Green serie in die Elements en dat zijn schijven met een behoorlijke reputatie. Ik heb drie Elements van 1TB en nog een 1TB Green die ik zelf in een behuizing heb gezet. Doen het tot op heden allemaal prima.

En een buurmeisje vroeg mij vorig jaar of ik even wou kijken naar een LaCie schijf met een 'Click of Death'. De mogelijkheden zijn dan zeer beperkt en ik heb er helaas voor haar ook niets af kunnen krijgen.

Ik hou het bij Elements. Ik verwacht er dit jaar ook een 2TB schijf bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 07:52
Ik beaam de slechte naam van LaCie. Ga voor de WD.
( LaCie: 3 ( toen erg dure ) netwerkschijven in minder dan 3 jaar kapot, steeds de controller )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:57

D4NG3R

kiwi

:)

Je oude PC heeft een HDD van slechts 30GB. Hierdoor trek ik sterk in twijfel of het mobo schijven van 2TB wel leuk gaat vinden :+ ..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

D4NG3R schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:25:
Je oude PC heeft een HDD van slechts 30GB. Hierdoor trek ik sterk in twijfel of het mobo schijven van 2TB wel leuk gaat vinden :+ ..
Heeft niks met de PC te maken ;) het gaat via USB, en zolang je maar een OS draait wat dat vreet, is er niks aan de hand ;)

Maargoed, als je er ook dingen op wil installeren zou ik toch een interne harddisk erbij halen.
Extern is nou niet bepaald ideaal voor dergelijke zaken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

McKaamos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:27:
[...]

Heeft niks met de PC te maken ;) het gaat via USB, en zolang je maar een OS draait wat dat vreet, is er niks aan de hand ;)

Maargoed, als je er ook dingen op wil installeren zou ik toch een interne harddisk erbij halen.
Extern is nou niet bepaald ideaal voor dergelijke zaken.
Als het moederbord geen schijven van 2TB aanneemt, kan de TS alsnog niks :+ ... Of dit nou via USB, PATA of SATA gaat maakt niet uit. Als de Northbridge zeurt gebeurt er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

D4NG3R schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Als het moederbord geen schijven van 2TB aanneemt, kan de TS alsnog niks :+ ... Of dit nou via USB, PATA of SATA gaat maakt niet uit. Als de Northbridge zeurt gebeurt er niks...
Niet bij USB ;) Via USB vreet een PC alles, zolang het OS het maar lust.
Ik kon ook een 500GB externe disk via USB gebruiken op een oude Pentium 200 die maar 8GB voor een interne disk vrat. Er stond Win2K op, en die vreet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Weet niet of je er wat aan hebt, maar de Mediamarkt in Utrecht (hoog cathrijne) heeft nu Lacie drives in de aanbieding. 2 TB voor 90 euro als ik het me goed herinner.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

D4NG3R schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Nope.

Je praat nu over de chipset van het mobo van de ATA poorten (de controller dus). Op het moment dat je een USB schijf aansluit, zit er een controller bij de drive (ingebouwd). Die zal dus op elke pc met USB werken.

Je kan makkelijk een 2TB schijf in een 486'er bouwen, geen enkel probleem, mits je er ook een controller bij prikt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
De ibood van vandaag een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zal wel overkill zijn voor de TS. Al is het een erg mooie aanbieding. Bijna 30,- goedkoper dan wat er in de pricewatch staat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat is geen USB disk, dat is een NAS ;) Ook leuk, maar die benader je via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12345
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:48
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Het ziet er naar uit dat ik voor de Western Digital ga.
Oja en citruspers: ik had de prijs al gezien in de mediamarkt. Daarom begon ik te twijfelen nu de prijzen gelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander12345 op 02-03-2011 14:38 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse____
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:20
Verdomme, heb ik "net" een externe HDD van 1TB gekocht, net dezelfde en voor hetzelfde geld! Spijtig...

Ik ben zeer tevreden met de HDD, enkel het feit dat deze een externe voeding heeft stoort me een beetje. De vermindert de mobiliteit een beetje. Maarja ik weet ook wel dat dat noodzakelijk is bij zulke capaciteiten, toch had ik het een beetje onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is niet nodig bij die capaciteiten, echter wel bij dat toerental. De meeste 5600RPM schijven kunnen gewoon worden gevoed via 2 USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

Ik heb na 5 maanden de WD 2tb Elements RMA moeten doen. S.M.A.R.T. status failed. Data was gelukkig nog wel te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 23:24
Kan iemand mij vertellen of de HD in de 'Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart'
een Sata aansluiting gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat zou die anders moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 23:24
Tsja, dat realiseer ik me ... IDE en dan 2TB ...
Pagina: 1