Na iets meer dan 1 jaar van gezeur en teleurstelling met de dealer over een NIEUW gekochte Peugeot 107, heb ik vandaag EINDELIJK een voorstel gekregen om de auto om te ruilen voor een ander exemplaar.
De vraag is nu; is dit een redelijk voorstel?
Vragen over wat er mis was met de auto doen er in dit topic niet toe, aangezien ik het aanbod wil bespreken.
Gegevens: Peugeot 107 Sublime, Bouwjaar 2010, gekocht nieuw op 17 februari 2010 voor 12.500 euro.
Kilometerstand 39.600km
Extra opties: LM-velgen, mistlampen, hoedenplank met speakers
De dealer biedt mij aan:
Peugeot 107 XS, deze is gelijk aan de Sublime aangezien de Sublime niet meer geleverd wordt.
Basis prijs: 9995,-
Prijs inclusief alle opties: 11.801 euro
Wat doet dealer:
- velgen overzetten
- bekabeling speakers inbouwen
- mistlampen inbouwen
De inruilwaarde voor mijn huidige 107 bij een paar willekeurige dealers, ligt rond de 7400 euro.
De dealer komt met een voorstel van 8826 euro inruilwaarde, waardoor ik dus 2975 euro moet bijbetalen van mijn kant.
Uiteraard zeg ik van mijn kant; ik heb de 107 uiteraard een jaar gehad, echter de problemen waren er vanaf dag 1! Dus hadden ze dit na 1 week geregeld, hadden ze mij kosteloos de auto kunnen laten omruilen.
Maar goed, ik begrijp, je hebt te maken met afschrijving etc.
Daarom vraag ik mij af of dit voorstel wel zo goed is, als de dealer doet over komen. Want dit lijkt mij voornamelijk op een inruil die ik bij elke andere dealer zou hebben, alleen de inruilwaarde is hoger.
Want de aangegeven waarde van 11.801 euro is wel INCLUSIEF alle opties. Terwijl een deel van die opties ze weinig kost, want velgen heb ik al, die worden alleen omgezet. Hoedenplank met speakers, heb ik al, wordt overgezet. Enige wat dus echt moet gebeuren is inbouwen mistlampen en de bekabeling van de speakers naar achter.
Dan heb je natuurlijk nog wat leges en kosten rijklaarmaken.
Maar goed, ben ik gek dat ik twijfel of dit een goed aanbod is? OF ben ik gek als ik met dit voorstel akkoord ga omdat ik dingen over het hoofd zie, waardoor de dealer het doet lijken als een goed aanbod?
Edit 1: Even ter verduidelijking: Ik heb zelf om een ruil voorstel gevraagd, omdat ik de auto niet meer vertrouw en er gewoon geen plezier aan kan beleven. Ik ben hem dus liever kwijt dat rijk, omdat ik mij niet meer prettig voel in de auto.
Edit 2: Ik heb de prijslijst van Peugeot er even bij gepakt en als de bedragen bij elkaar optel, dan is dit niet meer dan een inruil met een hogere inruilwaarde.
Peugeot 107 XS
Basisprijs 9990,-
Lak 315,-
Premium Pack 390,-
Hoedenplank (excl. montage bekabeling) 243,-
Velgen Nemos 714,- (excl. montage, uitlijnen, balanceren)
Mistlampen 364,- (excl. montage)
Kosten rijklaar maken 530,-
Leges kentekenbewijs 47,25
Verwijderingsbijdrage 45,-
Totaal: 12.638,25
Echter gaat er vanaf velgen en hoedenplank; dus min 714 en 243 euro
Totaal 11.681,25
Oftewel goedkoper; maar ja, montage van mistlampen en bekabeling: 120 euro
En ta-da 11.801 euro
De vraag is nu; is dit een redelijk voorstel?
Vragen over wat er mis was met de auto doen er in dit topic niet toe, aangezien ik het aanbod wil bespreken.
Gegevens: Peugeot 107 Sublime, Bouwjaar 2010, gekocht nieuw op 17 februari 2010 voor 12.500 euro.
Kilometerstand 39.600km
Extra opties: LM-velgen, mistlampen, hoedenplank met speakers
De dealer biedt mij aan:
Peugeot 107 XS, deze is gelijk aan de Sublime aangezien de Sublime niet meer geleverd wordt.
Basis prijs: 9995,-
Prijs inclusief alle opties: 11.801 euro
Wat doet dealer:
- velgen overzetten
- bekabeling speakers inbouwen
- mistlampen inbouwen
De inruilwaarde voor mijn huidige 107 bij een paar willekeurige dealers, ligt rond de 7400 euro.
De dealer komt met een voorstel van 8826 euro inruilwaarde, waardoor ik dus 2975 euro moet bijbetalen van mijn kant.
Uiteraard zeg ik van mijn kant; ik heb de 107 uiteraard een jaar gehad, echter de problemen waren er vanaf dag 1! Dus hadden ze dit na 1 week geregeld, hadden ze mij kosteloos de auto kunnen laten omruilen.
Maar goed, ik begrijp, je hebt te maken met afschrijving etc.
Daarom vraag ik mij af of dit voorstel wel zo goed is, als de dealer doet over komen. Want dit lijkt mij voornamelijk op een inruil die ik bij elke andere dealer zou hebben, alleen de inruilwaarde is hoger.
Want de aangegeven waarde van 11.801 euro is wel INCLUSIEF alle opties. Terwijl een deel van die opties ze weinig kost, want velgen heb ik al, die worden alleen omgezet. Hoedenplank met speakers, heb ik al, wordt overgezet. Enige wat dus echt moet gebeuren is inbouwen mistlampen en de bekabeling van de speakers naar achter.
Dan heb je natuurlijk nog wat leges en kosten rijklaarmaken.
Maar goed, ben ik gek dat ik twijfel of dit een goed aanbod is? OF ben ik gek als ik met dit voorstel akkoord ga omdat ik dingen over het hoofd zie, waardoor de dealer het doet lijken als een goed aanbod?
Edit 1: Even ter verduidelijking: Ik heb zelf om een ruil voorstel gevraagd, omdat ik de auto niet meer vertrouw en er gewoon geen plezier aan kan beleven. Ik ben hem dus liever kwijt dat rijk, omdat ik mij niet meer prettig voel in de auto.
Edit 2: Ik heb de prijslijst van Peugeot er even bij gepakt en als de bedragen bij elkaar optel, dan is dit niet meer dan een inruil met een hogere inruilwaarde.
Peugeot 107 XS
Basisprijs 9990,-
Lak 315,-
Premium Pack 390,-
Hoedenplank (excl. montage bekabeling) 243,-
Velgen Nemos 714,- (excl. montage, uitlijnen, balanceren)
Mistlampen 364,- (excl. montage)
Kosten rijklaar maken 530,-
Leges kentekenbewijs 47,25
Verwijderingsbijdrage 45,-
Totaal: 12.638,25
Echter gaat er vanaf velgen en hoedenplank; dus min 714 en 243 euro
Totaal 11.681,25
Oftewel goedkoper; maar ja, montage van mistlampen en bekabeling: 120 euro
En ta-da 11.801 euro
[ Voor 17% gewijzigd door Naboo op 01-03-2011 18:28 ]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind