Internet laptop valt constant uit

Pagina: 1
Acties:

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02 14:01
Beste tweakers,

Sinds wij thuis nieuw internet van Ziggo (Alles in 1 - plus) hebben, valt mijn internet op mijn laptop elke minuut wel weg. Ik moet dan opnieuw internetverbinding maken om weer internet te hebben. Het internet werkt wel op alle andere computers. Mijn laptop blijft overigens wel verbinding hebben met de router als internet wegvalt. De telefoon en TV blijven ook gewoon werken. Ik denk niet dat het aan mijn laptop ligt, op andere plekken(school / ander huis) heb ik geen problemen en ook nooit gehad. Alle drivers zijn ook up to date. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd en gekeken welke beschikbaar waren met inSSIDer, maar dit werkte ook niet. Verder nog wat specs:

Modem: van ziggo: Ubee : EVM320B (nieuw)
Router: Sitecom300N (nieuw)
Laptop: HP Pavillion DV7-2140ED Windows 7 x64

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Probeer het eens met een kabel.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Shillen
Kabel doet die het wel goed

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Dan heeft je probleem niks met internet te maken. De verbinding tussen je laptop en je wireless-router heeft dus problemen.
Volgende stap. Als je op dezelfde laptop met een ander OS werkt (bv live cd) treedt het probleem dan ook op?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Shillen
Sosabowski schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:32:
Dan heeft je probleem niks met internet te maken. De verbinding tussen je laptop en je wireless-router heeft dus problemen.
Volgende stap. Als je op dezelfde laptop met een ander OS werkt (bv live cd) treedt het probleem dan ook op?
Okee ga ik dat ff proberen, ff nero installen eerst dan maar;p

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:02
Heb je al eens de stroom van je router gehaald en het nog een keer geprobeerd?

Verwijderd

HenkEisDS schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:43:
Heb je al eens de stroom van je router gehaald en het nog een keer geprobeerd?
Hoe kun je verbinding maken met een apparaat dat niet up is. :z

Hoe ver zit je van die router af.

• Shillen
Ja ik heb alles al meerdere keren gereset.. ik zit ongeveer 6 meter er vanaf nu :P

• Shillen
Sosabowski schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:32:
Ik heb dus een ander OS geinstalleerd, hier blijft mijn internet wel werken. Heb ruim een uur erop zitten internetten(ubuntu) zonder problemen.. Of dit was gewoon ff toeval dat die zolang werkt of het ligt aa het OS , wat dan?

Verwijderd

Ik zit hier met redelijk het zelfde probleem. Normaal sluit je een draadloze router zo aan en kun je je gang gaan maar nu krijg ik geen werkend internet in de lucht. Bekabeld werkt hij meer dan prima. Tips, trucks of mis ik iets?

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 04:58

KooolaNL

Hurry up noob microwave

ik heb zelf de "gaming" variant van deze router gehad
en had precies de zelfde issue dat ie wel verbonden bleef maar een geel driehoekje liet zien
reboot van de router fixte het probleem dan soms voor 15min soms voor 3 dagen
maandje nadat de problemen waren begonnen is de router overleden (alle ledjes waren nog maar amper zichbaar bekabelt en via wifi gaf ie niks meer door) door het niet vinden van de bon destijds het ding maar uit ergernis weggemietert

mischien andere firmware op de router proberen ?
wifi dongle/module opniew instaleren op de laptop

succes!

hier kon u advertentie staan

Verwijderd

sowieso is dit een bagger product. Bij wordt ook enorm warm. Ik heb hem een hard reset gegeven en nu doet ie het wel. Ik wil graag even in de router kijken maar het lukt niet om de router in te komen met een ip adres als bij de meeste routers (bijv 192.168.0.1) moet dit via een omslachtige manier of is er gewoon een login?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Open de command prompt van Windows en type ipconfig in. Het IP adres voor de Gateway zou je login IP voor je router moeten zijn.
Pagina: 1