Klingon Academy(KA) is een Space flight sim uit ~2000 die het tot kort geleden niet meer deed op nieuwe en veel snellere systemen. Maar sinds kort heeft 1 van de community leden van klingonacademy.com een wrapper gemaakt en wat patches.(Te lezen in deze thread) zodat het spel weer nagenoeg stabiel werkt op nieuwere XP, Vista en win7 systemen.
Nu dat dit gebeurd is, wil ik kijken of ik interesse kan wekken voor wat ik toch 1 van de beste Star Trek space sims vind, die te tand des tijd redelijk, ook qua graphics heeft doorstaan. Star Trek Online is misschien beter/nieuwer, maar aangezien KA geen maandelijks bedrag nodig heeft om te spelen en te modden is tot en met vind ik KA daarom toegankelijker.
Het spel zelf is gezet voor de gebeurtenissen van Star Trek XI (Tijdperk van Kirk) Maar de community heeft al vele mods gemaakt voor het spel, zoals schepen uit de andere series van Star Trek, maar ook uit complete andere series zoals Babylon 5 en Starwars.
Ook zijn er veel custom scripts, zoals een script dat de multiplayer gedeelte 'free roam' maakt, maar ook 'destroy/defend starbase' en nog veel meer van dit soort single en/of multiplayer scripts.
Zelf complete conversions bestaan er voor dit spel.
En sinds de patches en wrapper om KA weer speelbaar te maken is er een ware revival aan de gang van het spel.
Ik heb hier op GoT gezocht, maar ik kon niks vinden over KA, maar aangezien het al een 10 jaar oud spel is is dat misschien ook niet zo vreemd. Vandaar deze post.
ps.
Ik heb maar een simpele OP gemaakt, omdat ik niet weet wat voor een animo er voor dit spel bestaat hier op GoT en ik op dit moment niet veel tijd heb. Ik zal van de week de OP wat netter maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 01-03-2011 21:51 . Reden: OP bijgewerkt ]