[PC][Space sim] Star Trek: Klingon Academy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Afbeeldingslocatie: http://www.vuik.eu/pics/Klingon%20Academy%20cover.jpg

Klingon Academy(KA) is een Space flight sim uit ~2000 die het tot kort geleden niet meer deed op nieuwe en veel snellere systemen. Maar sinds kort heeft 1 van de community leden van klingonacademy.com een wrapper gemaakt en wat patches.(Te lezen in deze thread) zodat het spel weer nagenoeg stabiel werkt op nieuwere XP, Vista en win7 systemen.

Nu dat dit gebeurd is, wil ik kijken of ik interesse kan wekken voor wat ik toch 1 van de beste Star Trek space sims vind, die te tand des tijd redelijk, ook qua graphics heeft doorstaan. Star Trek Online is misschien beter/nieuwer, maar aangezien KA geen maandelijks bedrag nodig heeft om te spelen en te modden is tot en met vind ik KA daarom toegankelijker.

Het spel zelf is gezet voor de gebeurtenissen van Star Trek XI (Tijdperk van Kirk) Maar de community heeft al vele mods gemaakt voor het spel, zoals schepen uit de andere series van Star Trek, maar ook uit complete andere series zoals Babylon 5 en Starwars.
Ook zijn er veel custom scripts, zoals een script dat de multiplayer gedeelte 'free roam' maakt, maar ook 'destroy/defend starbase' en nog veel meer van dit soort single en/of multiplayer scripts.
Zelf complete conversions bestaan er voor dit spel.

En sinds de patches en wrapper om KA weer speelbaar te maken is er een ware revival aan de gang van het spel.

Ik heb hier op GoT gezocht, maar ik kon niks vinden over KA, maar aangezien het al een 10 jaar oud spel is is dat misschien ook niet zo vreemd. Vandaar deze post.

ps.
Ik heb maar een simpele OP gemaakt, omdat ik niet weet wat voor een animo er voor dit spel bestaat hier op GoT en ik op dit moment niet veel tijd heb. Ik zal van de week de OP wat netter maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 01-03-2011 21:51 . Reden: OP bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je weet dat je dan beter een TR kan aanmaken? Dat wordt over het algemeen eerder opgepakt ;)
Anyways verplaatst naar Simulatie, Sport en Racing Games

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
zal ik de volgende keer doen. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Ik heb hier nog een van de laatste dozen van Klingon Acedemy (€22,70 heb ik betaald) liggen die toen verkrijgbaar waren. Ik ga hem letterlijk eens onder het stof vandaan halen. Thanks voor de tip. >:)

Ik hoop dat hij ook draait op Windows 7 Ultimate 64Bit

ps. Gebruik even het edit knopje om je start post te editen. Lijkt zo raar die "WTF" message in de start post. :P

Edit:
Met de multithreaded patch krijg ik iedere keer een foutmelding dat hij de ka.exe niet kan vinden. Heb al mijn spellen op D: staan, dus ik vraag me af of dat wat uit maakt, ook al heb ik de patch bij de ka.exe in. :/
Daarnaast heb ik geen flauw idee waar ik die rendering patch opties in moet stellen. Ik dat options.cfg. Echter werkte dit niet volgens de d3demu.log. :?

[ Voor 64% gewijzigd door LogiForce op 01-03-2011 21:46 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Helaas kan ik hem nog niet testen op mijn Windows 7 64bit machine. Deze heeft het probleem dat ie verschrikkelijk vertraagd, dit moet ik eerst oplossen voordat ik hem kan testen op mijn Win7 64Bit doos. Ik speel hem dan ook op mijn XP laptop.

Wat de wrapper opties betreft, die moet je als environment variable instellen. Zie hier om dat te kunnen doen.

Heb je de 1.02 patch geïnstalleerd, want anders wil de multithread patch niet installeren.

ps. Ik heb de 'WTF' message uit de OP gehaald :D

[ Voor 6% gewijzigd door Vuikie op 01-03-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Vuikie schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:01:
Helaas kan ik hem nog niet testen op mijn Windows 7 64bit machine. Deze heeft het probleem dat ie verschrikkelijk vertraagd, dit moet ik eerst oplossen voordat ik hem kan testen op mijn Win7 64Bit doos. Ik speel hem dan ook op mijn XP laptop.

Wat de wrapper opties betreft, die moet je als environment variable instellen. Zie hier om dat te kunnen doen.

Heb je de 1.02 patch geïnstalleerd, want anders wil de multithread patch niet installeren.

ps. Ik heb de 'WTF' message uit de OP gehaald :D
De game draait op 64bit. Patch had ik inderdaad over heen gelezen O-) . Zal hem even downloaden.
Daarna zal ik even kijken. Of ik nu zo blij ben dat ik dat in de enviroment variables moet zetten... :/
Ik kan natuurlijk altijd het spul spelen in Windows XP mode op Windows 7. ;)

Update...
Werkt perfect nu. :P Dat word weer heerlijk gamen.
Ik heb alleen geen idee of het nut heeft om die andere opties aan te zetten. De game draait soepel en leuk op mijn systeem. Maar wat wil je ook (2600k, geforce 480, vengeance 8gb 1866mhz mem)... ehm...
Running in KALaunch.exe.
Log flushing enabled
Running in ka.exe.
Log flushing enabled
Shading mode patch applied.
Default alpha handling mode - use D3DEMU_FORCE_BLACK_ALPHA to allow black alpha channel from pcx files.
KA log redirection is disabled - use D3DEMU_KA_LOG to enable it
HW:Initializing DX9 HW 1920x1080
HW:Created extended D3D interface. Alt+Tab is supported - use D3DEMU_NO_VISTA to disable creation of this interface
HW:Using GPU based vertex processing - use D3DEMU_NO_HW_PROCESSING to disable it
HW:Vendor ID: 0x10DE
HW:Using DX anisotropy: 16
HW:Using DX MSAA quality: 7
HW:Using vertex and index buffers - use D3DEMU_NO_BUFFERS to disable them.
30FPS UI mode is enabled.
HW 16<->32 conversion enabled - use D3DEMU_NO_HW_COLOR_CONVERSION to disable it.
HW:Ignoring lockable depth buffers - multisampling
CPU drawn starfield is enabled - use D3DEMU_NO_CPU_STARFIELD to disable it
HW:Deinitializing DX9 emu
Ik moest wel lachen om de system requirements trouwens :+
Zoals op het doosje staat (inclusief type fout)...
SYSTEM REQUIREMENTS

REQUIRED
• Pentium II / 233Mhz CPU
• 64 MB RAM
• Direct™X - certified 3D accelerator card w/8 MB RAM
• Mouse, Keyboard or Joystick
• 500 MB free hard drive space
• 12x CD-ROM
• DirectX™ 7.0a required

RECOMMENDED
• Pentium II / 450Mhz
• 128 MB RAM
• DirectX™ - certified 3D accelerator card w/16 MB RAM
• DirectSound compliant sound card
ps. Je moet wel de CD in je lade stoppen zodra je een spel wil beginnen. Tenminste daar kwam ik achter, want anders ging hij keihard op zijn smoel. :X

[ Voor 53% gewijzigd door LogiForce op 02-03-2011 03:38 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Klopt, je moet 1 van de 6 CD's in je drive hebben anders start ie niet op. Ik heb dan ook al de DVD gemaakt zodat je ook niet meer hoeft te swappen tijdens het spel.

Er is ook een (legale)truuk zodat je cd's helemaal niet meer nodig hebt.

Maar dan komt mijn andere vraag. Heb jij wel eens on-line gegamed? lijkt jou dat leuk? een keer comp stompen of-zo. Of mano á mano...
Pagina: 1