Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Na lang zoeken en speuren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik twijfel tussen een drietal TV's. Mijn voorkeuren zijn 46 inch, wifi (ready) en een helder beeld gelet op de lichte kamer waarin ik hem ga ophangen. Of hij 3D aankan levert voor mij geen meerwaarde op, aangezien mijn vriendin tot de 10% van de mensheid behoort die dat met de huidige technologie niet scherp kan waarnemen.

Ik wil de TV in principe neerzetten en bovenal gebruiken voor films, waarbij ik geen fan ben van judder en dit ook niet wil wegwerken met de software die alles soap-opera maakt. Sport kijk ik vrijwel niet.

De eerste is de samsung 7700,

pricewatch: Samsung UE46C7700.

Van deze TV bevalt de helderheid van het beeld mij zeer. De prijs alleen minder en ik begrijp nu niet waarom hij zoveel beter is dan mijn tweede keuzen,

de LG infina 9500 en 8500.

pricewatch: LG Infinia 47LX9500

pricewatch: LG Infinia 47LE8500

Ik heb het jongere broertje van deze twee gezien (de 6500 volgens mij) en het beeld vond ik zo helder dat die al leek te concurreren met de 7700. Nu is de prijs van beide veel aantrekkelijker, al heb ik het beeld nog niet kunnen zien.

Als laatste ben ik onder de indruk van de Sharp toestellen, zoals de

pricewatch: Sharp Aquos LC-46LE810E

Aleen merk ik bij mijn moeder (die een aquos heeft staan) dat deze makkelijk reflecteert door de daarvoor geplaatste glasplaat en ook dat de donkere scenes in films vaak heel erg donker zijn, dicht in de buurt van het beeld van een "cam"-divx.

Ik hoor graag wat jullie expert-opinion is op dit gebied!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als 3D niet belangrijk is en je het toch neer gaat zetten kun je in ieder geval de LX9500 afstrepen, die is dan praktisch hetzelfde als de LE8500 (vind hem eigenlijk zelfs nog iets minder omdat hij platter is: je zit meer waar de LED-zones zitten bij helder beeld).

Van Samsung ben ik er niet echt van overtuigd dat de C7700 beter is met 2D beeld dan de C6x00, maar er kan een klein verschil zitten door de 200hz techniek. Probeer die dus ook (zelf) vergelijken. Vergeet ook zeker niet de LCD versies (C650/750) mee te nemen, die zijn naar mijn mening minstens net zo goed.

De Sharp vind ik van deze keuzes zelf het mooist (maar lelijk... ;)), ze lijken een iets beter 'native' contrast te geven. De LG's hebben wel het local dimming systeem wat dieper zwart in kleine zones bereikt, maar missen daardoor de egaalheid van een goed non-local dimming scherm.

Alle toestellen die je noemt reflecteren trouwens, net als bijna alle higher-end schermen. Vergelijkbare matte schermen: Philips PFL76x5, Sony EX711.
Als je vooral films gaat kijken zal dat 's avonds zijn (?), en heb je over het algemeen weinig last van spiegeling, en heb je de felheid waarop je het nu vergelijkt al helemaal niet nodig!

Kijk ook zeker eens naar de Panasonic 46G20 / 46VT20 (helaas geen V20 in die maat), ze missen de felheid van LED, maar nog steeds het beste echte contrast.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 01-03-2011 23:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Ha mr. Paaj,

Bedankt voor de info! Begrijp jij waarom er zo'n groot prijsverschil zit tussen de LG 8500 en de Samsung? Is het beeld van de Samsung echt zo veel beter?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Samsung is duurder omdat het een 3D scherm is.
Als je het tussen deze schermen gaat hebben over 'beste' en 'beter' kun je het best eens een winkel binnen lopen en het gewoon zelf vergelijken (zie ook de 'wat moet ik kiezen' sticky in dit sub-forum)

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 02-03-2011 19:18 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dinirius,

Let er op dat het topic geen "welke moet ik kopen"-topic wordt.

De titel suggereert, dat je letterlijk die vraag stelt, terwijl je toch inhoudelijk ingaat op mogelijke verschillen tussen toestellen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Sharp 800 series 40 inch 750 eur en toevallig deze week bij MM roermond Panasonic 42gt20 voor 866 eur (3d)
Pagina: 1