Excuses, ik had het eerder verkeerd gelezen, dacht dat je de 17 cfm versie had

,
De Sunon fan heeft inderdaad een lagere cfm, maar misschien kun je er 2 in- / opzetten, 1 op de plek van je oude fan en 1 aan de binnenkant van de pc, aan de buitenkant van de voeding, in een soort push/pull opstelling? Lijkt me de goedkoopste oplossing.
Farnell heeft inderdaad ook dat soort fans alleen de winkel hanteert een minimaal orderbedrag van 50 euro exclusief BTW en dan schiet het bestellen van fans in dit geval het doel voorbij (de reden dat ik de winkel eerder niet noemde).
Ik heb inmiddels een 4 cm fan gezien die makkelijk de airflow haalt maar die maakt wel 51 dB geluid. Dat kun je vergelijken met een gemiddelde werkende vaatwasser. Weet niet of dat wat is?
Zoals ChojinZ al eerder zei zouden 2- of 3- pins fans prima zijn.
Een 4-pins alleen als er een verloopstuk van 2 pin naar een standaard molex op zit. Ik zou geen PWM fan met 4-pin nemen, want sommige PWM fans doen namelijk niets als je geen PWM signaal naar de fan stuurt. Dat zou je dan van tevoren moeten weten. Daarnaast heb ik niet veel 50x50 mm PWM. fans gezien.
Als je over de grens een goede fan kan bestellen zit je ook nog met verzendkosten. Correct me if I'm wrong: De site die je noemde daar zie ik niet dat die ook naar het buitenland en/of aan consumenten levert.
Uit ervaring weet ik dat een Handyman winkel ook veel kan leveren (of elke hobbywinkel die aangesloten is op het Euras-onderdelen systeem) Maar, uit mijn ervaring is dat ruim duurder dan gemiddeld.
Eventueel zou een winkel met gebruikte server-onderdelen wat zijn.
Je zou ook een 80x80 mm. fan aan de buitenkant kunnen bevestigen evt. door middel van een fanadapter. Goede passende fanadapters zie je echter helaas niet veel meer. Ik denk dat je er anders niet aan ontkomt om de Dremel in je voeding te zetten.
Heb je al contact gezocht met Acer om info voor een vervangende fan?