Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30
Ik vertrek deze zomer voor langere tijd op vakantie naar Frankrijk (en vervolgens naar Spanje). Ik heb sinds een tijdje een iPhone. Op aanraden van collega's heb ik kennis genomen van de applicatie "Avertinoo" (= Coyote, maar dan zonder monthly fee), maar deze heeft natuurlijk een werkende internetverbinding nodig.

Mij is het vooral te doen om de flitspalen die Avertinoo kent, maar natuurlijk ook om de live controles. Ik zou dus de iPhone thuis nog even aan het Wifi kunnen hangen en onderweg nog eens updaten (denk ik nu pas aan). Het liefst van al zou ik (ook omwille van weerapplicaties en dat soort dingen) graag mobiel internet willen hebben in Frankrijk. Ik heb wat rondgekeken, maar ik vind niet zwart op wit dat er providers zijn die een prepaid mobiel internet formule aanbieden. Is hier iemand bekend mee? Het enige wat ik vond (maar dan vind ik weinig of geen info omtrent een activatie van een internet-bundel) is bij Orange iets genaamd MobiCarte (http://boutique.orange.fr...=4&code_rubrique=5-504008).

Of dit: http://prepaid-wireless-i....com/page/France+-+Orange

Maar hoe gaat dit dan in zijn werk: ik koop een SIM-kaartje voor X aantal EUR en ik activeer de optie internet voor Y aantal EUR? Waarbij X en Y zijn?

Uiteraard moet het SIM-kaartje dan ook weer Micro SIM zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 01-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:30
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189198

Je kunt je ook aan de verkeersregels houden, dan heb je het allemaal niet nodig,

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397459

Mijn nichtje heeft vorig jaar een paar maanden in Frankrijk gezeten en volgens haar was het niet mogelijk om een kort termijn contract af te sluiten wat niet peperduur was. Zij zat daar op kamers dus weet niet hoe of wat qua mobiel internet. Maar reken sowieso dan op iets van rond de 40 euro per maand, aansluitkosten en afsluitkosten, samen wss. rond de 80 euro en een hoop gezeik met opzeggen. Handiger is om een aardige fransman zijn code van SFR of Free te ontfutselen en dan heb je op heeel veel plekken toegang tot het wifi netwerk daarvan. In ieder geval in de steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

Vergeet trouwens niet dat in Frankrijk flitspalen altijd worden aangekondigd met een bord. Mobiele controles weet ik het niet van maar die heb ik afgelopen zomer (3 weken lang rondrijden door heel frankrijk) nooit gezien. Dat laatste zegt natuurlijk niets ;)

Je kan natuurlijk ook even kijken hoeveel dataverkeer dergelijke apps verbruiken. Dataroaming kost doorgaans 2 euro per MB dus dan kan je berekenen hoeveel het ongeveer gaat kosten en of je daadwerkelijk significant gaat besparen door een lokale simkaart te gebruiken. Scheelt een hoop gedoe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Metten op 04-03-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Welke provider heb je nu?
Volgens mij zijn providers nu bezig om in Europa het internet een beetje aantrekkelijker te maken. Sowieso Vodafone was daar mee bezig...

In Frankrijk hoef je je trouwens helemaal geen zorgen te maken over flitsers oid, ben afgelopen zomer denk 3 a 4 keer geflitst, bon is niet eens aangekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-04 11:44

Metten

ik hou het graag simpel

in ieder geval opletten dat je deze niet in je spiegel ziet opdoemen:

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyxaubvfd6_600.jpg

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 19:40

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zoals gambieter al aangeeft, is hier al een uitstekend topic voor :)

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.