Intel Centrino Ultimate N 6300 doet raar.

Pagina: 1
Acties:

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 19:40
hallo,
Mijn intel wifi kaartje doet raar. als ik dicht bij een router zit (54g) dan is de verbindingssnelheid maar 48mbps?
is dit de vorm van energiebesparing bij intel? ik wordt hier namelijk niet vrolijk van. ik gebruik momenteel het internet van de buurman want die heeft glasvezel. en die heeft een 130mbit router en die staat in zijn meterkast en als ik op de bank zit staat de router pal achter me, nog geen 1 meter en dan heeft hij 107mbps. dit kan toch niet kloppen? ik heb al bij de settings van het kaartje gekeken maar staat niet veel zinnigs bij. energiebesparing modus staat op maximale prestatie bij de netwerkkaart.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke router heb je? Heb je andere kanalen geprobeerd? Nieuwste drivers van Intel?

Het is overigens geen Centrino 6300, Centrino is een platform van Intel dat wilt zeggen dat CPU, netwerk en chipset van Intel zijn. En, een 54G router heeft at best 27 Mbps doorvoer (half duplex), waarvan je met wat geluk 23/24 Mbps aan overhoudt met optimale settings en bereik.

• Roylee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 19:40
andere kanalen heb ik niet geprobeerd, maar hiervoor heb ik de 5300 gehad en die deed het wel goed, nieuwe router komt hoop ik vandaag binnen dus dat ga k dan ook proberen. wat houd half en full duplex eigenlijk in?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Full duplex is simultane overdracht, twee kanten op. Bij half-duplex moet er verzonden worden, ontvangen en dan pas weer verzenden. Niet tegelijkertijd, wat effectief de bandbreedte halveert.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Exorcist schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:10:
Het is overigens geen Centrino 6300, Centrino is een platform van Intel dat wilt zeggen dat CPU, netwerk en chipset van Intel zijn.
Dus deze pagina heeft 't fout? http://www.intel.com/prod...s/adapters/6300/index.htm

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, was vroeger dan zo..en idd, in mijn app. beheer staat ook Intel Centrino 6200 AGN :P

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 14:01
Heb je dit nog opgelost?

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem.

Instagram

Pagina: 1