[VB.NET] StartupNextInstance VS2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ben een programma aan het maken die d.m.v. variabele wordt opgestart.

Dit programma wordt opgestart door een ander programma: "c\program files\prog\test.exe 123 456 234"
variabele 1 = 123
variabele 2 = 456
variabele 3 = 234

Het programma zoekt deze variabele op in de database en laat het resultaat zien.
Dit staat in de Form1_Load
code:
1
2
3
4
Dim sParams() As String = Environment.GetCommandLineArgs
Label1.Text = sParams(1) 
Label2.Text = sParams(2) 
Label3.Text = sParams(3)

Dit werkt goed.

Het is een Single Instance Program, zo dat wanneer je met andere variabele hetzelfde programma opstart, hij toch maar 1 keer opstart. Nu komt het probleem :'(

Hij wil de nieuwe variabele niet laden.

Ik lees bij microsoft over "StartupNextInstance", maar dat werkt niet bij Visual Studio 2010, wel bij oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dat heeft toch sowieso niets met VS2010 te maken, maar met het .net framework.

En ik zie hier toch een MSDN artikel over StartupNextInstance binnen het 4.0 framework: MSDN: WindowsFormsApplicationBase.StartupNextInstance Event (Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices)

Dit werkt wel alleen met winforms applicaties.

[ Voor 5% gewijzigd door sopsop op 01-03-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kunt natuurlijk redelijk eenvoudig zelf iets dergelijks implementeren met bijvoorbeeld een named mutex, en wat IPC

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek dat mijn "ApplicationEvents.vb" leeg was, waardoor een aantal events niet getoond werden.

Dit heb ik nu gevonden en opgelost. Code die eerst niet werkte, doet het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

momenteel heb ik nu twee programma's draaien beide draaien met StartupNextInstance

c:\prog\orderstatus.exe en c:\finan\financieel.exe

Als ik programma orderstatus opstart, dan werkt dat goed. Start ik nogmaals orderstatus op met nieuwe variabele dan krijgt het programma deze variabele, dus werkt.

Start ik daarnaast financieel.exe op, dan doet hij dat niet, omdat orderstatus al is opgestart. Sluit ik orderstatus, dan werkt het wel en andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zou eens de documentatie in kunnen duiken om uit te zoeken op basis waarvan bepaald wordt of een applicatie een instance is van een andere; je kunt al uitsluiten dat 't in de executablenaam zit...

Laat me raden: je hebt a.exe gemaakt en daarna het project gekopieerd om er b.exe van te maken? Kijk eens naar je assembly info in beide projecten (om maar eens wat te noemen).

Edit:
En even googlen bevestigt dat.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 10-03-2011 13:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:58:
Je zou eens de documentatie in kunnen duiken om uit te zoeken op basis waarvan bepaald wordt of een applicatie een instance is van een andere; je kunt al uitsluiten dat 't in de executablenaam zit...

Laat me raden: je hebt a.exe gemaakt en daarna het project gekopieerd om er b.exe van te maken? Kijk eens naar je assembly info in beide projecten (om maar eens wat te noemen).

Edit:
En even googlen bevestigt dat.
:X |:(

Hoe stom kan je (ik :)) zijn, ik zal maar niet zeggen hoelang ik hier mee bezig was. :D

BEDANKT! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 14:46 . Reden: bedankje ]

Pagina: 1