[Macbook Pro] Upgrade of afwachten

Pagina: 1
Acties:

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01 11:06
Goeiemiddag tweakers!

Ik zit met een dillema nu de nieuwe Macbook Pro's uit zijn. Ik beschik over een nog niet zo'n hele oude macbook, om precies te zijn is deze nu 18 maanden oud.

Dit zijn de specs van m'n macbook:

2.53ghz intel core duo processor
4gb ram
250gb harde schijf
15" glossy scherm
5456/6400 mAh accu (83% volgens coconut)

Toen der tijd heb ik deze macbook gekocht voor €1670,- nu vraag ik me af wat deze macbook nu nog waard zou zijn, ik heb het internet al een beetje afgestruind maar dat zijn veel oudere berichten en de website http://www.mac2sell.net/ geeft aan dat mijn macbook nog maar €830,- waard zou zijn. Zal de waarde van een macbook in 1,5jaar echt met 50% afnemen?

Stel dat ik mijn macbook evengoed nog voor 1100 of 1200euro kan verkopen, dan moet ik 600euro bijleggen voor de nieuwe 15", zal dit een goede upgrade zijn of zal er in praktijk weinig te merken zijn aan de snellere quad core processor en evt meer gb ram?

En nog even in het algemeen, denken jullie dat je beter kunt blijven upgraden (dus sneller je macbook verkopen en de nieuwste terug kopen) of dat je beter je macbook zo kunt verslijten en dan na een jaar of 3/4 de nieuwste kopen?

--edit

PS waar ik nu vooral tegen aanloop zijn de lange opstarttijden van o.a. Photoshop Indesign Illustrator en andere adobe programma's en het lange renderen van filmpjes in iMovie.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas20 op 01-03-2011 14:08 . Reden: verduidelijking gebruik macbook ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:06
*snip* dat kan de volgende keer wel in een topicreport :)

[ Voor 64% gewijzigd door Daedalus op 01-03-2011 19:47 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 16:42
Thomas20 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:06:

PS waar ik nu vooral tegen aanloop zijn de lange opstarttijden van o.a. Photoshop Indesign Illustrator en andere adobe programma's en het lange renderen van filmpjes in iMovie.
Een SSD lost dat eerste probleem compleet op, en het renderen zal wel korter worden, maar is meer processor afhankelijk.

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik verkoop mijn Macbook Pro zodra ik weet dat er nieuwe modellen aankomen, zo ongeveer om het half jaar.

Kost me op die manier maar 'n paar honderd euro ipv ineens 1500 euro ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, is het wachten op een filmpje je echt zo veel geld waard? Je kunt ook een bakkie doen :P Ik werk onderweg nog met een half dode CoreDuo 2.0 ghz met los keyboard/muis omdat de ingebouwde het niet doen :P. En daar maak ik ook nog echt alles mee. Ja het is niet zo snel maar ach, er zijn ergere dingen in het leven.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:25
Het bedrag wat jij hoopt te kunnen krijgen betaalde ik een klein jaar geleden voor een tweede hands met zo'n beetje die specs. Die 830 lijkt me een redelijke prijs, je gaat met je vraagprijs natuurlijk wel wat hoger zitten.
Afhankelijk van je opties (welke variant videokaart, evt nog wat applecare, accesoires,) kan het nog wel wat meer zijn.

Op dit moment staat er een heel aantal 15" 2010 modellen in V&A, maar daar wordt massaal teveel voor gevraagt. Dat heeft jou mogelijk op het verkeerde been gezet.

Ik zou eerder eens naar een SSD gaan kijken. Voor opstarttijden doet dat wonderen.
Pagina: 1