Specs HD 6990

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Zie nieuws: Cebit: HD 6990 op de foto gezet bij Sapphire
De foto's laten verder zien dat de gpu's ver uit elkaar zitten, terwijl een enkele fan in het midden van de videokaart lucht over de voorste gpu trekt en die vervolgens over de tweede gpu heenblaast.
De gebruikte fan is een radiaal-fan, dus die zuigt vanuit het midden (langs de lengte-as) aan en duwt de lucht in radiaal-richting naar buiten. (Zie Wikipedia: Centrifugal fan )

Kast-lucht wordt dus in het midden van de kaart aangezogen en over beide gpu's geblazen. De ene kant (waarschijnlijk) de kast uit en de andere kant gewoon intern, blijvend in de kast.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Er staat geschreven dat deze kaart 5 schermen aan kan sturen...

Dit zijn er toch echt 6.

Net als bij de 69xx kun je via Display-port namelijk daisychainen en meerdere schermen achter elkaar aan sluiten. Kortom, het aantal uitgangen op de achterkant is niet de limiterende factor.

[ Voor 66% gewijzigd door Femme op 01-03-2011 23:56 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hier mag de auteur even op reageren. Geen idee wanneer ie van de beursvloer komt gerold :)

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-01 20:12

TNJ

Frugalite

"De foto's laten verder zien dat de gpu's ver uit elkaar zitten, terwijl een enkele fan in het midden van de videokaart lucht over de voorste gpu trekt en die vervolgens over de tweede gpu heenblaast."

Ik mag aannemen dat voor een videokaart geen "Voith Schneider propeller" gebruikt wordt. In de foto's is ook een eenvoudige radiale ventilator te zien. Deze zuigt gewoon lucht van de kast aan en blaast deze over de twee GPUs. De ene stroom de kast uit en de ander de kast in geblazen.

(Oeps, op een of andere manier zag ik de eerste post niet. :F Excuseer.)

[ Voor 7% gewijzigd door TNJ op 01-03-2011 17:01 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

kalizec schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:19:
Er staat geschreven dat deze kaart 5 schermen aan kan sturen...

Dit zijn er toch echt 6.

Net als bij de 69xx kun je via Display-port namelijk daisychainen en meerdere schermen achter elkaar aan sluiten. Kortom, het aantal uitgangen op de achterkant is niet de limiterende factor.
Ja en nee. Daisychainen kan, maar dan moeten de drivers van de videokaart dit wel ondersteunen. Op dit moment kan de HD 6990 dan ook 'maar' vijf schermen en niet zes schermen aansturen.

Het is inderdaad een centrifugale fan, mooi woord is dat toch, en dus heb ik het aangepast :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Voor zover ik weet is de beperking niet de drivers, maar de verkrijgbaarheid van DP 1.2 MST hubs of überhaupt DP 1.2 schermen. Gezien we het over een graka hebben die ook nog niet leverbaar is zie ik het probleem niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-02 20:00
kalizec schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:00:
Voor zover ik weet is de beperking niet de drivers, maar de verkrijgbaarheid van DP 1.2 MST hubs of überhaupt DP 1.2 schermen. Gezien we het over een graka hebben die ook nog niet leverbaar is zie ik het probleem niet.
Correct, drivers werken, de hubs ontbreken. Effectief kan de videokaart dus 5 schermen aansturen. Net zoals een normale HD 6970 effectief 'maar' 4 schermen aan kan sturen, ondanks dat het in de toekomst er wel eens zes zouden kunnen zijn.
Pagina: 1