Laptop upgrade i3-330m niet goed herkend

Pagina: 1
Acties:

• Raies
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:28
Hallo allemaal,

vandaag even een laptop upgrade gedaan van een Asus K52F-BBR5 laptop. Er zat eerst een p6100 dual core cpu in. Vandaag heb ik er een i3-330M processor ingedaan. Echter in CPU-Z en in performancetest 7.0 word de processor herkend als een single core met 2 threads. HT is wel actief maar de prestatie zijn slechter dan de p6100.

Rechtsonderin cpu-z staat er : Cores: 1 Threads : 2

Als ik het internet afspeur is het toch echt een Dual Core met 4 threads. In de device manager krijg ik wel onder processoren 4x een intel processor te zien. Ook zegt cpu-z dat de TDP op 25W zit ipv de gespecificeerde 35W

ik draai windows 7 home premium x64 .

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een reinstall gedaan? In principe zou je nu al op een multiCPU platform moeten draaien (gezien de HT wel werkt), maar wie weet is het daar fout gegaan.

Boot anders eens met een livelinux distro en kijk of je daar wel alle cores ziet.

• Raies
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:28
Heb geen idee wat ik heb gedaan. Maar na een beetje gespeeld te hebben met het aantal cores in easyBCD en wat restarts werd alles opeens goed aangegeven. Ook na wat performancetests blijkt alles in orde te zijn.

Blij dat het allemaal werkt. Jammer dat ik niet weet hoe het kwam en hoe het nou precies verholpen is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47
De P6100 heeft namelijk geen HT en dus maar 2 Cores/ 2 threads, welke Windows als 2 processors ziet. De i3 330M het 2 cores/4 threads welke windows als 4 processors ziet. Daar ligt het probleem waarschijnlijk. Normaal zou SMP zoals Terw_Dan aangeeft wel goed moeten zijn als je al >1 core had, maar als ergens is bij jou blijkbaar de hoeveelheid alsnog hard op 2 gezet.

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 01-03-2011 15:12 ]