Beeldscherm geeft geen beeld en RD werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Sinds een half uurtje krijg ik ineens geen beeld meer van mijn pc naar mijn LCD TV. Ook het aansluiten van een (ouderwetse) monitor heeft geen zin. Zodra ik de pc opstart met de oude monitor springt ie heel even aan om aan te geven dat ie weer uit gaat, maar beeld komt er niet.

Nu dacht ik dan ga ik proberen om de pc via remote desktop te benaderen via mijn laptop (zoals ik dit heel vaak doe), maar hij wil maar niet met remote desktop verbinden.

Via verkenner kan ik wel de pc benaderen, dus de hd lijkt goed te werken. Pingen lukt niet maar dat heeft met Win7 te maken.

Mijn grafische kaart ATI 3870 gaf wel al langere tijd errors aan, vooral tijdens explorer bevroor het scherm wel eens. Is dit een vidkaart probleem of een voedingsprobleem wellicht?

Gegevens van mijn PC:

Intel Core Duo E6850 @ 3.0 Ghz
MSI ATI 3870 OC
8 Gb geheugen (dacht corsair zo uit mijn hoofd)
BeQuiet 650W Straight Power
Samsung Eco Green 2 1.5 TB
Creative Xfi
1 x asus DVD-rw

[ Voor 3% gewijzigd door onnaj op 01-03-2011 13:44 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt mij wel dat het je videokaart is als die al eerder problemen toonde maar de enigste manier om daar achter te komen is toch met een andere videokaart in je systeem te proberen. Persoonlijk lijkt mij de voeding niet echt het probleem aangezien je toch wel een vrij goede voeding in je systeem hebt.

Maar je zal toch echt eerst ook eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moeten door nemen.

• onnaj
Ik heb even de bios batterij eruit gehaald en nu geeft ie in ieder geval weer beeld. Helaas start ie alleen niet meer op. Dat wordt een backupje terugzetten want startup repair werkt niet meer.

Heb ook nog even met bcdboot de bootfiles terug proberen te zetten maar ik dit is niet gelukt. Nu maar eens even kijken of ik met bcdedit nog verder kom.

• onnaj
Nou uiteindelijk na veel zoeken en proberen is het gelukt!

De PC is in ieder geval blijven hangen in de slaapstand. Deze heb ik dan ook maar eens even compleet uitgeschakeld.

Ik heb het als volgt opgelost:

- Ik heb opnieuw opgestart met de windows dvd
- Toen gekozen voor Repair/Herstel
- Daarna gekozen voor geavanceerde hersteloptie
- Dan gekozen voor Command Prompt

en dan onderstaande ingevuld:

- bcdedit /export C:\BCD_Backup
- c:
- cd boot
- attrib bcd -s -h -r
- ren c:\boot\bcd bcd.oud
- bootrec /RebuildBcd

Dit komt allemaal van deze microsoft knowledgebase

Hopelijk kan een andere tweaker hier ook mee vooruit, kan in ieder geval een slotje op.