Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Logitech Comfort Wave 450] progammeerbare knoppen

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Onlangs heb ik bij Computerland het keurige toetsenbord Logitech Comfort Wave 450 aangeschaft.
Ik ben er ontzettend blij mee. Het werkt heerlijk en er zitten precies genoeg programmeerbare knoppen op.
Echter, is er een ongemak. Er is geen ondersteunende software en ik vraag me of het desondanks mogelijk is de knoppen naar eigen smaak te programmeren.

Er zitten namelijk knoppen op om het volume te reguleren en dit werkt goed, alleen zou ik graag willen dat als ik het volume zachter of harder zet ik dit zie rechtsonderin ofzoiets. Helaas kan ik dan dus niet goed zien hoeveel zachter ik het volume zet. Verder kan ik met een knop mijn standaard mediaspeler (itunes) starten en is er ook een knop om een track te starten en/of te pauzeren. Echter werkt dit alleen maar als het itunes scherm geopend is. Is het niet mogelijk dit zo in te stellen dat het altijd werkt, ook als ik bijvoorbeeld op tweakers zit?

Via de website wordt er gesuggereerd dat je setpoint kan installeren, maar als ik dit doe wordt mijn toetsenbord daarin niet herkend. Vervolgens dacht ik dat dit wel zou moeten en heb ik even onderzocht of er iets fout is gegaan. Allerlei suggesties die op fora worden gegeven uitgeprobeerd maar het toetsenbord tabblad verschijnt niet! Ik denk dus echt dat het toetsenbord niet wordt ondersteund. Te meer omdat in apparaatbeheer er slechts HID keyboard device. Drivers updaten gaat ook niet.

Hopelijk heeft iemand een suggestie(s). Dank.

EDIT: Ik werk overigens met Windows XP Pro SP3

• bart1074
Bestaat er niet iets als een algemeen programma dat toetsen van een keyboard visualiseert. Zodat ik in beeld zie als ik via het toetsenbord het geluid harder zet of op 'mute' druk?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Er bestaan diverse versies van Setpoint, heb je wel de juiste suite geinstalleerd?

Dit is de versie die je moet hebben: http://www.logitech.com/n...ion=downloads&bit=&osid=1

Als dat niet werkt, het tobo op een ander systeem testen. Weigert het dan nog steeds: terug naar de winkel , moet je dan verder geen tijd en moeite aan besteden.

• bart1074
MicGlou schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:04:
Er bestaan diverse versies van Setpoint, heb je wel de juiste suite geinstalleerd?

Dit is de versie die je moet hebben: http://www.logitech.com/n...ion=downloads&bit=&osid=1

Als dat niet werkt, het tobo op een ander systeem testen. Weigert het dan nog steeds: terug naar de winkel , moet je dan verder geen tijd en moeite aan besteden.
Ja ik heb de juiste suite geinstalleerd, namelijk 4.80b. Maar ik heb het later ook geprobeerd met 4.72 en 6.20. Beide leverde geen oplossing. Nog steeds was het tabblad 'mijn toetsenbord' niet zichtbaar.

Ik heb alle verpakkingen van het toetsenbord al weggedaan, dus terug naar de winkel lijkt me niet echt mogelijk. Ook is het voor mij lastig om het op een ander systeem te testen. Maar als er daadwerkelijk iets mis is met het toetsenbord, zal ik dat toch ook wel bij andere situaties merken? Het toetsenbord werkt verder namelijk goed. Als ik de specificaties van het toetsenbord goed lees, staat er ook dat het zonder software werkt toch?

• bart1074
Ik heb het toetsenbord nu ook op twee andere systemen kunnen testen en daar doet zich hetzelfde probleem voor; setpoint herkent het toetsenbord niet, maar de functionaliteit van het toetsenbord lijkt volledig.

• bart1074
Ik ben tegelijkertijd in contact geweest met de customer support van Logitech, die overigens zeer snel reageren.
Zij gaven mij het volgende antwoord:
U heeft gelijk het toetsenbord word niet herkent in setpoint er zijn ook geen mogelijkheden de toetsen aan te passen. Deze werken op de drivers van windows en gebruiken de standaard programma's voor de ''Hotkeys''.

Ik heb het toetsenbord hier geprobeerd op een windows 7, windows XP en windows Vista Computer en op geen van 3 word het toetsenbord weergegeven in setpoint.

Ik hoop dat ik u zo voldoende geinformeerd heb, mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Indien wij binnen een week niets van u vernemen dan gaan wij er vanuit dat alles na genoegen afgehandeld is, uw vraag zal dan op 'opgelost' gezet worden. U ontvangt dan automatisch een enquete waarin u mijn service kunt beoordelen, 9 en 10 wordt gezien als positief. Ik zou het op prijs stellen als u 5 minuten van uw tijd kunt gebruiken om deze enquete in te vullen.

Met vriendelijke groet,

Davy De R
Logitech Europe SA
Customer Support
Weten jullie toevallig of dit definitief betekent dat het niet mogelijk is -ook niet met behulp van een ander stukje software- om de toepassingen van de mediakeys via notificaties in bijvoorbeeld de taakbalk weer te geven? Ik bedoel hiermee dat een verandering van het volume via het toetsenbord wordt weergegeven door bijvoorbeeld een notificatie? Ook lijkt het niet mogelijk de play/pauze knop te gebruiken als het scherm van de mediaspeler niet actief is. Kan ik hier ook niets aan doen? Of kan ik de standaard functies van de windows driver aanpassen?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
iTouch van Logitech doet wat jij wilt op je scherm en anders misschien iets als statbar of winbar

• bart1074
MadDog11 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:15:
iTouch van Logitech doet wat jij wilt op je scherm en anders misschien iets als statbar of winbar
Ook als mijn toetsenbord niet ondersteund wordt?

EDIT: iTouch 2.22 geinstalleerd. Ook deze software herkent mijn toetsenbord niet. Wel visualiseert het als ik caps-, scroll- en/of numlock uit of aan zet. Helaas niet mijn volume, anders was ik al behoorlijk tevreden! Iemand andere suggesties?

[ Voor 32% gewijzigd door bart1074 op 02-03-2011 22:43 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hoe wordt het toetsenbord weergegeven in apparaatbeheer? Als een standaard usb tobo of staat daar ook echt de naam van het toetsenbord? Als de naam daar staat... configuratiescherm -> toetsenbord?

• bart1074
MicGlou schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:45:
Hoe wordt het toetsenbord weergegeven in apparaatbeheer? Als een standaard usb tobo of staat daar ook echt de naam van het toetsenbord? Als de naam daar staat... configuratiescherm -> toetsenbord?
In apparaatbeheer staat het toetsenbord als een standaard weergegeven.
Namelijk "HID Keyboard Device". Lijkt er op dat er niet echt een oplossing voor mijn probleem bestaat he?!
Eerdere suggesties als winbar en/of statbar is niet helemaal wat ik zoek. Veel dank alvast.
Pagina: 1