Event ID: 1000 error DCOM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Als ik word of excel gebruik dan freezed deze regelmatig, ook de preview (optie in win7 is dan niet meer mogelijk).

Dit event komt telkens naar voren.

Log name: System
Source: DistributedCOM
Event ID: 1000
Level Error
Unable to start a DCOM Server: {078AEF33-C48A-49F7-AFF3-A0EE810BFE7C}. The error:
"2"
Happened while starting this command:
C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe -Embedding.

Ik heb een beetje research gedaan 1 iemand heeft hetzelfde soort gehad maar dan met een virus..
Voor de rest word ik alleen maar naar sites gelinkt over hoe igfxsrvc.exe te verwijderen omdat het infected zou kunnen zijn.

Ik heb de PC in kwestie al meerdere keren gescanned met spybot, avg-antispyware, avg, avast, kaspersky, eset nod32.
Niks wat duid op een virus, malware, spyware etc.

Iemand een mogelijke oplossing?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08

CNS

Als je hier kijkt zie je dat C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe met je grafische kaart te maken heeft. Wellicht eens de drivers van je grafische kaart updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CNS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:41:
Als je hier kijkt zie je dat C:\Windows\system32\igfxsrvc.exe met je grafische kaart te maken heeft. Wellicht eens de drivers van je grafische kaart updaten?
:o Ik vond ergens anders dat het te maken had met je intel processor blijkbaar verkeerd gelezen :F ..
Iig heel erg bedankt ik ga het proberen.

Edit:
Bedenk me net dat het dan een hopeloze zaak word :S
Matrox kaart = geen andere drivers hebben = driver problemen = conflict windows 7 = hopeloos geval ;w :F

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 09:31 ]