Toon posts:

Sanboxed browsers/sessies draaien mogelijk - ubuntu?

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 11:54
Beste mensen,

voor mijn werk werk ik aan diverse online applicaties. In deze applicaties heb ik verschillende users, soms werk ik namens A, soms namens B etc etc.

Dit geldt voor onderhoud aan social networks zoals Facebook en LinkedIn, Twitter etc, tot aan werken en beheren van Google Apps.

Steeds heb ik het probleem dat ik moet uitloggen als gebruiker A, inloggen als B, weer uitloggen en inloggen als C en dat voor misschien wel 10 accounts. Dit is naast een beetje omslachtig, ook erg foutgevoelig. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik onder een foute naam iets maak, doe of opsla.

We hebben eraan gedacht om aparte netbooks te kopen en deze voor elke account in te stellen, maar dat zou toch van de zotte zijn.

Ik gebruik Ubuntu en Chrome. Ik vraag mij af of het mogelijk is op elk werkblad afgeschermde sessies te draaien, zodat ik gewoon van werkblad kan wisselen als ik als een andere gebruiker ingelogd wil zijn. Op dat werkblad kan ik bijvoorbeeld een achtergrond instellen waarin ik duidelijk maak als wie of wat deze omgeving bedoelt is.

Via Google kom ik niet veel verder dan een Anonieme modus van Chrome, maar hier móet toch een slimme oplossing voor zijn? Wellicht heeft hier iemand de gouden tip!

Groet,
Riël

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 09:55
Ik gebruik onder windows portable chrome om precies dit te doen. Kennelijk is er ook zoiets voor ubuntu, maar dat heb ik niet geprobeerd.

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

eerst een keer inloggen met de gegevens zodat ze in de browser te vinden zijn (als autoaanvullen) en dan incognito modus aanzetten op een aantal tabs?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 17:20
Niet getest, maar misschien deze extensie voor Chrome:
https://chrome.google.com...igibnhbfmmgdbbkcjfi?hl=nl

Kan je sessies wisselen, voor groepen tabs die je open hebt staan. weet niet of dat ook geld voor inlog status.

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 11:54
Portable chrome en die session plugin doen niets met inlogs helaas. Portable chrome lijkt ook gewoon mijn instellingen van de standaard chrome over te nemen.

KKaltuu: dat doe ik feitelijk al, maar dat is nog altijd geen goed overzicht...:)

Ik ben een heel eind gekomen:

google-chrome --user-data-dir=.....

verschillende chrome sessies starten !

[Voor 40% gewijzigd door RielN op 01-03-2011 14:34]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee