Hoi,
Over dit topic is vrij veel te vinden. Maar ik heb nog geen oplossing. De situatie is dat ik 2 externe usb drives heb die in ubuntu (10.4) traag zijn. Ik haal snelheden van ongeveer 3 a 4 megabyte/sec, terwijl ik in windows met dezelfde drives rond de 16 mB/s haal.
Er zijn 2 oplossingen die wel vaker genoemd worden:
- toevoegen aan kernel parameters: pci=routeirq elevator=as
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=8822080#post8822080
- modprobe ehci_hcd ofwel toevoegen aan /etc/initramfs-tools/modules
(ik heb het laatste gedaan, maar als ik dan rmmod ehci_hcd doe zegtie dat het ding niet bestaat in /proc/modules dus hoe dat precies zit weet ik ook niet).
Ik heb dus beide geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik ben nog bepaald geen gevorderd linux gebruiker maar nav alles wat ik zo heb gelezen zag ik dit staan als ik dmesg intyp:
Daar staat inderdaad low speed, terwijl het bios bij opstarten vermeld dat het hispeed drives zijn.
Ik ben het gebruik van usb drives trouwens aan het afbouwen, ook omdat ze het opstarten zo traag maken en soms zelfs te traag 'wakker worden' zodat grub foutmelding geeft. Ik had er eerst 3 aan hangen, nu nog maar 2. Maar die 2 wil ik eigenlijk wel gebruiken en ik zou het shit vinden als ik daarvoor toch naar windows terug moet.
Bedankt voor hulp.
Edit: Verwijderd in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"
Edit2: Opgelost, jammer dat je hier geen topic titel kunt veranderen.
De oplossing was een pci usb kaartje van 2.50 euro.
Over dit topic is vrij veel te vinden. Maar ik heb nog geen oplossing. De situatie is dat ik 2 externe usb drives heb die in ubuntu (10.4) traag zijn. Ik haal snelheden van ongeveer 3 a 4 megabyte/sec, terwijl ik in windows met dezelfde drives rond de 16 mB/s haal.
Er zijn 2 oplossingen die wel vaker genoemd worden:
- toevoegen aan kernel parameters: pci=routeirq elevator=as
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=8822080#post8822080
- modprobe ehci_hcd ofwel toevoegen aan /etc/initramfs-tools/modules
(ik heb het laatste gedaan, maar als ik dan rmmod ehci_hcd doe zegtie dat het ding niet bestaat in /proc/modules dus hoe dat precies zit weet ik ook niet).
Ik heb dus beide geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik ben nog bepaald geen gevorderd linux gebruiker maar nav alles wat ik zo heb gelezen zag ik dit staan als ik dmesg intyp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 1.091354] usb 1-3: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3 [ 1.290546] usb 1-3: configuration #1 chosen from 1 choice [ 1.290938] scsi5 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices [ 1.291080] usb-storage: device found at 3 [ 1.291082] usb-storage: waiting for device to settle before scanning [ 1.681313] usb 5-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 2 [ 1.860748] usb 5-1: configuration #1 chosen from 1 choice [ 2.140035] usb 5-2: new low speed USB device using uhci_hcd and address 3 |
Daar staat inderdaad low speed, terwijl het bios bij opstarten vermeld dat het hispeed drives zijn.
Ik ben het gebruik van usb drives trouwens aan het afbouwen, ook omdat ze het opstarten zo traag maken en soms zelfs te traag 'wakker worden' zodat grub foutmelding geeft. Ik had er eerst 3 aan hangen, nu nog maar 2. Maar die 2 wil ik eigenlijk wel gebruiken en ik zou het shit vinden als ik daarvoor toch naar windows terug moet.
Bedankt voor hulp.
Edit: Verwijderd in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"
Edit2: Opgelost, jammer dat je hier geen topic titel kunt veranderen.
De oplossing was een pci usb kaartje van 2.50 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 17:00 . Reden: opgelost ]