Meerdere exchange accounts, 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:53
Beste,

Het bedrijf is naar KPN verhuist met exchange online standaard. Binnen dit bedrijf zijn 3 computers. Op 1 computer moeten alle mail binnen komen. Nu is het zo dat er per computer maar 1 exchange account geconfigureerd mag worden. Voorheen lukte dit prima met de pop functie maar dan heb je geen synchronisatie met de server en mobieltjes. Er word gebruik gemaakt van outlook 2003 en 2007. Op de hoofdcomputer 2003.

Is het per definitie gewoon niet mogelijk om meerdere exchange accounts op 1 computer te zetten en zal er naast 1 exchange account gewoon met pop gewerkt moeten worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Deef_K op 01-03-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

En met meerdere logins? En met toegang geven naar andere accounts?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 14:14
IMAP zou ook nog een optie kunnen zijn, die synchroniseert bijv een delete wel met de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maak gewoon één mailprofiel aan en koppel binnen dit profiel alle mailboxen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 17:27
Als de exchangeaccounts allemaal van dezelfde leverancier zijn dan kun je een account instellen en vervolgens op de andere twee full access en send as rechten instellen. Dan kun je de overige twee accounts openen als extra postvak met volledoge exchangefunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Office 2010 ondersteunt nu ook meerder Exchange accounts in 1 Outlook client.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:58
Je kunt toch ook gewoon meerdere outlookprofielen aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 17:27
Poltergeist schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:40:
Je kunt toch ook gewoon meerdere outlookprofielen aanmaken?
Dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je schakelen tussen deze profielen. Is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22
Je opties hierin zijn enigszins beperkt:

- Meerdere profielen (niet handig)
- Outlook 2010 (heb je niet)
- Send As + Full Access en die mailboxen erbij openen (moet de provider bij helpen)

Je kunt wel zelf de delegates instellen in outlook, maar dat moet afaik helaas per map, dus dat is een omslachtige manier om optie 3 zelf te doen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb wel wat aan jullie informatie gehad. Ik moet dan bij mailaccount B en C machtiging verlenen voor account A. En in account A moet ik deze postvakken middels exchange weer toevoegen.

Nu heb ik alleen 3 verschillende postvakken en komt het niet in mijn persoonlijke mappen. Dit is jammer genoeg hoe het werkt. Imap en pop zijn geen optie. Outlook 2010 zou ik eens naar kunnen kijken. Als ik het dus goed begrijp heb je hier 1 persoonlijk map waar je alle exchange accounts naar kunt koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Neefdave schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:06:
Outlook 2010 zou ik eens naar kunnen kijken. Als ik het dus goed begrijp heb je hier 1 persoonlijk map waar je alle exchange accounts naar kunt koppelen?
Nee, dan nog blijf je verschillende folders houden. De mail komt namelijk op 3 verschillende accounts binnen en zal dus in 3 mailboxen blijven binnenkomen. Je kan het niet samenvoegen tenzij je alles zelf naar een PST verplaatst, of indien je hoofd-mailbox groot genoeg is, zelf verplaatsen van de 2 additionele mailboxen naar de inbox van je hoofd-mailbox. Dit kan je overigens ook met rules doen.

Nu ik dit zo lees ... was het niet veel handiger geweest om 1 mailbox te maken cq houden en hierop 2 mail aliassen aan te vragen? Dan komt wel alles binnen in 1 mailbox maar toch op verschillende email adressen.

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 01-03-2011 13:14 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Exchange e.d. hoort al sinds jaar en dag in Serversoftware en Windows Servers hoor. :* En dus move ik het topic ook. :)

[ Voor 5% gewijzigd door pasta op 01-03-2011 13:57 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan tik ik 'm weer door naar de juiste vakgroep want dit is een Mailclient vraag.

Oftewel: OFF.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Topic vervuilt door modjes!!!!!! Hahaha

Aliassen gaat ook niet werken op het eerste account omdat deze al bezet zijn met oa abuse, spam, postmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Neefdave schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:52:
Topic vervuilt door modjes!!!!!! Hahaha

Aliassen gaat ook niet werken op het eerste account omdat deze al bezet zijn met oa abuse, spam, postmaster
Dan zet je er toch nog gewoon een paar aliasen bij of gebruik je het 2de account? Abuse, spam en postmaster wil je over het algemeen apart houden in 1 mailbox.

Een distributielijst of mail enabled contact (op AD/Exchange niveau en niet op Outlook niveau) behoren ook tot de mogelijkheden om mails van meerdere adressen in 1 mailbox terecht te laten komen.

Zonder enige verdere info over hoe je uiteindelijk wilt werken en wat je wilt bereiken is het lastig om je verder te helpen. Zoals je ziet zijn er voldoende technische mogelijkheden/oplossingen voor je oorspronkelijke probleem en was je oorspronkelijke aanname onjuist. Verandert dat je vraag ook?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@Roady81, dit staat al uitgelegd in de TS.

Wat ik wil bereiken is 1 persoonlijk map in outlook waarin totaal 3 exchange accounts binnen komen. Als ik het dus goed begrijp zal ik account B en C in de alias toe moeten voegen van account A. Geeft dit dan geen conflict?

Ik ben dus nu zover dat er 3 mappen in de outlook staan van de hoofdcomputer. Deze mappen zijn dus van account A, B en C. Hier kan ik dus ook gewoon in de agenda's komen. Wanneer dit in 1 persoonlijke map komt kun je niet onafhankelijk de agenda regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Neefdave schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:07:
@Roady81, dit staat al uitgelegd in de TS.
Ja, maar die aanname klopte dus niet; onder 1 Exchange account kun je verbinding maken naar al je Exchange mailboxen in dezelfde Exchange Organization. Dus als je dat uit je TS nog steeds wilt, dan kun je in je Exchange account settings op Meer Instellinge/More Settings drukken om extra mailboxen toe te voegen.

Verder geef je ook niet aan hoe deze mailboxen gebruikt worden; zijn dit persoonlijke mailboxen of afdeling/resource mailboxen? In dat geval is het samenvoegen van de 3 mailboxen in 1 mailbox met meerdere aliasen niet handig.
Wat ik wil bereiken is 1 persoonlijk map in outlook waarin totaal 3 exchange accounts binnen komen. Als ik het dus goed begrijp zal ik account B en C in de alias toe moeten voegen van account A. Geeft dit dan geen conflict?
Wat noem je in dit geval een conflict? Alles komt dan inderdaad binnen in die mailbox.
Ik ben dus nu zover dat er 3 mappen in de outlook staan van de hoofdcomputer. Deze mappen zijn dus van account A, B en C. Hier kan ik dus ook gewoon in de agenda's komen. Wanneer dit in 1 persoonlijke map komt kun je niet onafhankelijk de agenda regelen.
Heb je een screenshot hiervan ergens? De manier waarop je het nu uitgelegd hebt is niet duidelijk, mede doordat je niet de juiste termen gebruikt. Is B en C in jouw geval toegevoegd als een secondary mailbox of bedoel je met "mappen" dat je een aparte map hebt aangemaakt in de mailbox van A waar je de mails van B en C in wilt ontvangen? Persoonlijke mappen zijn al helemaal uit den boze wanneer je met Exchange werkt, in dat geval zijn het mailboxen. Vandaar; een screenshot is wat makkelijker ;)

De vraag staat dus nog steeds; wat wil je nu werkelijk, los van het technische gedeelte en de workaround welke je nu werkend wilt krijgen? Dus beschrijf het alsof alles mogelijk is en welke scenario het moet ondersteunen. Op die manier kunnen we een technische aanbeveling doen en eventueel ook instructies geven hoe het ingesteld moet worden.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1