Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
Mijn probleem is als volgt:

Ik zag dit leuke moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Dit moederbord biedt alles wat ik nodig heb, op een ietsjepietsje klein dingetje na. Hij heeft namelijk geen VGA/DVI/HDMI aansluiting. In principe is dat nul komma nul probleem, want ik kan wel het ding met een andere (Ati 4850) videokaart installeren, en die na installatie verwijderen.

Maar mijn doel is om er Windows Server 2008 R2 op te draaien, zonder die grafische kaart erin! Nu biedt de chipset (H67) WEL de mogelijkheid om de grafische power van de processor (Intel i3 2100) te gebruiken.

De vraag is dus of dit gaat werken. Zal het moederbord gaan zeuren om een grafische kaart of niet, en anders, kan het ding de grafische processor aanspreken? Ik weet niet of dat het geval is, ondanks de chipset. Die heb ik namelijk nodig voor Remote Desktop sessies.

Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand hier misschien een vergelijkbare setup?

Ik heb me al een ongeluk gegoogled, maar het enige wat ik krijg zijn sufferds die op internetfora vragen in welk slot hun videokaart hoort enzo.
Voordat mensen alternatieve moederborden aanraden, dit moederbord is 20 euro goedkoper dan een volgend moederbord in mijn eisenlijst. Vandaar dat ik graag wil weten of dit gaat werken ;)
Als mensen graag alle eisen willen weten post ik die op verzoek :)

Noot: Continue een grafische kaart in het systeem draaien is geen optie. Dit maakt de setup duurder, en minder energiezuinig.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

2k8 core edition of een hyperV/esx installatie kan je proberen

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Een oude pci vga kaart zal je setup amper meer laten verbruiken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:30
Leuk als je RDP fout geeft en je hem niet meer kan benaderen;) Mag je je server met hard reset opnieuw gaan opstarten. Vind dit echt 1 van de domste dingen die je kan doen voor een server.
Zoals spNk al aangeeft, oude pci verbruikt bijna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
barry457 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:06:
Leuk als je RDP fout geeft en je hem niet meer kan benaderen;) Mag je je server met hard reset opnieuw gaan opstarten. Vind dit echt 1 van de domste dingen die je kan doen voor een server.
Zoals spNk al aangeeft, oude pci verbruikt bijna niks meer.
Het gaat hier om een thuissituatie. Een beetje downtime is niet erg.

Misschien ben ik ook naief hoor. Ik heb nu een server draaien (die hard een upgrade nodig heeft). Ik heb nog nooit een RDP probleem gehad.

Ik denk trouwens dat ik voor een ander moederbord ga. Naast dat dit een vreemde vraag is, was ik voornamelijk geïnteresseerd in of dit mogelijk was ;)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Of het werkt hangt een beetje van de moederbordfabrikant af, de meeste systemen doen het gewoon zonder videokaart, heb er vroeger één of 2 gehad die het niet deden.

Als het niet werkt doet het uitzetten van 'halt on errors' vaak al wonderen :)

Remote desktop doet voor zover ik weet niks met de grafische kaart van de server, alle renderopdrachten worden over de netwerkverbinding verzonden en je werkstation tekent ze vervolgens :) Ik kan probleemloos RDP-en naar een VM die 4 MB (virtuele) videoram heeft met resoluties die niet in die 4 MB passen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1