Ik heb een Windows form met een aantal textboxen, comboboxen en labels.
Deze controls heb ik gekoppeld aan mijn SQLite database via Databindings.
Ik heb een dataset met de verschillende tabellen. Hier heb ik een DataViewManager van gemaakt.
Deze DVM gebruik ik als datasource:
Dit werkt prima. De data uit de database wordt getoond en ik kan zo ook de data wijzigen.
Ook heb ik een paar buttons: New, Save, Previous, Next, First, Last voor navigatie.
Inmiddels heb ik meer dan 1000 records in mijn tabel 'Artikel'. Het wordt dus wat onoverzichtelijk.
Ik probeer nu om een filter te zetten. Het filter vul ik zelf in een textbox in.
De volgende code filtert goed:
De eerst mbox geeft 1100 en de tweede 1. Dat klopt ook.
Nu moet ik de nieuwe dataset toewijzen aan mijn form controls en daar gaat het mis.
Het volgende heb ik al geprobeerd, maar ik blijf alle records houden:
Ik ben al de hele dag en avond aan het zoeken en lezen. Er zijn zat voorbeelden voor datagrids, maar niet voor textboxen.
Iemand nog een idee?
Deze controls heb ik gekoppeld aan mijn SQLite database via Databindings.
Ik heb een dataset met de verschillende tabellen. Hier heb ik een DataViewManager van gemaakt.
Deze DVM gebruik ik als datasource:
C#:
1
| this.mainForm.Artikelnummer.DataBindings.Add("Text", this.DsView, "Artikelen.Artikelnummer"); |
Dit werkt prima. De data uit de database wordt getoond en ik kan zo ook de data wijzigen.
Ook heb ik een paar buttons: New, Save, Previous, Next, First, Last voor navigatie.
Inmiddels heb ik meer dan 1000 records in mijn tabel 'Artikel'. Het wordt dus wat onoverzichtelijk.
Ik probeer nu om een filter te zetten. Het filter vul ik zelf in een textbox in.
De volgende code filtert goed:
C#:
1
2
3
| MessageBox.Show(this.ds.Tables["Artikelen"].DefaultView.Count.ToString()); this.ds.Tables["Artikelen"].DefaultView.RowFilter = filter; MessageBox.Show(this.ds.Tables["Artikelen"].DefaultView.Count.ToString()); |
De eerst mbox geeft 1100 en de tweede 1. Dat klopt ook.
Nu moet ik de nieuwe dataset toewijzen aan mijn form controls en daar gaat het mis.
Het volgende heb ik al geprobeerd, maar ik blijf alle records houden:
C#:
1
2
3
| this.DsView = this.ds.DefaultViewManager; this.mainForm.ArtikelnummerArtikel.DataBindings.Clear(); this.mainForm.ArtikelnummerArtikel.DataBindings.Add("Text", this.DsView, "Artikelen.Artikelnummer"); |
Ik ben al de hele dag en avond aan het zoeken en lezen. Er zijn zat voorbeelden voor datagrids, maar niet voor textboxen.
Iemand nog een idee?