Toon posts:

Logitech Z-5500 speakers op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Logitech set Z 5500 ik gebruikte hem eerder op me computer gewoon .
maar nu wil ik het op me laptop gaan gebruiken alleen ik heb maar 2 uitgangen voor luidsprekers of koptelefoons ofzo

maar de set moet 3 poorten hebben voor, voor, achter ,midden ,en subwoofer .

maar nu gebruik dan de midden sub + voor alleen probleem is de subwoofer doet het nu niet :(

en ik heb al wel een driver gedownload voor mij laptop zelf de Pavilion dv 7 van HP

heeft iemand een oplossing voor mij zo dat de subwoofer wel werkt? ik krijg nu wel bass geluid via de center luidspreker alleen dat is niet de bedoeling :)

wie kan mij helpen 8)7 _/-\o_

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:45
Je kunt met een kabel met aan beide zeiden een 3,5" jack aansluiting aan de zijkant van de pod de stereo aansluiting gebruiken.
Zet je output op Direct en je kunt eventueel met het effect "Stereo x2" de rest van de speakers aansturen.

edit:
Je kunt dit meteen testen door bij de meegeleverde 3x 3,5" combi kabel één van die 3 kabels te gebruiken tussen je laptop en de pod. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door hell4you op 28-02-2011 23:41 ]

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 11:53
Hiervoor kan je het beste een externe geluidskaart aanschaffen. Dit zal de kwaliteit van het geluid ten goede komen. Tevens zal de subwoofer dan ook werken naar behoren.

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

Dit is een usb geluidskaart dit prima werkt. er zijn ook nog alternatieven op de volgende pagina:

http://tweakers.net/price...qZGVsoANSl5zqm5mnZKVrWAsA

Zorg er wel voor dat je een 5.1/7.1 geluidskaart koopt dan, het liefst met s/pdif wat het signaal digitaal overbrengt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mathijs14 op 28-02-2011 23:36 . Reden: 2e link was verkeerd. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja he dat is een goeie ga morgen gelijk er voor na de stad zoeken haha bedankt in iedere geval :)

Verwijderd

mathijs55 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:35:
Hiervoor kan je het beste een externe geluidskaart aanschaffen. Dit zal de kwaliteit van het geluid ten goede komen. Tevens zal de subwoofer dan ook werken naar behoren.

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
USB is verre van ideaal voor audioapparaten, met wat CPU load erbij krijg je dan al snel stotteringen.

Je kan soms je laptop instellen dat hij de mic input als outputkanaal gebruikt, misschien werkt dat wel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

De subwoofer is een dedicated kanaal welke je dus niet zomaar uit een 3,5mm jack kan toveren als een links en een rechter kanaal. Maar er zijn dus wel wat oplossingen voor....

Zo kan je inderdaad kiezen om gewoon alles met één 3,5mm jack male - male kabel aan te sluiten en dus maar 2.0 stereo naar de Z-5500 te sturen. Je kan dan op de Z-5500 instellen dat deze geupmixed moet worden naar 5.1.

Andere optie is een externe geluidskaart. Maar dan heb je natuurlijk wel het punt wat ons Donkere Steentje ( :> ) aan haalt.

Andere optie zou nog kunnen zijn om te zien of je een S/PDIF hebt. Dus dat één van de uitgangen een digitaal signaal kan sturen. Kan alleen zo snel niet vinden of een HP Pavilion DV7 daarover beschikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:17:
[...]

USB is verre van ideaal voor audioapparaten, met wat CPU load erbij krijg je dan al snel stotteringen.

Je kan soms je laptop instellen dat hij de mic input als outputkanaal gebruikt, misschien werkt dat wel.
Niet waar. interne kaarten zijn juist gevoeliger voor storingen en 'lekkages". Gebruik via usb daarentegen is wel aan te raden omdat je met de juiste programmas (vb foobar met juste plugins) en windows 7 nu een mogelijkheid hebt tot perfecte geluidsdoorvoer naar externe audio apparaten.
Ik adviseer dan ook om niet voor computermerken (creative/asus enzo) te gaan als je een redelijke geluidskaart zoekt. Mocht je dat toch willen, dan is azuzen een van de weinige merken die je zou kunnen aanschaffen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
Onzin, ik gebruik al 3/4 jaar een Creative XFI USB geluidskaart, heb nog nooit last gehad van gestotter. Daarbij is het een prima geluidskaart die digitaal geluid kan overdragen of analoog. Daarbij is het apparaat lekker klein en installeren de drivers zich automatisch. Zowel onder XP als Windows 7 geen problemen, zelfs niet wanneer ik onder Windows 7 virtueel XP gebruik om mijn muziek af te spelen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:51:
[...]

Niet waar. interne kaarten zijn juist gevoeliger voor storingen en 'lekkages". Gebruik via usb daarentegen is wel aan te raden omdat je met de juiste programmas (vb foobar met juste plugins) en windows 7 nu een mogelijkheid hebt tot perfecte geluidsdoorvoer naar externe audio apparaten.
Ik adviseer dan ook om niet voor computermerken (creative/asus enzo) te gaan als je een redelijke geluidskaart zoekt. Mocht je dat toch willen, dan is azuzen een van de weinige merken die je zou kunnen aanschaffen.
En waar haal jij deze info vandaan ? Waarom zou het OS voor usb-poort oplossingen beter geoptimaliseerd zijn dan voor een interne oplossing (met veel snellere bus mogenlijkheden!). Ik heb ook nog nooit storing ondervonden bij het gebruik van een interne geluidskaart.

Edit : USB 2.0 vs PCI-e == 480 Mbit/s vs ( 250 MB/s (x1) 1 GB/s (x4)..etc )
Ik moet echter toegeven dat de geluidskaarten in de budget catagorie over een PCI x1 aansluiting bezitten en dus een een tragere bus hebben. :P Vreemde ontwikkeling als USB geluidskaarten beter gaan worden dan interne kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 01-03-2011 16:17 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Emiel1984 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:00:
[...]

En waar haal jij deze info vandaan ? Waarom zou het OS voor usb-poort oplossingen beter geoptimaliseerd zijn dan voor een interne oplossing (met veel snellere bus mogenlijkheden!). Ik heb ook nog nooit storing ondervonden bij het gebruik van een interne geluidskaart.

Edit : USB 2.0 vs PCI-e == 480 Mbit/s vs ( 250 MB/s (x1) 1 GB/s (x4)..etc )
Ik moet echter toegeven dat de geluidskaarten in de budget catagorie over een PCI x1 aansluiting bezitten en dus een een tragere bus hebben. :P Vreemde ontwikkeling als USB geluidskaarten beter gaan worden dan interne kaarten.
omdat extrene kaarten niet ontwkkeld worden door een PC brand die van audio de ballen snappen. welke van de bekende kaarten maken nou gebruik van Burr Brown dac-chips of wolfson chips? geen een. Je moet begrijpen, een goede audio kaart/dac bezit kwalitatief hele goede analoge onderdelen. pc merken maken daar geen gebruik van. wtf maakt nou bussnelheden uit als het gewoon troep betreft.
windows 7 ondersteunt kernel streaming en vanaf vista wasapi. Dit zijn bit perfect doorvoermethodes die gebaseerd zijn op een vorm van asio overdracht. daarom

Verwijderd

Het is simpel, je doet van de 3 aderige kabel de groene jack in de groene aansluiting op de pod, vervolgens doe je de andere kant de groene jack in de juiste uitgang van je laptop. Als 'input' op de pod kies je direct en met het knopje 'effect'' zet je hem op de gewenste stand( bijvoorbeeld stereo). Dan moet het werken (minimaal 2.1). Werkt dit niet kan je pod, je kabel of de uitgang van je laptop defect zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:44:
[...]

omdat extrene kaarten niet ontwkkeld worden door een PC brand die van audio de ballen snappen. welke van de bekende kaarten maken nou gebruik van Burr Brown dac-chips of wolfson chips? geen een. Je moet begrijpen, een goede audio kaart/dac bezit kwalitatief hele goede analoge onderdelen. pc merken maken daar geen gebruik van. wtf maakt nou bussnelheden uit als het gewoon troep betreft.
windows 7 ondersteunt kernel streaming en vanaf vista wasapi. Dit zijn bit perfect doorvoermethodes die gebaseerd zijn op een vorm van asio overdracht. daarom
Iets met klok en klepel...
Zoals iemand hierboven ook al vroeg, waar haal je deze info vandaan?
Het is niet Burr Brown dac-chips maar Burr Brown opamps en bijvoorbeeld een X-Fi heeft die.
Asio is niets meer dan een protocol om lage latency te behalen met meerdere in en uitgangen op je geluidskaart.
Dat ze een driver met asio ondersteuning schrijven voor (meestal) audio interfaces die in studio's worden gebruikt wil niet zeggen dat Asio ook maar iets met bitperfect streamen van je muziek te maken heeft.
Tevens snap ik totaal niet waarom hier naar wordt uitgeweken. TS heeft echt geen behoefte aan dure geluidskaart oplossingen, ik denk dat TS gewoon zijn Z5500 set wil aansluiten op zijn laptop om lekker muziek te luisteren.
Edit: 'PC brands' zoals Creative heeft ook een professionele lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 17:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:33:
[...]

Iets met klok en klepel...
Zoals iemand hierboven ook al vroeg, waar haal je deze info vandaan?
Het is niet Burr Brown dac-chips maar Burr Brown opamps en bijvoorbeeld een X-Fi heeft die.
Asio is niets meer dan een protocol om lage latency te behalen met meerdere in en uitgangen op je geluidskaart.
Dat ze een driver met asio ondersteuning schrijven voor (meestal) audio interfaces die in studio's worden gebruikt wil niet zeggen dat Asio ook maar iets met bitperfect streamen van je muziek te maken heeft.
Tevens snap ik totaal niet waarom hier naar wordt uitgeweken. TS heeft echt geen behoefte aan dure geluidskaart oplossingen, ik denk dat TS gewoon zijn Z5500 set wil aansluiten op zijn laptop om lekker muziek te luisteren.
Edit: 'PC brands' zoals Creative heeft ook een professionele lijn.
Ik had het niet tegen de TS zoals je kan zien.
je weet dat er verschillende gradaties zijn van de burr brown chips/opamps/whatever? als ze nou aanwezig zijn bij de creative producten, wens ik ze succes toe, het heeft lang genoeg geduurd iig. ook van belang is natuurlijk heo ze hun kaarten gaan ontwerpen (of hebben ontworpen).

Nee, maar het maakt het wel een stuk gemakkelijker en het komt er wel verdomt dichterbij aangezien door gebruik daarvan de windowssounddriver (sorry, ik heb niet zoveel verstand van computers iig) gepasseerd wordt?

TS vraagt iets, krijgt een beperkt antwoord, ik geef feedback op beperkt antwoord op TS, wat is daar mis mee? Doe je nou toch ook ofniet soms?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:17:
[...]

Ik had het niet tegen de TS zoals je kan zien.
Ik zie het, zie jij waar ik dat beweer dan? ;)
[...]

je weet dat er verschillende gradaties zijn van de burr brown chips/opamps/whatever? als ze nou aanwezig zijn bij de creative producten, wens ik ze succes toe, het heeft lang genoeg geduurd iig. ook van belang is natuurlijk heo ze hun kaarten gaan ontwerpen (of hebben ontworpen).
Daar ben ik van op de hoogte. De Burr Brown's zitten al een tijdje op de XFi, en je hebt uiteraard gelijk over het totale ontwerp, één goed component maakt een kaart niet meteen een topper.
[...]

Nee, maar het maakt het wel een stuk gemakkelijker en het komt er wel verdomt dichterbij aangezien door gebruik daarvan de windowssounddriver (sorry, ik heb niet zoveel verstand van computers iig) gepasseerd wordt?
Klopt die laatste eigenschap delen ze, verder zijn ze verschillend.
[...]
TS vraagt iets, krijgt een beperkt antwoord, ik geef feedback op beperkt antwoord op TS, wat is daar mis mee? Doe je nou toch ook ofniet soms?
De post boven die waar je nu op reageert bied ik TS een oplossing, tevens probeer ik wat dingen te verduidelijken. Ik zeg toch niet dat er wat mis is, het hele topic is ontspoord. Maak dan een nieuw topic aan, gaan we daar verder :)
Pagina: 1