• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Onlangs is de website MijnPensioenoverzicht.nl gelanceerd. Hiermee is te zien wat voor pensioen er is op te bouwen.

Op mijnpensioenoverzicht.nl is naast AOW inzichtelijk hoeveel pensioen er is en bij welke pensioenuitvoerder (pensioenfonds of -verzekeraar). Ook is te vinden u wat nabestaanden ontvangen bij overlijden.

Het is een intiatief van van de gezamenlijke Nederlandes Pensioenfondsen, de pensioenverzekeraars en de Sociale Verzekeringsbank (SVB). Alle informatie is gratis en er kan ingelogd worden middels de DigiD code.

Ben even benieuwd wat jullie van deze website vinden. Het geeft de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in het eigen pensioen. Maar misschien zijn er mensen die hier helemaal niet mee bezig zijn en dat kan natuurlijk altijd.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Och.. de SVB... Met die gasten ben ik maar gestopt met hun woekerpolissen, en mensen naar je toe sturen die puur voor hun eigen provisie polissen willen verkopen..

Ik heb m'n polissen die via de SVB liepen (woekerpolis x 3 dus), mooi stop gezet, en maar m'n verlies genomen. Stelletje boeven zijn het..

Ey!! Macarena \o/

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het alleen een tijdje geleden geprobeerd, maar toen werkte het nog niet helemaal, bepaalde info was niet te vinden, maar dat kan ook komen omdat niet alle pensioenverzekeraars hun info hadden aangeleverd, geloof ik.

Maar het initiatief vind ik zeer goed, persoonlijk. Er zijn weinig mensen die zich bewust zijn van hun pensioenen en om het op deze manier voor iedereen inzichtelijk te maken vind ik een prima idee :)
RaZ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:19:
Och.. de SVB...[...] met hun woekerpolissen
Ook een mooie manier om de sociale premies te benoemen :+

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 28-02-2011 22:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben totaal niet met pensioenen en aanverwante zaken bezig. Wel valt me op dat ik volgens die site op ongeveer 60% van mijn huidige inkomen uit ga komen. :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Leuke is dat het in ieder geval niet geschikt is voor een NHG hypotheek aanvraag omdat de waardes die getoont worden weer gebaseerd zijn op vervroegd pensioen op 62 jarige leeftijd en daarna het rest pension vanaf 65. Althans zo iets werd me verteld toen ik ze het overzicht aanleverde. Niet alles wat belangrijk is staat erop.
Toen maar me hele pensioenoverzicht geneuzel maar aan de bank gegeven zodat ze het lekker zelf konden uitzoeken :P

En al me al is dat wel goed gekomen maar niet via het "makkelijke" overzicht.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Radical1980
Och.. de SVB... Met die gasten ben ik maar gestopt met hun woekerpolissen, en mensen naar je toe sturen die puur voor hun eigen provisie polissen willen verkopen..

Ik heb m'n polissen die via de SVB liepen (woekerpolis x 3 dus), mooi stop gezet, en maar m'n verlies genomen. Stelletje boeven zijn het..
SVB is een partij, ben het met je eens dat er genoeg "nare organisaties" zijn, maar volgens mij heeft het weinig zin om alle aandacht te schenken aan een partij als SVB terwijl dit topic juist gaat over het pensioenoverzicht als geheel.

Kan de frustratie trouwens wel begrijpen. ;)

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Het is grappig, maar het is ook een beetje natte vinger werk. Mensen met een middel of eindloon weten ongeveer precies wat ze krijgen, maar ik ben nu nog afhankelijk van de beurs dus als morgen de beurs 50% hoger staat, lijkt het alsof ik ineens veel meer pensioen kan krijgen, maar daalt ie morgen 50% idem de andere kant op... dus zeker voor mensen die een pensioen opbouwen op basis van inleg (en uiteindelijk obv het eindkapitaal 'pensioen kopen') is het minder zeker dan mensen met een zekerder pensioen.

• Radical1980
anandus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:20:
Ik heb het alleen een tijdje geleden geprobeerd, maar toen werkte het nog niet helemaal, bepaalde info was niet te vinden, maar dat kan ook komen omdat niet alle pensioenverzekeraars hun info hadden aangeleverd, geloof ik.

Maar het initiatief vind ik zeer goed, persoonlijk. Er zijn weinig mensen die zich bewust zijn van hun pensioenen en om het op deze manier voor iedereen inzichtelijk te maken vind ik een prima idee :)

[...]
Las ook op internet dat het wat stroef ging in het begin. Heb zojuist voor de eerste keer gekeken en volgens mij loopt het nog niet helemaal soepel.

Heb meteen weer een interessant onderwerp kunnen vinden, hoe zit het met mensen hun pensioen bij overlijden. Aangezien dit per polis anders is, denk ik dat op deze manier nog aardig wat geld bij de pensioenverzekeraars blijft zitten. :X

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
goed initiatief, omdat het toch vaak erg onduidelijk is. echter is nationale nederlanden hier bv maar bijgewerkt tot 31-12-2009.

[ Voor 10% gewijzigd door Tiemez op 28-02-2011 22:34 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb ook maar eens ingelogd.... Geen slecht inkomen al zeg ik het zelf.... tenminste... als ik nu met pensioen zou gaan.... Dat is wel het voordeel van werkzaam zijn in de financiele branche volgens mij. Mijn 2 voorlaatste werkgevers hadden echt goede pensioenen. Als ik vandaag met pensioen zou gaan, zou ik niet eens een eigen pensioenvoorziening hoeven te treffen... Das best netjes.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Radical1980
Tiemez schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:32:
goed initiatief, omdat het toch vaak erg onduidelijk is. echter is nationale nederlanden hier bv maar bijgewerkt tot 31-12-2009.
Ja, volgens mij is de informatie nog maar beschikbaar t/m december 2009. Hopelijk wordt de rest snel bijgewerkt want als dat niet gebeurt, hebben we er met elkaar natuurlijk niet zoveel aan.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Radical1980 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:35:
[...]
Ja, volgens mij is de informatie nog maar beschikbaar t/m december 2009. Hopelijk wordt de rest snel bijgewerkt want als dat niet gebeurt, hebben we er met elkaar natuurlijk niet zoveel aan.
Das ook niet zo vreemd, want volgens mij heeft ook nog niemand zijn UPO van 2010 in de bus gehad... Dus geheel niet vreemd dat de gegevens zijn bijgewerkt tot 31-12-2009... 2010 is immers pas afgelopen....

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Radical1980 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:28:
[...]
Heb meteen weer een interessant onderwerp kunnen vinden, hoe zit het met mensen hun pensioen bij overlijden. Aangezien dit per polis anders is, denk ik dat op deze manier nog aardig wat geld bij de pensioenverzekeraars blijft zitten. :X
Dat is juist het punt waar ik me aan erger bij z'n fonds, namelijk als je alleenstaand bent is alles wat je hebt gespaard voor het fonds. Ben je getrouwd of geregistreerd partnerschap EN heb je je partner opgegeven dan krijg die een nabestaande pensioen maar ook dat is geen vetpot.
Ik zit zelf in de klein metaal en via CAO ben je verplicht mee te doen aan pensioenfonds maar ik zou het liever zelf regelen.

Gaat nu per maand zo'n 130 euro die kant op van me loon strook en me werkgever zou daar ook nog eens 130 bij moeten leggen ( 50/50 ). Simpel rekensommetje 12*250 (voor gemak afgerond) = 3000 *1,03(rente) en dan eens 40 jaar lang doen. Alleen die rente doe je dan steeds over het totaal gespaarde geld. Van dit totaal moet dan wel inkomstenbelasting weer vanaf naar dat moet bij pensioen ook. Alleen het voordeel is dat dit geld wel direct beschikbaar is ipv elke maand maar een beetje.
Omslag punt zit hem dan wel rond een jaar of 18 want pensioen gaat door tot je dood en je eigen spaarpot totdat die op is :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Radical1980 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:25:
[...]
SVB is een partij, ben het met je eens dat er genoeg "nare organisaties" zijn, maar volgens mij heeft het weinig zin om alle aandacht te schenken aan een partij als SVB terwijl dit topic juist gaat over het pensioenoverzicht als geheel.
Sociale Verzekeringsbank = De overheid. http://svb.nl/int/nl/index.jsp

Het is dus geen partij noch een commerciële verzekeringsmaatschappij.

Ik snap niet goed hoe iemand op dit idee komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 01-03-2011 07:35 ]

ARME AOW’er

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

JaQ

Guardian Angel schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 07:31:
Sociale Verzekeringsbank = De overheid. http://svb.nl/int/nl/index.jsp

Het is dus geen partij noch een commerciële verzekeringsmaatschappij.

Ik snap niet goed hoe iemand op dit idee komt.
Misschien komt de verwarring door het betalen van AOW-premie? Naar mijn smaak is AOW-belasting een betere omschrijving :)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Naboo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:35:
Ik heb ook maar eens ingelogd.... Geen slecht inkomen al zeg ik het zelf.... tenminste... als ik nu met pensioen zou gaan.... Dat is wel het voordeel van werkzaam zijn in de financiele branche volgens mij. Mijn 2 voorlaatste werkgevers hadden echt goede pensioenen. Als ik vandaag met pensioen zou gaan, zou ik niet eens een eigen pensioenvoorziening hoeven te treffen... Das best netjes.....
Zo werkt het dus niet. De bedragen die er staan gelden alleen als je tot aan je pensioendatum blijft werken volgens je huidige dienstverband. Als je nu zou stoppen met werken krijg je waarschijnlijk een paar tientjes ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Devil schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Zo werkt het dus niet. De bedragen die er staan gelden alleen als je tot aan je pensioendatum blijft werken volgens je huidige dienstverband. Als je nu zou stoppen met werken krijg je waarschijnlijk een paar tientjes ;)
Duh! ;)

Ik bedoelde dus dat STEL dat vandaag mijn pensioen in zou gaan (als in; ik ben NU al 65) ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

JaQ schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:20:
[...]
Misschien komt de verwarring door het betalen van AOW-premie? Naar mijn smaak is AOW-belasting een betere omschrijving :)
Er is nog veel, heel veel meer dat de SVB ook regelt. Daarnaast heeft degene wie ik quote het over woekerpolissen en tussenpersonen.

ARME AOW’er

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vind het overzicht een gemiste kans. Essentiele informatie zoals de factor A voor de laatste 15 jaar kun je niet aflezen waardoor je nog steeds niet goed de reserveringsruimte kunt berekenen voor het corrigeren van een pensioengat met belastingvoordeel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
De 2 werkgevers waar ik fulltime heb gewerkt (vanaf 2007) staan er niet tussen. Dus dat scheelt nogal wat aan pensioen 8)7.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

JBrennan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:21:
De 2 werkgevers waar ik fulltime heb gewerkt (vanaf 2007) staan er niet tussen. Dus dat scheelt nogal wat aan pensioen 8)7.
Heb je wel pensioen opgebouwd in die periode, en bij wie dan (dat is vaak niet je werkgever zelf, maar een 3e partij)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:41

Kettrick

Rantmeister!

Ik mis mijn pensioen wat ik heb opgebouwd bij pensioenfonds atos origin, meer mensen die deze club missen in het overzicht ?.

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Jaspertje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:27:
[...]

Heb je wel pensioen opgebouwd in die periode, en bij wie dan (dat is vaak niet je werkgever zelf, maar een 3e partij)
Ja, ik heb wel pensioen opgebouwd. Bij mijn huidige werkgever is het bij de Aegon, die stond bij mij niet in de lijst. Maakt ook verder niet uit, ik houd het zelf ook bij. Vind het alleen raar.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bij mij staat er niets van NN bij. Schijnt tegen eind dit jaar pas te komen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1