Wat is de Maximale overklok voor de Phenom AMD 2 X4 955?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste forum,

Ik probeer de ultieme (hoogste waarden) overclock te vinden voor mijn pc. Ik heb reeds wat rondgekeken op tweakers, you tube en google, maar weet nog geen exacte uitslag. Ik heb een AMD Phenom 2 X4 955 als (quad core) processor die standaard op 3.2 GHZ loopt. Deze wordt gekoeld door een F2 Mugan lucht koeler.
Een GA-MA 790 XT UD4P op een AM3 socket moederbord, 4G geheugen DDR3. Met een 6850 Readeon videokaart 1GDDR5. Momenteel loopt hij prima op 3.9 GHZ en de multiplier in de bios staat dan op 19.5 X. Kan iemand me zeggen of er nog meer inzit, of zal ik het hier maar bij houden. Heb deze wel eens op 4.0 en 4.1 GHZ gehad, maar de voltages niet aangepast. Dan merk ik bijvoorbeeld bij Benchmarks 06 en 11 dat hij er halverwege mee stopt. Vandaar dat ik hem weer terug gezet heb, op 3.9 GHZ.

Ciao E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
hoe ver je pc wil overklokken is afhankelijk van meerdere factoren, onder andere de koeling, de rest van de hardware en de lichting van je CPU. vooral dat laatste is zeer van belang, Ook al 2 dezelfde CPU's, dan kan het nog zijn dat de één verder klokt dan de ander! succes iig met het OC'en. en 3,9 is al best netjes toch?!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals hierboven ook al aangegeven wordt kan niemand je vertellen wat de max OC is omdat dit per CPU en de rest van de onderdelen verschilt. Als je er LN2 op zet weet ik zeker dat er nog makkelijk 500MHz bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Draai wat stabiliteitstests (Orthos, OCCT of Prime95 om maar iets te noemen) en kijk of hij het een aantal uur vol houd (8+ is goed).
Crasht het -> instabiel -> GHz verlagen of spanning verhogen
Crasht het niet -> stabiel -> zo laten of GHz verhogen tot instabiel wordt (en dan een stapje terug)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.