Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 21:12
Wat zijn de ervaringen met de batterij van de Asus P31F?
Ik heb de batterij nu twee keer opgeladen, zit nu op 18% remaining, en hij heeft al een slijtage van 5,2% (design capacity 81,2 Wh, energy when full 77 Wh).
Hiervoor een Acer 1810TZ gehad en deze had na een jaar nog steeds 100% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Er bestaat zoiets als meetonzekerheid, dat soort softwarematige tools zijn nogal onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Dit is de eerste keer dat ik dit bij een nieuwe laptop zie. Ik heb de afgelopen drie jaar van verschillende merken laptops gehad en dit is de eerste met dit verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu had dit ook, bij aankomst nog 92% capaciteit over. Anandtech observeerde niet lang geleden hetzelfde bij een review van de xps 15.

Niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:09:
Mijn accu had dit ook, bij aankomst nog 92% capaciteit over. Anandtech observeerde niet lang geleden hetzelfde bij een review van de xps 15.

Niets om je zorgen over te maken.
Ik heb de laatste jaren redelijk wat nieuwe laptops onder handen gehad. Dit is de eerste die deze mate van capaciteit bij aanschaf kwijt is. Het is bekend dat batterijen achteruit gaan als ze lang liggen. Deze laptop was echter pas op de markt en ik had niet verwacht dat dit een normaal verschijnsel kan zijn bij nieuwe laptops.
Ik zal in iedergeval de komende tijd de capaciteit blijven monitoren.