Flinkt
[ Voor 99% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:01 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:01 ]
.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 22:24 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Doordat ik enkel die pc's bedien, staan ze dus nooit allebei tegelijkertijd aan. Rechstreeks syncen tussen de pc's is dus uitgesloten, er moet een derde client zijn die de data opslaat in afwachting van aanpassingen e.d.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:18:
Heb je al gekeken of Synctoy doet wat jij wilt?
http://www.microsoft.com/...d0592d8c52&DisplayLang=en
Laptops blijven achter op prestaties + als je >1TB wilt opslaan moet je sowieso kijken naar een vaste pc (of klooien met externe HDD's)locke960 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:28:
Geen antwoord op je vraag, maar is het niet gewoon tijd voor een portable ?
Ik veronderstel dat je beide computers dus synct met de FTP-server en dat ze altijd van de FTP de nieuwste gegevens halen? Dan moet ik dus enkel nog op zoek naar statische hosting met 60GB ruimte.maratropa schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:24:
Ik heb een server en 2 workstations draaien met daarop hamachi als vpn. Met Allway sync sync ik bepaalde mappen naar de server. Ftp kan trouwens ook met allway sync..
[ Voor 22% gewijzigd door Lulukai op 01-03-2011 10:54 ]
.
[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 01-03-2011 12:15 ]
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Lulukai op 01-03-2011 18:53 ]
.
rsync verondersteld voorzover ik heb getest dat beide computers tezelfdertijd online zijn, er is geen functie om te syncen via een intermediate locationlocke960 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:04:
Als je via een tussen lokatie wilt syncen zou ik eens kijken naar een rsync gebaseerde oplossing. Dat is een client-server oplossing die niet het hele veranderde bestand kopieert maar alleen de veranderde gedeelten.Via een relatief langzame internetverbinding gaat dat toch nog snel.
Wikipedia: rsync
Ik gebruik dit zelf alleen voor het maken van Backups, niet voor het synchroon houden van meerdere lokaties maar ik zie niet in waarom dat niet mogelijk zou kunnen zijn.
overigens zijn er NAS'sen met rsync ondersteuning. die zou je als centrale server kunnen gebruiken.
Ik kan me echter nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat een portable een betere oplossing zou zijn. Je moet wel erg stevige eisen hebben als je het daar niet mee red.
.
uhh, je hoeft toch niet rechtstreeks van de ene pc naar de andere pc met rsync. ? voor je ftp oplossing had je toch ook een derde apparaat in gedachten dat er tussen staat ? Dat kan dat toch ook een rsync server zijn ipv ftp. ?ruyckske schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:35:
[...]
rsync verondersteld voorzover ik heb getest dat beide computers tezelfdertijd online zijn, er is geen functie om te syncen via een intermediate location
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik dacht dat SVN enkel voor sourcecode en tekstbestanden was?Sudden schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:19:
Vreemd dat nog niemand de optie SVN heeft genoemd. Je hebt het over zelf een server opzetten, dan lijkt me svn juist een van de primaire kandidaten samen met ftp?
.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
[ Voor 19% gewijzigd door AirX op 28-06-2011 15:02 ]
.
.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 29-04-2012 12:46 ]
The devil is in the details.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq