Waar ik een tijdje tegen aan stoei is dat ik met mijn telefoon (samsung i8910 hd) verbinding wil maken met het netwerk "hobbynetwerk" en dat de router dat signaal dan doorlinkt naar de laptop (192.168.1.111) met Apache USB webserver v8.0. Vervolgens moet op mijn telefoon dan de index.html verschijnen. (Op die Apache usb webserver heb ik een simpele index.html staan in de rootdir. Werkt gewoon via de localhost en als ik het ip-adres 192.168.1.111 in de browser type.)
Maar dat gebeurd niet. In plaats daarvan krijg ik op de telefoon: "Web: Geen reactie van gateway". Kan kloppen want de WAN poort is leeg.
Op de router heb ik al van alles geprobeerd in te stellen.
Bijvoorbeeld:
Wireless AP Isolation op Disable en
HTTP Redirect. (HTTP Destination IP: 192.168.1.111)
Ook de port-forwarding geprobeerd:
Apache heb ik op port 80 draaien, dus
Port from: 80
Protocol: both
Ip Adress 192.168.1.111
Port to: 80
Enable "aangevinkt".
Maar ik denk dat ik "te moeilijk denk". Wat denken jullie?
Hoe krijg ik de index.html van de laptop op de mobile telefoon?
Ik hoop dat het plaatje zichtbaar is:
http://t.co/TtUU1ij
/edit:
nog iets: als ik mijn desktop in LAN port 2 prik krijg ik wel de index.html als ik "192.168.1.111" in de browser type, maar als ik bijv. www.google.nl intype, dan word ik niet redirected. Dan krijg ik alleen zoiets van "page cannot be displayed".
Maar dat gebeurd niet. In plaats daarvan krijg ik op de telefoon: "Web: Geen reactie van gateway". Kan kloppen want de WAN poort is leeg.
Op de router heb ik al van alles geprobeerd in te stellen.
Bijvoorbeeld:
Wireless AP Isolation op Disable en
HTTP Redirect. (HTTP Destination IP: 192.168.1.111)
Ook de port-forwarding geprobeerd:
Apache heb ik op port 80 draaien, dus
Port from: 80
Protocol: both
Ip Adress 192.168.1.111
Port to: 80
Enable "aangevinkt".
Maar ik denk dat ik "te moeilijk denk". Wat denken jullie?
Hoe krijg ik de index.html van de laptop op de mobile telefoon?
Ik hoop dat het plaatje zichtbaar is:
http://t.co/TtUU1ij
/edit:
nog iets: als ik mijn desktop in LAN port 2 prik krijg ik wel de index.html als ik "192.168.1.111" in de browser type, maar als ik bijv. www.google.nl intype, dan word ik niet redirected. Dan krijg ik alleen zoiets van "page cannot be displayed".
[ Voor 10% gewijzigd door Totibbs op 28-02-2011 21:23 ]