Hallo ik heb straks een laptop nodig voor mijn studie. Omdat ik dan elke dag met de trein moet zou ik gaan voor de 13,3 inch macbook pro of air.
Het is voor een Interactieve vormgeving studie. De studie staat zelf niet helemaal achter het idee van een macbook. Staat op de site, maar als je er naast Windows draait is het geen probleem voor sommige programma's.
Is de resolutie hoog genoeg van de macbook pro. Voor een studie waar veel wordt veel aan photoshopt en meer van die programma's gedaan. Mijn budget wordt ongeveer 1500 euro.
Ik heb de laptop pas nodig in september.
Of is het verschil met meenemen niet zo erg met een 15,4 inch is wel weer wat groter. Thuis heb ik wel een 23 inch scherm minimaal wat dan op aan gesloten wordt.
Eisen laptop
Het is voor een Interactieve vormgeving studie. De studie staat zelf niet helemaal achter het idee van een macbook. Staat op de site, maar als je er naast Windows draait is het geen probleem voor sommige programma's.
Is de resolutie hoog genoeg van de macbook pro. Voor een studie waar veel wordt veel aan photoshopt en meer van die programma's gedaan. Mijn budget wordt ongeveer 1500 euro.
Ik heb de laptop pas nodig in september.
Of is het verschil met meenemen niet zo erg met een 15,4 inch is wel weer wat groter. Thuis heb ik wel een 23 inch scherm minimaal wat dan op aan gesloten wordt.
Eisen laptop
Laptop
Je laptop moet minimaal voldoen aan de volgende systeemeisen:
Intel i3 processor
4Gb ram
Videokaart met eigen geheugen
Wireless ondersteuning voor N standaard
Minimaal 250Gb HD
Windows 7 64 bit besturingssysteem
Aanbevolen leverancier
Met online computerleverancier CampusShop maken we goede afspraken over de prijzen van een aantal geschikte laptops en de bijbehorende service. Vanaf juni 2011 vind je op deze pagina informatie over deze laptops en de manier van bestellen.
Andere leveranciers
Je bent niet verplicht je laptop aan te schaffen bij CampusShop maar wij raden dat wel aan. Als je een laptop koopt bij een andere leverancier, kijk dan goed naar de service die je krijgt als je laptop defect raakt. Je kunt je laptop niet meerdere weken missen voor een reparatie. Vanzelfsprekend kijk je ook goed naar de systeemeisen.
Mac
Wij raden studenten aan een PC-laptop te kopen omdat bepaalde educatieve software alleen met Windows werkt. Als je liever een Mac van Apple aanschaft, dan is dat geen probleem. Het Mac OS moet minimaal versie 10.6 zijn. Op een Apple-computer is met de standaard bijgeleverde software ook Windows naast het Apple besturingssysteem te installeren.