Wifi N verbinding valt weg, G houdt wel stand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:03
Ik heb nu bijna 3 jaar een Dell XPS M1530 (zie sig voor specs). Hierin zit een Intel 4965AGN wifi kaartje. Tevens heb ik een ASUS WL 500W draadloze router die wifi N ondersteunt.

Dit setje heeft circa 2 jaar goed gefunctioneerd tot een 4 tal maanden terug sinds mijn windows 7 installatie. Als ik een wifi N verbinding opzet dan ligt deze er om de haverklap uit. Dit gebeurt alleen bij mijn laptop en onregelmatig. Soms kan ik 2 uur wifi-N gebruiken en soms ligt het er na 30 seconden al uit. De laptop van mijn vriendin en mijn werk laptop hebben geen probleem om een wifi-N verbinding te behouden.

Aangezien wifi N er continue uitvliegt op mijn XPS M1530 heb ik in de settings wifi-N uitgeschakeld. Mijn laptop maakt nu stabiel verbinding met wifi-G snelheid. Voor internetten is geen ramp, maar als ik weer eens enkele GB's van en naar mijn NAS aan het verstouwen ben, dan is dat wel weer errug traag.

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat wifi N enkele op mijn Dell instabiel is, terwijl dit onder vista altijd prima heeft gewerkt? En nog mooier, hoe zorg ik dat het weer goed werkt? Wat betreft drivers. Ik kijk elke 3 weken op de intel site. Als er nieuwe drivers zijn dan update ik mijn drivers. Geen van de drivers van de laatste 4 maanden laten dit probleem verdwijnen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het bereik van N via 5 GHz is minder ver dan N via 2,4 (de 5 GHz band draagt minder ver). Naast dat het kan ook zijn dat er buren (alhoewel minder waarschijnlijk) op dezelfde bandbreedte zitten als jij. Dit kun je controleren met inSSIDer, vrij te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Die router heeft geen 5GHz radio, is deze zijn firmware wel up-to-date? Voor Intel kaartjes: beveiliging op WPA(2) met alleen AES encryptie en WMM enabled (als die optie er is ergens bij advanced wireless etc.).