Herstel ext3 partitie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Recent is mijn Ubuntu based media pc'tje gecrashed na een poging windows te installeren.
Ik had ruimte gelaten op mijn HD om windows te installeren. lege ruimte in een extended partitie.

nadat ik de windows setup starte, wilde hij daar een nieuwe partitie (NTFS) in maken, wat me goed leek.
helaas verwijderde windows een deel van mijn partitietabel.ik heb de partitietabel weten te herstellen, maar nu kan ik niet meer bij mijn data.

Na wat andere topics en linux fora te hebben bezocht, bleek ik met gpart en testdisk aan te slag te kunnen gaan.

vooral testdisk heeft me kunnen helpen door de partitietabel te herstellen zoals hij was.
Als ik nu met ubuntu live mijn pc opstart en een partitie mount, gaat dat prima, maar mijn data blijft onzichtbaar.

ds -h

geeft aan dat er ongeveer 80Gb beschreven is, wat wel klopt ongeveer. Maar de data lijkt onzichtbaar voor Ubuntu. Moet ik nog iets met rechten doen? of iets anders? ik weet het even niet meer.

specs:
Ubuntu 10.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 23:36
Ik zou alvast eerst een image maken van de partitie (kan je met dd) vooraleer verder te gaan, zo blijft het origineel in elk geval ongewijzigd en kan je met de image onbezorgd alles uitproberen.

Ikzelf heb in het verleden per ongeluk eens mijn volledige maildir gewist op een ext3 schijf, maar nagenoeg alles kunnen recoveren met ext3grep. Helaas kan jouw probleem best wel eens een stuk complexer zijn doordat je de partitietabel overschreven en hermaakt hebt.
Als de rest van de partitie verder onaangeroerd gebleven is kan je alvast eens proberen of ext3grep nog verwijzingen naar je files terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik was in de veronderstelling dat TestDisk er ook mee overweg kan maar ik weet het niet zeker.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Thanx voor de hulp zover. was even met vakantie.

Testdisk had ik al geprobeerd, zonder resultaat.

Zit het net ext3grep te proberen, maar ook deze kan weinig vinden. Wel worden blocken gevonden met de wijzigingsdatum net voordat het allemaal in de soep liep. Er is dus nog wel data..

iemand nog suggesties?