Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb hier een Wildfire van mijn vader die zijn persoonlijk Gmailadres als primaire Google account heeft ingesteld. Daarnaast wil ik zijn werkadres toevoegen. Dit is een Google Apps account met een forward vanuit zijn eigen domein (aangepast mx-record). Het probleem treedt echter ook op als ik mijn eigen, standaard Gmail accountje wil toevoegen, dus het ligt niet aan het feit dat het een Apps account is.

Wat gebeurt er? Ik ga naar Accounts & Sync en kies Add Account. Ik kies Google en voer de (juiste) gegevens in, username en password. Hij gaat even verbinden en vraagt dan wat je wil syncen. Ik vink e-mail aan, contacts en kalender uit. Hij gaat dan meteen syncen en ik krijg in de statusbalk een envelopje (nieuwe mail binnen).

Echter..! Als ik de 'installatie' afrond dan is de account weer weg! Je komt dan terug in het Accounts-overzicht en soms zie ik de nieuwe account daar heel even staan en is 'ie meteen weer weg. Ook in Gmail vind ik de account niet terug, wachten helpt ook niet.

Ik ben niet de enige met dit probleem, maar elders aangedragen oplossingen werken niet voor mij. Hetzelfde probleem treedt overigens ook op met mijn Desire. Software is op beide apparaten up-to-date.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mother, will they like this song?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb twee Gmail accounts op mijn Desire, maar dat doe ik niet via de standaard Gmail client of HTC Email, maar via Improved Email (alleen voor Froyo). Heb je al andere clients geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik probeer het zowel via de Gmail client als via de Settings. Dus in principe is het niet afhankelijk van de client, want ook buiten de client om werkt het niet.

Ook wil ik liever niet een extra client installeren want de Gmail client werkt prima. Uiteraard is het ook een principekwestie; het moet gewoon werken.

[ Voor 32% gewijzigd door TheLunatic op 28-02-2011 19:21 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, ik zeg toch dat het met een aparte client kan (dwz Improved Email)? Die maakt geen gebruik van de Gmail of HTC ingebouwde email clients.

Dus niet via de Gmail client of settings (dat is hetzelfde als ik me goed herinner).
Ook wil ik liever niet een extra client installeren want de Gmail client werkt prima. Uiteraard is het ook een principekwestie; het moet gewoon werken.
Principes mag je zelf uitzoeken, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 28-02-2011 19:23 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Met name omdat ik geen aparte client wil. Er zit een ingebouwde client in Android die aan al mijn wensen voldoet en de gewenste functionaliteit heeft, dus die wil ik graag gebruiken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb het trouwens even op mijn Desire gedaan, via de Gmail client, en werkt probleemloos. Het moet dus iets op jullie specifieke telefoons zijn.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Terug naar stock/fabrieksinstellingen dan handmatig de twee accounts toevoegen. Rebooten en opnieuw kijken of het geheel synct.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Da's wel erg rigoreus op een volledig geconfigureerde telefoon, dan moet ik weer van voor af aan beginnen en maar hopen dat het het probleem oplost.

Maar blijbkaar ben ik de enige met dit probleem? Kan iemand eens proberen een tweede Gmail account toe te voegen op zijn niet-geroote Desire of Wildfire?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheLunatic schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:58:
Maar blijbkaar ben ik de enige met dit probleem? Kan iemand eens proberen een tweede Gmail account toe te voegen op zijn niet-geroote Desire of Wildfire?
De mijne is inderdaad geroot en heeft een custom ROM (baadnewz Desire HD/Z combinatie ROM).

Maar je hebt het in eigen hand. Als het echt lastig is en toch hard nodig, dan heb je een manier om eromheen te gaan met die andere client. Zeg maar wat je belangrijker vind, de Gmail client gebruiken of twee accounts hebben.

Pagina: 1