Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
Beste,

Ik heb sinds dit weekend een HDC-SD60 camcorder van Panasonic. Ik ben al enkele dagen op zoek naar een geschikte geheugenkaart, waarbij mijn oog viel op een SDXC geheugenkaart (omwille van de capaciteit). Echter ik vind nauwelijks reviews / ervaringen van gebruikers.

Volgens de specs van de camcorder heb ik minimaal een class 4 geheugenkaart nodig. Dan zijn er volgens de pricewatch 2 betaalbare SDXC geheugenkaarten:

- Kingston Ultimate SDXC 64GB Class 6
- Transcend SDXC 64GB Class 10

Nu blijkt echter dat de eerstgenoemde Kingston module (SD6/64GB-U) opgevolgd is door de SD6A/64GB (die meer dan 200 euro kost). Ik vind echter nergens terug wat het verschil is tussen beiden: beiden hebben min of meer dezelfde specificaties, maar verschillen wel enorm kwa prijs!

De Transcend komt dan weer niet al te goed uit deze review, desondanks deze kaart een class 10 label heeft.

Ik vroeg me dan ook af of er iemand ervaring heeft met één van bovenstaande kaarten in combinatie met een camcorder. Misschien weet iemand wat het verschil is tussen de twee (ogenschijnlijk identieke) Kingston kaarten? Raden jullie deze SDXC kaarten aan voor gebruik in een camcorder?

Dank alvast voor jullie advies!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb die Transcend in het tweede cardslot van mijn Nikon D7000 zitten. Ik heb hem gekocht omdat hij a) niet duur was en b) hij optimaal zou presteren als hij alleen wordt gebruikt om grote bestanden op weg te schrijven; volgens reviews die ik indertijd vond is hij zo goed als nergens anders goed in/voor.
De D7000 heeft dus twee cardslots, in de eerste heb ik een 'normale' Sandisk SDHC van 16GB zitten voor foto's en de video wordt uitsluitend weggeschreven naar de Transcend. Het is dus niet echt een camcorder, maar tot nog toe bevalt het prima.