Ik heb een Samsung Wave die is gekocht bij The Phone House. Achteraf blijkt dat het om een Duitse versie gaat, te merken aan de Widgets. Updaten via KIES naar een Nederlandse versie bleek niet mogelijk. Ook niet nadat ik het toestel had ingeleverd bij The Phone House en deze het door Dynafix hebben laten updaten naar een Nederlandse versie van BADA 1.2. Ik heb Samsung gevraagd om opheldering en dit is hun antwoord.
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Omdat uw toestel oorspronkelijk Duits is (met een Duits IMEI-nummer), kan deze nooit ge-update worden via
KIES. U zult hiervoor toch inderdaad gebruik moeten maken een reparatiecentrum. Wel heeft u op dit moment
de laatste versie van Bada.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-
SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens
paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
N Fransen
Samsung Electronics Benelux B.V.
M.i. is er sprake van een kennelijke onwil van Samsung om wijzigingen in het toestel aan te (laten) brengen waardoor updaten via KIES wel mogelijk is. Ik weet, via forums, dat er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Het standpunt van Samsung betekent dat je na afloop van je garantie wordt geconfronteerd met kosten voor een update.
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw e-mail.
Omdat uw toestel oorspronkelijk Duits is (met een Duits IMEI-nummer), kan deze nooit ge-update worden via
KIES. U zult hiervoor toch inderdaad gebruik moeten maken een reparatiecentrum. Wel heeft u op dit moment
de laatste versie van Bada.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-
SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens
paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
N Fransen
Samsung Electronics Benelux B.V.
M.i. is er sprake van een kennelijke onwil van Samsung om wijzigingen in het toestel aan te (laten) brengen waardoor updaten via KIES wel mogelijk is. Ik weet, via forums, dat er veel meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Het standpunt van Samsung betekent dat je na afloop van je garantie wordt geconfronteerd met kosten voor een update.