Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Mijn ouders hebben een oude pc (pentium 4) Nu sinds kort start deze niet meer op. Hij geeft dan de volgende error:

c0000218 registry file failure

Het volgende heb ik geprobeerd:

xp cdrom laten opstarten. Vervolgens chkdsk /r Deze loopt dan na of de harde schijf beschadigde clusters heeft.

Nu geeft deze aan dat er een antal beschadigde clusters op schijf staan. Maar verder kan ik er niks mee. chkdsk /f kent hij niet en auto reparatie doet hij niet.

Mijn vraag aan jullie is, kan ik dit niet anders oplossen dan een volledige herinstallatie. (ze hebben er namelijk files op staan die niet verloren mogen gaan)

Alvast bedankt,

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:55:
Mijn vraag aan jullie is, kan ik dit niet anders oplossen dan een volledige herinstallatie. (ze hebben er namelijk files op staan die niet verloren mogen gaan)
Maak dan eerst een backup op een externe harde schijf via een Knoppix of BartPE live CD. Als er geen backup is, dan kunnen die bestanden niet belangrijk zijn!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je registry eens te herstellen met één van de vele programma's op de Hiren's Boot CD:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Hiermee is het enkele keren gelukt deze melding te verhelpen.
Je registry terugdraaien voor de dag dat het nog werkte en kijken wat het doet!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gambieter

Mijn ouders zijn 60+ en niet ervaren met pc.

@ Dynamicz

Bedankt, aan deze antwoorden heb ik wat aan. Ik ga het morgen even proberen en dan post ik nog wel een reply.

Ronald

P.s. ehmm heb ff gekeken maar welke programma moet ik dan hebben? Heb er op gekeken maar kan er zo niet uithalen welke ik dan zou moeten gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:16:
P.s. ehmm heb ff gekeken maar welke programma moet ik dan hebben? Heb er op gekeken maar kan er zo niet uithalen welke ik dan zou moeten gebruiken.
Ik zou gambieters tip volgen. Niet te veel meer mee doen en eerst proberen te back-uppen. Met een rescue disk of sluit m op een andere PC aan en draai recuva ofzo.

Je hebt namelijk beschadigde clusters. Als je vrolijk verder gaat met gebruik/repairtools, dan bestaat de kans dat er straks niks meer valt te back-uppen.