Zal wel een newbie
vraag zijn, maar hier komt-ie dan:
Ik draai nu ruim 2 jr naar tevredenheid met een Intel I7 920 op een Asus P6TdeLuxe OC Palm moederbord, hierbij gebruik ik een WD 3000GLFS Velociraptor als opstart, dus C schijf. Betrouwbaar, snel en stil.Nu wist ik onlangs nog 2 van deze snelle HD's te bemachtigen
dus 3 stuks voorhanden, nu het geheugen is geupgrade naar 12 gig corsair dominator 1600 geheugen
moet het hd gedeelte aanzienlijk sneller. Mijn vraag is wat is de snelste oplossing voor booten, en daarbij: hoe krijg ik de inhoud van de huidige C schijf naar de ws. in raid 0 te zetten andere raptors? Kopiëren naar een externe HD werkt niet, de systeembestanden worden overgeslagen. Heb veel zaken geinstalleerd dus heb geen zin om alles even dunnetjes over te doen. Overigens, inzake OC Palm, dat werkte 1,5 jr goed maar ondanks recente update vanaf Asus.com niet meer aan de praat te krijgen met die onzalige aantallen Vista 64 updates rofl. Vervolgens nog de vraag of ik de 2 nieuwe HD's rechtstreeks op het mobo aansluit of via de bestaande sata kabel. Voor stroom kocht ik een 2 in 1 stekker. Ik liet de PC destijds bouwen maar de aan/uit tiptoets van de Coolermaster Cosmos S case heeft het nog nooit gedaan bedrijfje is inmiddels gestopt, CM over gemaild maar wisten van niks, andere ervaringen?? Oké alvast mijn dank!
Bram

Ik draai nu ruim 2 jr naar tevredenheid met een Intel I7 920 op een Asus P6TdeLuxe OC Palm moederbord, hierbij gebruik ik een WD 3000GLFS Velociraptor als opstart, dus C schijf. Betrouwbaar, snel en stil.Nu wist ik onlangs nog 2 van deze snelle HD's te bemachtigen
Bram